FF blijft actief en start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkie

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Ik heb een nieuwe pc aangeschaft met Win8 (PB IMedia SA2604BE)
Dan heb ik er Firefox op geïnstalleerd, in het begin geen probleem.
Enkele dagen later (gisteren dus) kreeg ik bij de opstart dat er een applicatie actief is.
Bij opstarten van FF krijg ik steeds de melding dat FF reeds actief is en dat ik eerst het bestaande FF-proces dien af te sluiten.

Wat heb ik reeds allemaal geprobeerd.
- ctr+alt+del; taakmanager geopend, staat er niet tussen.
- Opstartprogramma's nagekeken, geen FF er tussen.
- Verwijderd en terug geïnstalleerd, probleem blijft.
- Systeemherstel naar een datum van voor het probleem, nog steeds hetzelfde probleem.

Iemand nog een oplossing?
 
neem dan eens de optie om deze te herstarten met uitgeschakelde add-ons
daarna neem je de optie om de FireFox te Herinitialiseren .
lukt het dan nog niet verwijder je firefox in zijn geheel ...herstart je best ook je systeem , en installeer je de FireFox 26 opnieuw
 
Wanneer je een applicatie verwijderd of herinstalleerd, wordt de gebruikersdata zelden of nooit verwijderd. Als hier het probleem zit, ga je dus zoals vermeld, met een herinstallatie hetzelfde probleem als voorheen tegenkomen. Verwijder daarom die gebruikersdata (Firefox profiel), en herinstalleer daarna FF opnieuw.

Je kan die data hier vinden; C:\Users\<Accountnaam>\AppData\Local\Mozilla\Firefox
Verborgen folders weergeven aanzetten om de AppData folder zichtbaar te maken.
 
neem dan eens de optie om deze te herstarten met uitgeschakelde add-ons
daarna neem je de optie om de FireFox te Herinitialiseren .
lukt het dan nog niet verwijder je firefox in zijn geheel ...herstart je best ook je systeem , en installeer je de FireFox 26 opnieuw
Strak plan, maar kan je ook even uitleggen hoe ik herstart zonder de deze add-ons te activeren?
FF is al volledig verwijderd uit het systeem, d.w.z. niet meer aanwezig in het register, mijn profiel en onder program files.
Toch nog steeds actief, waarschijnlijk, inderdaad bij de add's, maar hoe zet ik deze af?
 
Wanneer je een applicatie verwijderd of herinstalleerd, wordt de gebruikersdata zelden of nooit verwijderd. .

normaal word er je dan de vraag gesteld of je de instellingen wenst te behouden om op een latere datum FireFox terug te kunnen gebruiken met deze instellingen ...
indien je hier nu aangeeft dat er géén instellingen moeten bewaard blijven , en je installeert de FireFox opnieuw na een herstart dan word er dus vanaf nul een nieuw profiel aangemaakt .
 
Strak plan, maar kan je ook even uitleggen hoe ik herstart zonder de deze add-ons te activeren?
FF is al volledig verwijderd uit het systeem, d.w.z. niet meer aanwezig in het register, mijn profiel en onder program files.
Toch nog steeds actief, waarschijnlijk, inderdaad bij de add's, maar hoe zet ik deze af?

verwijder het profiel in zijn geheel dan ....ik versta nu pas dat je de browser totaal niet kunt starten ...
 
Wanneer je een applicatie verwijderd of herinstalleerd, wordt de gebruikersdata zelden of nooit verwijderd. Als hier het probleem zit, ga je dus zoals vermeld, met een herinstallatie hetzelfde probleem als voorheen tegenkomen. Verwijder daarom die gebruikersdata (Firefox profiel), en herinstalleer daarna FF opnieuw.

Je kan die data hier vinden; C:\Users\<Accountnaam>\AppData\Local\Mozilla\Firefox
Verborgen folders weergeven aanzetten om de AppData folder zichtbaar te maken.
Reeds geprobeerd en nu terug, geen merkbaar resultaat.
 
Als de de-installatiewizard niet wordt uitgevoerd van FireFox, kunt u deze handmatig opstarten door helper.exe uit te voeren, dat zich standaard op een van deze locaties bevindt:
(32-bits Windows) C:\Program Files\Mozilla Firefox\uninstall\helper.exe
(64-bits Windows) C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\uninstall\helper.exe

note :
Om andere bestanden of mappen te verwijderen die mogelijk niet door de de-installatie zijn verwijderd, moet u handmatig de Firefox-installatiemap verwijderen, die zich standaard op een van de volgende locaties bevindt:
(32-bits Windows) C:\Program Files\Mozilla Firefox
(64-bits Windows) C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox

Uw profiel vinden zonder Firefox te openen

Klik vanuit het startscherm op de tegel Bureaublad. De bureaubladweergave wordt geopend.
Beweeg de muis naar de rechter onderhoek van het bureaublad om de Charms te benaderen.
Selecteer de charm Zoeken. De zijbalk Zoeken wordt geopend.
Typ %APPDATA%\Mozilla\Firefox\Profiles\ in het zoekveld, zonder op Enter te drukken. Er verschijnt een lijst van profielen.
Klik op het profiel met “default” in de naam om het te openen in een venster.
bron
 
Als je Shift ingedrukt houd tijdens opstarten van Firefox krijg je als het goed is dit op je bureaublad.
Shift.png
 
Als de de-installatiewizard niet wordt uitgevoerd van FireFox, kunt u deze handmatig opstarten door helper.exe uit te voeren, dat zich standaard op een van deze locaties bevindt:
(32-bits Windows) C:\Program Files\Mozilla Firefox\uninstall\helper.exe
(64-bits Windows) C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\uninstall\helper.exe

note :
Om andere bestanden of mappen te verwijderen die mogelijk niet door de de-installatie zijn verwijderd, moet u handmatig de Firefox-installatiemap verwijderen, die zich standaard op een van de volgende locaties bevindt:
(32-bits Windows) C:\Program Files\Mozilla Firefox
(64-bits Windows) C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox

Uw profiel vinden zonder Firefox te openen

Klik vanuit het startscherm op de tegel Bureaublad. De bureaubladweergave wordt geopend.
Beweeg de muis naar de rechter onderhoek van het bureaublad om de Charms te benaderen.
Selecteer de charm Zoeken. De zijbalk Zoeken wordt geopend.
Typ %APPDATA%\Mozilla\Firefox\Profiles\ in het zoekveld, zonder op Enter te drukken. Er verschijnt een lijst van profielen.
Klik op het profiel met “default” in de naam om het te openen in een venster.
bron
C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox
Geen files meer aanwezig van FF
%APPDATA%\Mozilla\Firefox\Profiles\
Al verschillende keren verwijdert


Maar, 't is nu blijkbaar in orde.
Ik heb op 't internet moeten zoeken om Win8 veilig op te starten (ni simpel)
In veilige modus eerst nog eens een deïnstallatie gedaan en dan de FF van qtex(post 16) geïnstalleerd.
Alle oude instellingen en voorkeuren verwijderd en volledig terug een cleane installatie van ff op de pc gezet, hierin de gebruikersvoorkeursinstellingen terug ingevoerd en 't schijnt terug te werken...

Pfff, dat is dan een volledige dag werk...
Nu nog even een paar keer testen!
 
Firefox opnieuw starten met uitgeschakelde Add-ons kun je ook op deze manier.
Zorg er voor dat bovenaan de menubalk zichtbaar is.
Klik op Help en kies voor Heropstarten met uitgeschakelde Add-ons.
Firefox zal afgesloten worden en opnieuw gestart worden met uitgeschakelde Add-ons

Kleine nota: Bij mij is het probleem precies niet geheel identiek als dat van Rikkie, waarmee ik bedoel , dat bij mij die mededeling niet verschijnt , als ik een paar minuutjes wacht om Firefox opnieuw te starten.
 
Firefox opnieuw starten met uitgeschakelde Add-ons kun je ook op deze manier.
Zorg er voor dat bovenaan de menubalk zichtbaar is.
Klik op Help en kies voor Heropstarten met uitgeschakelde Add-ons.
Firefox zal afgesloten worden en opnieuw gestart worden met uitgeschakelde Add-ons

Kleine nota: Bij mij is het probleem precies niet geheel identiek als dat van Rikkie, waarmee ik bedoel , dat bij mij die mededeling niet verschijnt , als ik een paar minuutjes wacht om Firefox opnieuw te starten.

THX, maar zo ver raakte ik dus niet, FF startte dus helemaal niet meer op, dus ik had ook geen menubalk.
Maar ik denk dat het bij mij niet de add-s in FF waren, wel de app in Win8.

Maar ik denk dat het opgelost is.

Wel bedankt iedereen! (y)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan