Windows 10 Externe HD Toshiba usb 3, 5"-HDD start soms op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het lijkt op Piet piraat mijn data komt stelen. Met regelmatig willekeur start die zomaar op en komt tevoorschijn.
 
Ik had 2 HD's, die deden dat niet(zijn opgesmoord). Nu heb ik 1 met externe voeding maar hier zit nu wel een hub tussen van 4 aansluitingen.
Enkel een muis en die HD hangt er aan.
Geen van de Action maar uit een electronica winkel van bijna 50€, ook met externe voeding. En ik rip tegenwoordig veel.
 
Ik had 2 HD's, die deden dat niet(zijn opgesmoord). Nu heb ik 1 met externe voeding maar hier zit nu wel een hub tussen van 4 aansluitingen.
Enkel een muis en die HD hangt er aan.
Geen van de Action maar uit een electronica winkel van bijna 50€, ook met externe voeding. En ik rip tegenwoordig veel.
Niet mijn bedoeling uitspraken te doen over de kwaliteit van wat je hebt aangeschaft hoor ! Daar heeft het overigens niets mee te maken, wel met processen op de PC (of het netwerk) waar je apparatuur mee verbonden is, die eventjes 'touch' doen met alles wat ze zien. Vb. Explorer die zijn drive-mappings refreshed en kijkt of ze bereikbaar/zichtbaar zijn .. de lijst van processen die je externe HD eventueel benaderen is eindeloos lang denk ik ...

Hou gewoon goed in de gaten of je iets abnormaals ziet gebeuren met de data op die HD ... is dat na een tijdje gebleken niet zo te zijn, vergeet het dan gewoon.
 
Ok, ik laat het even zo. Met de laatste maandelijkse W10 updates zie ik mijn muis nu meteen.
14 Dagen lang moest ik telkens herstarten tot zelfs een gedwongen 'uit' door lang op de knop te drukken zodat alles stil lag.
Dan pas had ik een muisaanwijzer op het scherm. Normaal is dat ook niet.
 
Awel, de muis en de HD zitten in de externe hub. Dit zou de veroorzaker kunnen zijn van mijn spook-HD.
Laptop is een Latitude D830 en ca 14j oud. Wellicht tijd om naar Xubuntu te verhuizen.
Maat is een IT expert die er W7 heeft opgekregen en ben zo naar W10 gegaan. Dus drivers worden wellicht niet meer ondersteund. Ben al gaan zien naaar Dell maar geraak niet verder daar.
1 Dingetje kan't nog zijn, en dat is mss dat de HD in de laatste of eerste poort moet zitten.
 
je geeft zelf al het antwoord ..de muis dient men altijd op de pc zelf aan te sluiten en niet via een externe hub ..dit telt overigens ook voor het toetsenbord .
 
Awel, de muis en de HD zitten in de externe hub. Dit zou de veroorzaker kunnen zijn van mijn spook-HD.
Laptop is een Latitude D830 en ca 14j oud. Wellicht tijd om naar Xubuntu te verhuizen.
Maat is een IT expert die er W7 heeft opgekregen en ben zo naar W10 gegaan. Dus drivers worden wellicht niet meer ondersteund. Ben al gaan zien naaar Dell maar geraak niet verder daar.
1 Dingetje kan't nog zijn, en dat is mss dat de HD in de laatste of eerste poort moet zitten.
probeer eens je muis gewoon in je pc te steken zonder tussenstuk (hub) en kijk eens of je muis dan werkt, maar ik denk niet dat je probleem met je externe HDD te maken heeft met je hub maar misschien is je probleem met je muis wel al verholpen door hem gewoon in je usb poort van je pc te steken.
 
Jullie zouden wel eens gelijk kunnen hebben. Mijn externe cd rom wou ook niks doen via die hub 1 maand terug, rechtstreeks op de 2 usb naast de laptop werkt die steeds 100% nu .
Die hub kostte bijna 50€ en externe voeding. Wellicht slecht ondersteund door de oude laptop.
 
Jullie zouden wel eens gelijk kunnen hebben. Mijn externe cd rom wou ook niks doen via die hub 1 maand terug, rechtstreeks op de 2 usb naast de laptop werkt die steeds 100% nu .
Die hub kostte bijna 50€ en externe voeding. Wellicht slecht ondersteund door de oude laptop.
Ik denk dat je in je conclusie nu weer verder springt dan wij beweren...
Je hub zal wel prima werken en je laptop zal hem ook ondersteunen maar dan best enkel voor die zaken waar zo'n hub eigenlijk voor bedoeld is... Waarschijnlijk krijg je geen problemen met vb. USB-sticks.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan