Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een externe schijf die ik gebruik om backups te maken. Er stond al een en ander op. Waarschijnlijk moet err iets fouts zijn gelopen, want nu zie ik dat ze verdeeld is in 3 schijven, nl WINRE (F), (G) en (H) (zie bijlage). Zou die schijf defect zijn of kan die nog hersteld worden? Die afbeelding die je ziet is genomen vanuit het programma "Aidfile Recoverry Software". Zou dit misschien kunnen hersteld worden met dit programma?
Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • harde schijf.jpg
    harde schijf.jpg
    17.8 KB · Weergaven: 134
fijn maar deze is dus te klein genomen en daar door onleesbaar ...
zover ik kan zien staat er een niet toegewezen ruimte van ruim 997GB .
graag had ik van u geweten of er data aanwezig was op deze niet toegewezen ruimte ...
indien blijkt dat dit niet zo is dan dien je voorgaande partities te verwijderen ...
op deze voorgaande partitie kan niets belangrijks weggeschreven staan omdat deze dus te klein zijn !
concreet dien je de externe schijf te formateren tot een nieuwe indeling ..desnoods met een 2 de partitie !
 
fijn maar deze is dus te klein genomen en daar door onleesbaar ...
zover ik kan zien staat er een niet toegewezen ruimte van ruim 997GB .
graag had ik van u geweten of er data aanwezig was op deze niet toegewezen ruimte ...
indien blijkt dat dit niet zo is dan dien je voorgaande partities te verwijderen ...
op deze voorgaande partitie kan niets belangrijks weggeschreven staan omdat deze dus te klein zijn !
concreet dien je de externe schijf te formateren tot een nieuwe indeling ..desnoods met een 2 de partitie !
Ik denk dat het onmogelijk is om deze schijf te formateren of te partitioneren
Normaal moet die schijf te zien zijn op "deze pc", maar bij mij zie je niets staan; enkel drie schijven.
Er stond vroeger wel een backup op.
 
open schijfbeheer ...en verwijder vervolgens 1 voor 1 de 3 partities beginnende met partitie 3

Ashampoo_Snap_2015.02.13_14h07m49s_004_.jpg

dus rechtsklik op 3 en kies verwijderen ...bevestig je keuze ..
doe dit dus 3x
daarna verkrijg je een niet toegewezen ruimte ...hier klik je wederom met rechts op en kies je voor een "nieuwe volume "

*je denkwijze gaat wederom de verkeerde richting uit ...
namelijk zie je een niet toegewezen ruimte via schijfbeheer ...daardoor is deze dus niet te zien in de verkenner !
 
open schijfbeheer ...en verwijder vervolgens 1 voor 1 de 3 partities beginnende met partitie 3

Bekijk bijlage 13819

dus rechtsklik op 3 en kies verwijderen ...bevestig je keuze ..
doe dit dus 3x

Ik heb nu gedaan wat U me vroeg en zie nu in het geheel niets meer staan, niettegenstaande ik het geluidje hoor als ik mijn schijf aankoppel. Ik zie nu enkel in schijfbeheer 931,51 GB Niet-toegewezen.
 
je klikt nu met rechts op deze NIET toegewezen ruimte en je maakt een nieuwe volume aan !
*dit werd eerder ook al vermeld !

**je citeert maar je citeert niet alles want dit stond er duidelijk vermeld in bericht 19
 
je klikt nu met rechts op deze NIET toegewezen ruimte en je maakt een nieuwe volume aan !
*dit werd eerder ook al vermeld !

**je citeert maar je citeert niet alles want dit stond er duidelijk vermeld in bericht 19
Sorry Otex, ik had dit gedeelte in bericht 19 over het hoofd gezien. Ondertussen heb ik het gedaan en nu lijkt alles terug in orde. Ik zie nu terug mijn externe schijf met 931,51 GB.
Jullie hebben me al vele keren geholpen. Oprechte dank aan allen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan