Factureren met Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb gisteravond even snel een facturatieprogramma gemaakt in Excel. Voor zo af en toe een factuur is het zonde om daar een pakket voor aan te schaffen als er een goed rekenprogramma aanwezig is op de pc.
Het is simpel een programma om voor de gewerkte uren een factuur te maken om naar een klant te sturen.
Van elke factuur wordt automatisch een nieuw Excel bestandje gemaakt en opgeslagen in de map.
Het doornummeren van de factuurnummers gebeurd ook volledig automatisch.
Tevens komt er automatisch een linkje in het tabblad "Alle facturen" naar al deze opgeslagen facturen.
Er wordt ook een pdf gegenereerd dat opgeslagen kan worden en via de mail of uitgeprint als brief verstuurd kan worden naar de klant.
Op zich doet en kan dit bestandje best wel veel.

Uiteraard zijn er nog vele aanpassingen te maken, maar zoals het nu is voldoet het voor mij.

Misschien heeft iemand anders hier ook iets aan ?
 

Bijlagen

  • Facturatie.xlsm
    355.7 KB · Weergaven: 100
Ik heb gisteravond even snel een facturatieprogramma gemaakt in Excel. Voor zo af en toe een factuur is het zonde om daar een pakket voor aan te schaffen als er een goed rekenprogramma aanwezig is op de pc.
Het is simpel een programma om voor de gewerkte uren een factuur te maken om naar een klant te sturen.
Van elke factuur wordt automatisch een nieuw Excel bestandje gemaakt en opgeslagen in de map.
Het doornummeren van de factuurnummers gebeurd ook volledig automatisch.
Tevens komt er automatisch een linkje in het tabblad "Alle facturen" naar al deze opgeslagen facturen.
Er wordt ook een pdf gegenereerd dat opgeslagen kan worden en via de mail of uitgeprint als brief verstuurd kan worden naar de klant.
Op zich doet en kan dit bestandje best wel veel.

Uiteraard zijn er nog vele aanpassingen te maken, maar zoals het nu is voldoet het voor mij.

Misschien heeft iemand anders hier ook iets aan ?
Hallo Skippy

Zou dat kunnen dat HET FACTUUR OPSTELLEN niet werkt ?, ik kan daar niets invullen !

m.v.g.
 
Hallo Skippy

Zou dat kunnen dat HET FACTUUR OPSTELLEN niet werkt ?, ik kan daar niets invullen !

m.v.g.
Hier werkt het wel.
Eerst in Klantenoverzicht de klanten invoeren. Daarna kun je de juiste klant kiezen in Factuur opstellen.
In tabblad Omschrijving en werkzaamheden vul je dus de werkzaamheden die je regelmatig moet uitvoeren. Daarna kun je deze kiezen in Factuur opstellen.


Maar dit is wat ik nodig heb, wil je het anders zal je aanpassingen moeten maken.

Wil je handmatig gegevens in kunnen vullen zal je in de lijst in gegevensvalidatie het vinkje weg moeten halen bij de foutmelding.
 
Hey Skippy

Als dat even snel gemaakt is? Wat moet het dan zijn dat je er je tijd voor neemt . Proficiat, prachtig gedaan
m.v.g.
aaivo
Bedankt !!
Het meeste werk is altijd te bedenken wat je nodig hebt, wat moet het kunnen en wat is verder nog handig met zo'n sheet.
Daar was ik voorafgaand wel een paar dagen mee bezig in mijn hoofd.
Als het idee er eenmaal is, is het een avondje er rustig voor gaan zitten met programmeren.

Natuurlijk kan het allemaal nog mooier en beter qua layout, maar waarom ? Het doet nu wat het voor mij moet doen en het ziet er leuk uit.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan