Geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Mijn zoon heeft een desktop pc en tot voor kort had hij gewoon bedraad internet. RJ45 jack vanop het moederbord. Nu om te testen heb ik de laptop van mijn andere zoon eens aan zijn kabel gehangen en bam meteen had de laptop internet. In apparaatbeheer geen enkel Geel driehoekje te zien. Iemand een idee waaraan het zou kunnen liggen dat hij nu plots op zijn tweedehands desktop pc nu geen internet geeft? Oh ja besturingssysteem is win 10 pro.
 
zie je van onderen in de taakbalk rechts dan ook het netwerk icoontje … indien zo geeft deze een rood kruis aan of een geel uitroep teken ...of helemaal niets .
Ashampoo_Snap_vrijdag 5 oktober 2018_09h54m29s_001_.png
rechts klik hier op en kies eens problemen oplossen ..
 
Misschien de netwerkconnector defect. Gebeurd wel vaker dat er een pennetje los raakt van de print.
Even met de soldeerbout door solderen met een klein beetje tin en dit zou verholpen moeten zijn.

Komt niet vaak voor, maar de netwerkkaart kan defect zijn gegaan. Kan gebeuren dat je hem dan wel ziet in apparaatbeheer en alles goed lijkt te zijn.
 
cve;n235130 zei:
Qtex, er staat inderdaad een rood kruis door.

Probeer het volgende eens: start de pc gewoon op, wachten totdat deze volledig is opgestart, kijk in het vak systemtray of er nog een rood kruisje staat bij internettoegang, bij ja de pc terug opstarten langs start - opnieuw opstarten. Kijk nu eens of er nog een rood kruis staat.
 
rood kruisje ...wel ga eens naar je netwerkcentrum via het (oude) configuratiescherm klik verder op adapter instellingen wijzigen ..deze staat bij u dus uit en jij dient deze gewoon aan te zetten .
als dat het probleem niet verhelpt is je netwerkkaart waarschijnlijk stuk.
 
DDragon80 men heeft een laptop verbonden met deze internet kabel en men kreeg verbinding dus aan de kabel zal het dan waarschijnlijk niet liggen ..stond tevens vermeld in het eerste bericht .
 
Qtex;n235138 zei:
DDragon80 men heeft een laptop verbonden met deze internet kabel en men kreeg verbinding dus aan de kabel zal het dan waarschijnlijk niet liggen ..stond tevens vermeld in het eerste bericht .

Zelfs met dezelfde kabel sluit ik dat niet uit. Is best mogelijk dat de NIC defect is, maar voor mij is de kabel nog altijd een kanshebber.
Er is verschil tussen het aantal gebruikte aders tussen 100Mb en 1Gb. Bij 100Mb wordt de halve kabel gebruikt, Gigabit volledig. Stel dat de copmputer "problemen" heeft met speed detection en de volledige kabel benut (wat ok is), kan dit nog altijd resulteren dat de laptop 100Mb gebruikt of daarop overschakeld. Dit zijn allemaal geen vaste feiten in deze situatie. Maar dit zijn wel realistische situaties.

Wat je ook eens moet proberen eerst is volgende;
Open een opdracht prompt met admin rechten en voer volgende opdracht uit. Daarna herstarten.
Code:
netsh int ip reset c:\ipreset.log

Al denk ik dat het hier over een hardwareprobleem gaat. Aangezien hij totaal geen verbinding detecteerd. NIC of kabel.
 
Ikzelf heb dit probleem al maanden (rood kruisje in icoontje van internettoegang).
Eenmaal dat de pc volledig is afgesloten moet ik na het opstarten ofwel de "Intel(R) 82579V Gigabit Network Connection" driver terug installeren ofwel de pc terug opstarten langs de resetknop of langs "starten - aan/uit - opnieuw opstarten". Anders heb ik ook GEEN internetverbinding.
 
J.W. heb jij dan al eens de eigenschappen van je netwerkkaart opgevraagd … betreffende speed en duplex zou deze dan op "auto negotiation " of op " gbps full duplex " moeten staan ..er van uitgaande dat je een 1gb netwerkkaart gebruikt .
 
DDragon80;n235136 zei:
zelfde kabel gebruikt? Zeer dikwijls problemen door slechte kabel. Anders eens andere kabel proberen.

DDragon80, er zijn 3 verschillende kabels gebruikt. 2 van hetzelfde merk en type en 1 van een ander merk. Met Alle 3 de kabels heb ik internet met de laptop wat ik denk ook snel internet te zijn. Maar op de desktop niets nada. Zal dan straks eens een opdrachtprompt uitvoeren op die pc. Eerst moet mijn netbookje minder belast worden.Die is nu momenteel aan iets bezig waar ik het uiterste van zijn kunnen vraag blijkbaar, want alles verloopt in slowmotion.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan