Status
Niet open voor verdere reacties.

ruudenine

Steunend lid
Vip Lid
Geruime tijd na het opstarten van de pc valt Explorer en Mozilla Firefox uit. De internet verbinding zelf geeft aan dat alles oké is.
Wel valt mij op dat ontvangen- en verzonden bytes bijna gelijk zijn ?
Wie heeft goede raad ?
 
Ik merk dat je wel meer problemen hebt dan met je netwerk alleen.

Start al eens met volgende Microsoft hotfix te downloaden en te installeren:
Download details: Update for Windows XP (KB894391)

Malwarebytes updaten kan je doen door op het Malwarebytes icoontje in je taskbar rechtsonder rechts te klikken en update te selecteren.
Of via de applicatie zelf een update te doen.

Maar waarom die de volledige pc herstart... dat is een andere zaak hoor. Ofwel een serieuse virus infectie. Ofwel is je OS (systeembestanden) beschadigd. Laatste kan je testen via een command prompt scherm en volgende regel uit te voeren:
SFC /SCANNOW
 
ik vraag me tevens af of de pc zelf volledig up to date is !!
niet alleen met de windows update's ( service pack's )
maar ook met adobe , java en net framework indien deze niet up to date zijn , zijn dit kwetsbare delen en gevoelig voor het binnen sluipen van besmetting allerhand !
 
ik vraag me tevens af of de pc zelf volledig up to date is !!
niet alleen met de windows update's ( service pack's )
maar ook met adobe , java en net framework indien deze niet up to date zijn , zijn dit kwetsbare delen en gevoelig voor het binnen sluipen van besmetting allerhand !

Ook een zeer goed punt ja. Ik merk bij zeer veel "herstellingen" dat deze niet up-to-date zijn. Zoals qtex hier vermeld:
- Windows Service Pack installeren (voor Windows XP is het laatste SP3)
- Windows updates
- Applicatie updates (Office, Java client, ...)
 
Voorgestelde hotfix is ouder dan wat er nu op de pc staat. Alles is Up-to-Date middels gebruik van SecuniaPSI en vanaf dit moment treden deze vreemde storingen op. Iedere keer na opstarten even kontakt met internet en daarna is verbinding niet meer mogelijk. Dit terwijl de status van Lan-verbinding aangeeft dat er data verzonden en ontvangen worden. Momenteel 2549 pakketten verzonden en 2980 ontvangen. Deze getallen stijgen gelijkmatig. Ook nu weer tijdens kontakt met microsoft voor download geeft ipconfig aan dat er geen kontakt is ?
 
Er zijn manieren om een beter zicht te krijgen op je netwerkverkeer. Hier een voorstel waar ik mss meer mee kan.
Installeer Wireshark en vang het netwerkverkeer van een korte periode op (wanneer je geen internet verbinding hebt). Sla dit op en post het hier als een bijlage. Dan kan ik dit eens van dichtbij bekijken. Mss valt er wel iets op.

http://wiresharkdownloads.riverbed.com/wireshark/win32/Wireshark-win32-1.8.1.exe

Wireshark ziet er moeillijk uit maar op je netwerkverkeer te "capturen" heb je niet zoveel nodig.
Ga naar het Capture menu en klik bij de juiste netwerk adapter op de Start knop. Laat dit een minuutje lopen en probeer even op het net te gaan enzo. Ga dan terug naar het Capture menu en klik Stop. Ga dan naar File en klik Save As... om je data vast te leggen welke je hier dan post. (volledig bestand)
Ik kan dan die capture log hier eens openen en proberen te achterhalen waarom die geen verbinding kan maken.
 
stuur me per pb je email adres toe en ik bezorg je de iso van xp pro....
deze brand je dan met img burn op een cd en je beschikt over een xp cd ...

opmerking :
wil je deze echter gebruiken om een nieuwe installatie te doen dien je jouw eigen activatie key te gebruiken !!
 
SFC /scannow lukt niet daar ik de XP Professional CD niet bezit.
Bijgaand het wireshark capture log.

Sorry, ik krijg het hier niet gepost. Wat moet ik doen ?

Klik op de knop uitgebreide editor wanneer je een reply doet. Om een bijlage toe te voegen klik je dan in de werkbalk van je berricht op het paperclip icoontje.
 
Geen internet meer

Ik heb op 14-08-2012 een Wireshark log gemaakt van een werkende pc welke er tijdens de verwerking mee op hield met de internetverbinding.
Helaas lukt het mij niet dit log "een pcapng bestand" als bijlage toe te voegen. Ook niet via de paperclip zoals aangegeven. Telkens komt er de melding van een ongeldig bestand ?
Is er een e-mailadres waar ik het heen kan sturen ?

Gr. van Ruud.
 
je kunt op de naam klikken van een medewerker ...en hem dan zo een email toe sturen als deze optie aanwezig is in zijn profiel...
bij mij dus niet ...heb deze uitgezet .

ik zouw je mijn email adres kunnen doorsturen per pb maar ik vrees dat ik met dit log niets kan doen ...
zo heeft ieder zijn gebreken !
 
Ik heb op 14-08-2012 een Wireshark log gemaakt van een werkende pc welke er tijdens de verwerking mee op hield met de internetverbinding.
Helaas lukt het mij niet dit log "een pcapng bestand" als bijlage toe te voegen. Ook niet via de paperclip zoals aangegeven. Telkens komt er de melding van een ongeldig bestand ?
Is er een e-mailadres waar ik het heen kan sturen ?
Gr. van Ruud.

Heb je prive bericht verstuurd. Je mag dus sturen naar men nickname hier + @ telenet.be
 
OK, heb de log eens bekeken.
Wat me opvalt is dat er minstens 1 toolbar op je computer geïnstalleerd is die geweldig veel verkeer (executable bestand in de flow..???) teweeg brengt. conduit.com
Verwijder ASAP ALLE toolbars van je computer, die doen meer kwaad dan goed.
Ik zie ook een verbinding van NUllsoft NSIS, gebruikt door Winamp.
ISP Cotendo, zegt je dat iets?
Ook zie ik connecties met livesave, backup systeem?
dropbox zie ik ook passeren...

Conclusie (tot nu toe), verwijder alle onnodige apps van je PC, vooral de Toolbar applicaties (Conduit.com)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan