Status
Niet open voor verdere reacties.
P

paul

Gast
Ik heb een vraagje,ik ben van plan om een externe harde schijf aan te schaffen,just 1 probleem...welke...er zijn er zoveel dat ik gewoon niet weet welke te nemen,het is de bedoeling om foto's en video's op te slagen!Dus welke kan ik het best nemen,iemand die dit heeft en er kontent van is!


Paul
 
De mijne is een iomega, gekocht 6 maand terug in de aldi.
Zeer goed. Snel en zeer stil.
Ik betaalde maar 65 euro.
Nu vind ik er van 75 of 80 euro.
Er zit een fantastische schijf in de case van seagate, ik bedoel zat....
Nu zit er een schijf in van western digital, deze zoemt, en het schrijven op de schijf (er staat mac op die opstart vanaf de externe schijf naar de laptop) is irritant.
Seagate er in is goed, welke naam er van buiten opstaat speelt geen rol, de inhoud van de case telt.
De schijven van samsung (spinpoint) zijn geroemd wegens hun arme geluidsproductie en zijn ook zeer betrouwbaar, dus met de externe schijven van samsung zit je normaal ook zeer goed.

Als je naar de winkel gaat zou je de schijf eens moeten laten aansluiten op een pc.
Leg ze op haar zijkant op een hard oppervlak.
Hoor je ze of voel je ze vibreren laat ze dan liggen.

De meest luidruchtige schijven die ik vroeger had en minst betrouwbaar waren maxtor.
Dat moet beter zijn nu want ze zijn overgenomen door seagate, en die zijn goed.
 
Laatst bewerkt:
Nog een paar linkjes:
ALTERNATE - HARDWARE - Harddisks / SSD - USB
Deze samsung lijkt me interessant.
Wel 144 euro maar 2000gig (2TB)
Prijs per gig zit goed.

Dit is mijn schijfje, maar goedkooper gevonden dus bij aldi
http://www.takeitnow.nl/product/731012


tipje nog, de schijf van 1TB gebruik ik in mijn desktop (multibootsysteem, windows, mac, linux) veel plaats nodig dus.
Voor opslag of backup zou ik liever 2 kleinere schijven hebben, 1 waar alles opstaat, en 1 waar de zaken opstaan die ik zeker niet kwijt wil.
Zet je alles op 1 ultra grote schijf en deze gaat kapot, dan ben je ook alles in 1 klap kwijt.
En dan sta je daar te blinken met je prijs/gig verhouding.
Het beste zijn SSD schijven. maar duur.
 
Slechte schijven worden niet verkocht, ik zelf heb zo een 3 kleiner schijven waar allemaal zelfde backup opstaat, een schijf gaat maar snel stuk dus.
 
Wel, ik had nog een sataschijf liggen, heb die in een externe behuizing gestoken, daarop zet ik de dingen die ik niet kwijt wil.
De grote gebruik ik om van alles op te zetten, en als ik mijn pc opkuis dan zet ik wat er op de grote schijf is bijgekomen over naar deze die ik liggen had, zo heb ik maar 1 grote schijf nodig, en een kleintje voor de echt belangrijke dingen.
Wil je alles bewaren dan zit je vast aan 2 grote, of je hebt een pc met een grote schijf in, zodat daar het dubbeltje opstaat.
Zo zou ik het doen.
Geleerd ook na 2x alles kwijt te spelen, met vallen en opstaan dus.
Er zijn usb en andere opslag maar die zijn veel duurder.
Wel zijn er usb met password en schrijfbeveiliging, kan ook interessant zijn.
Ik kan niet zeggen wat voor jou best is want dat is voor ieder mens verschillend
Maar ik doe mijn best om alle-, of toch zo veel mogelijke optie's aan te reiken als leidraad.
De eindbeslissing ligt niet bij ons he.
Betrouwbare opslagmedia maken ze niet omdat er te veel gecopieerd word.

Als je echt zeer veel belang hecht aan je data zou ik niet opteren voor een draaiende schijf maar eerder gaan voor SSD
Deze zouden 15 jaar goed blijven en schokbestendig zijn ze zeker en vast want ze hebben geen bewegende delen en zijn zeer zuinig in verbruik, wat na een tijd het prijsverschil wegwerkt vergeleken bij een gewone harde schijf.
Voorlopig word deze ssd gebruikt in netbook en duurdere laptops omdat deze op batterij lopen maar de energiefactuur speelt voor mij persoonlijk toch ook meer en meer een rol.
Ik wacht nog even, de prijzen dalen nog van de ssd schijven.
In jouw geval als je geen schijven hebt en je moet er toch kopen zou ik er eens goed over nadenken.
De harde schijven worden goedkoper, maar ze slijten ook sneller dan vroeger.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan