ervaringen / kwaliteit /service MAC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eens een algemeen vraagje : iemand vroeg mij recent of the interessant zou zijn om een mac te kopen. Heb intussen enkele winkels afgelopen en heb de indruk dat de apple freaks een en al lof zijn voor hun materiaal terwijl anderen die bvb beide systemen verkopen toch een andere klok luiden.
Service aan een mac zou bvb zeer duur zijn (HD vervangen kost 100-den €'s) en men is de computer voor minstens een week kwijt. Men kan zelf geen HD wisselen , enz. Er is slechts 1 jaar garantie en voor meer moet men zwaar in de buidel tasten ! Snelheid : I7 processor met een redelijke SSD schijf werkt evensnel op grafische programma's als een MAC.
Anderzijds is er het gebruiksgemak en de veiligheid op Mac.
 
ok , aan allen mijn dank , heb er nu toch een gedacht over, gisteren nog eens in apple shop binnengeweest en een paar vragen gesteld. Denk dat de apple pc van nu toch niet meer deze van 10 jaar geleden is, apple volgt een zekere strategie die o.a. geld in het laadje moet brengen (en dit is niet negatief bedoeld) en de resultaten zijn er want ze zitten op een berg geld. Hoorde o.a. dat de mac books met retina scherm met gesoldeerd geheugen zitten dus dat zal men al niet meer zelf kunnen wisselen, dus memory upgrade is pc binnen !
 
als windows en mac gebruiker (ook hackingtosh) kan ik misschien iets bijdragen aan dit topic. uit mijn ervaring kan windows en Mac niet vergelijken het is zoals appelen en peren vergelijken ze beiden zaken die totaal verschillend zijn van mogelijkheden. Persoonlijk werk ik veel in Mac voor het gewone dagelijkse gebruik. Toch wil ik geen windows missen. Er zijn zaken die gewoon niet gaan in Mac. Wat de hardware betreft? Neen eenmaal de garantieperiode uit is of je apple care plan staat je veel verder van huis dan met een windows pc voor ergens hulp te vinden die betaalbaar is. Na hard zoeken kom je er hier en daar wel tegen... Apple zijn sterkte is ook zijn naam en heeft het voordeel dat het os specifiek op hun hardware geschreven is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan