Geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Mijn zoon heeft een desktop pc en tot voor kort had hij gewoon bedraad internet. RJ45 jack vanop het moederbord. Nu om te testen heb ik de laptop van mijn andere zoon eens aan zijn kabel gehangen en bam meteen had de laptop internet. In apparaatbeheer geen enkel Geel driehoekje te zien. Iemand een idee waaraan het zou kunnen liggen dat hij nu plots op zijn tweedehands desktop pc nu geen internet geeft? Oh ja besturingssysteem is win 10 pro.
 
Qtex;n235148 zei:
J.W. heb jij dan al eens de eigenschappen van je netwerkkaart opgevraagd … betreffende speed en duplex zou deze dan op "auto negotiation " of op " gbps full duplex " moeten staan ..er van uitgaande dat je een 1gb netwerkkaart gebruikt .

Staat op "auto negotiation"
 
Eenmaal dat de driver terug geïnstalleerd is werkt de internetverbinding correct. De vraag is eigenlijk: waarom moet die driver na iedere opstart terug worden geïnstalleerd?????
Men zou toch verwachten dat, eenmaal die driver geïnstalleerd is, deze geïnstalleerd blijft. Waarom is die driver na een reset wel geïnstalleerd????
 
vraagje ..das enkel met deze driver dat je deze telkens opnieuw dient te installeren ..je merkt niets anders raars op van bv een documentje dat niet bewaard werd of een download ..ik denk aan een soort van virtualisatie ..zo als Avast dit heeft .
*is dit niet zo kan ik het niet verklaren … tenzij jij een systeem gebruikt waarop dus de kernisolatie wel te gebruiken is …

Ashampoo_Snap_vrijdag 5 oktober 2018_18h24m39s_002_.png
 
J.W.;n235147 zei:
Ikzelf heb dit probleem al maanden (rood kruisje in icoontje van internettoegang).
Eenmaal dat de pc volledig is afgesloten moet ik na het opstarten ofwel de "Intel(R) 82579V Gigabit Network Connection" driver terug installeren ofwel de pc terug opstarten langs de resetknop of langs "starten - aan/uit - opnieuw opstarten". Anders heb ik ook GEEN internetverbinding.
Probeer het hier eens mee https://downloadcenter.intel.com/download/22026
Het is al wat ouder, maar wie weet werkt het ook onder W10
 
Skippy;n235161 zei:
Probeer het hier eens mee https://downloadcenter.intel.com/download/22026
Het is al wat ouder, maar wie weet werkt het ook onder W10

De driver die ik steeds opnieuw moet installeren komt vanuit het downloadcenter van Intel en is dezelfde als degene die in uw link staat. ( NVM Update Utility for Intel® 82579V Gigabit Ethernet PHY Network Connection)

Het probleem was met de vorige driver begonnen, deze driver gedownload en de oude verwijderd maar dat gaf geen positief resultaat.
 
Qtex;n235159 zei:
raar is het allezins ...ook omwille dat ik hier nooit eerder mee te maken heb gehad ...zou een bios update niet aangewezen zijn ..

Ik zou het echt niet weten... als er iets moest mislopen...

De pc is ongeveer (volgende maand) 9 jaar oud.

Het is op zichzelf wel geen groot probleem. Een half minuutje (1 maal per dag) om die driver te installeren en alles werkt terug prima.
 
Skippy;n235164 zei:
Misschien een andere netwerkkaart er in als daar nog een slot voor vrij is er van uitgaande dat de 82579V op het moederbord aanwezig is.

Dat valt te overwegen. Voor de prijs moet men het niet laten. Ik zal mijn schoonbroer er eens over aanspreken want wegens een zwaar fietsongeval zal het mij de eerste maand(en) niet lukken.
Typen gebeurt momenteel met één vinger. -)5
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan