Pc Ervaring met FENN

Hallo iedereen,

Na veel te lezen heb ik maar besloten om een account aan te maken.

Ik sta namelijk op het punt om een nieuwe computer aan te schaffen en liet me adviseren bij FENN, een winkel in Oost-Vlaanderen.

Naast de dagelijkse dingen zoals de boekhouding en het bekijken van tutorials online werk ik ook met FreeCAD. Nu wou ik hier even polsen of hun advies wel degelijk correct is. Volgens de vriendelijke mijnheer van FENN heb ik zelfs voor FreeCAD geen zware hardware nodig maar wel 'een grafische kaart' en zal het systeem toch lang meegaan.

Er werd een Ryzen 5 9600X, 32GB DDR5, 1TB NVM-E SSD en een RTX 5060 aanbevolen. Is dit waar ik nood aan heb, of is dit buiten proportie?

Alvast bedankt voor de tijd om mijn bericht te lezen.
David

Ik zie net dat er niet zoveel prijsverschil zit in een 3060 en 5060 paar tientjes, dus ja, dan maakt dat niet meer zoveel uit.

NB! In het voorbeeld van ArtstudioG zit een dual Gforce 5060, die kost dus ook het dubbele!! De gewone 5060 kost de helft, 359 euro dus die mag je van dat voorbeeld aftrekken.
Het is een RTX 5060 ti 16GB, geen gewone 506 dus. Vandaar de prijs.

Uw licht eventueel ook eens opsteken bij het Gentse (aan de Sterre) Codima. ( www.codima.be ) Zeer bekwame techniekers en vriendelijke mensen.
Ze bouwen een PC zelf, dus geen "opsturen" bij het minste probleem zoals bij de "grote..." merken.
Fenn lijkt me ook best OK, maar denk ik, iets meer gericht op echte proffesionelen.
Hey Nete en bedankt voor jouw comment. Ik heb al computers zien passeren van bij Codima en daardoor wil ik er zelf niet gaan. Ook hun service leek niet voldoende bij het probleem van een kennis. Dit zijn voor mij belangrijke zaken om te beslissen waar ik een PC aankoop.

Ik heb al computers zien passeren van bij Codima en daardoor wil ik er zelf niet gaan. Ook hun service leek niet voldoende bij het probleem van een kennis. Dit zijn voor mij belangrijke zaken om te beslissen waar ik een PC aankoop.
Beetje wrang, want Codima is nu juist het huis bij uitstek qua service en kwaliteit ... Is niet de ervaring van velen wat jij beschrijft.
Is mij niet helemaal duidelijk wat je maatstaven zijn, maar het wordt alleszins moeilijk om advies te geven.
Je zal het zelf moeten uitzoeken vrees ik ... ev. op basis van positieve ervaringen van die kennis.

Beetje wrang, want Codima is nu juist het huis bij uitstek qua service en kwaliteit ... Is niet de ervaring van velen wat jij beschrijft.
Is mij niet helemaal duidelijk wat je maatstaven zijn, maar het wordt alleszins moeilijk om advies te geven.
Je zal het zelf moeten uitzoeken vrees ik ... ev. op basis van positieve ervaringen van die kennis.
Hey PhilipV,
Niet erg hoor, er zijn genoeg computerboeren te vinden die maatwerk leveren, gelukkig maar!

Ondertussen heb ik bij FENN een systeem besteld 🤞

Ik heb nog ergens een foto van een systeem dat door Codima enkele jaren geleden gebouwd is maar misschien is het niet proper om dat hier te posten met negatieve commentaar. Ik heb mijn vraag niet gesteld om andere winkels zwart te maken.

Terug
Bovenaan