Opgelost Geen USB meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Windows 10 (1909) start wel op, maar muis en toetsenbord werken niet. Geen ps/2 poorten aanwezig of ook geen touchscreen alternatief.
Hoe los ik dit op?
Kan wel met herstelschijf in command line modus (met werkende muis en toetsenbord).
 
Geen ps/2 poort aanwezig wil zeggen dat je geen stroom krijgt. Betreft het een desktop? Dan zou ik u aanraden om eens een andere voeding te proberen. U computer krijgt dus blijkbaar genoeg stroom op te posten, maar eens hij draait heeft hij blijkbaar geen stroom genoeg om de poorten van stroom te voorzien eens hij gepost is.
 
heb je deze al eens los getrokken ..vervolgens zal Windows het stuurprogramma verwijderen ..
sluit deze dan na laat ons zeggen 5minuutjes weer aan en Windows zou opnieuw het stuurprogramma moeten installeren ..
als dat niet het geval is dan dien je op te starten vanaf een installatie medium het zijnde de 1909 of de 20H2 ( deze laatste is de nieuwste Windows10) gebruik je de installatie medium 1909 ga je voor een repair ..
*gebruik je de 20H2 dan verkrijg je een nieuwe installatie. (denk dat in uw geval de eerste optie de beste optie is )
in sommige gevallen kan men ook via de pijltjes of de + en de - navigeren men dient dan enter te gebruiken om te bevestigen .
 
Kom je wel in het BIOS met het toetsenbord via een bepaalde toets ? DEL - ESC - F1 - F2 - F10 - F12 of zoiets ?
Zo ja, dan weten we in ieder geval dat het keyboard spanning krijgt en zijn er geen losse contacten om te werken voordat Windows is opgestart.
Dan zou je het ergens in de besturing of drivers moeten zoeken.
 
Ik kan in bios; usb staat enabled. Toetsenbord werkt voor dat windows opstart en ik heb geen probleem meer bij gebruik herstel-dvd.
Het gaat hier dus om een driver probleem, denk ik.
Kan ik ergens (waar?) via command prompt usb-drivers verwijderen (wat?) zodat bij normale herstart de drivers worden vernieuwd/hersteld?
 
Lijkt me onwaarschijnlijk dat er in dit geval enkel een USB probleem zou zijn. Reden is dat Windows 10 native USB(3) support heeft. Maw, om USB(3) te kunnen gebruiken in Windows 10, heeft Windows geen externe drivers nodig.
Dus, je basis Windows installatie heeft problemen, ... Ik geloof dan ook zelden dat zulke problemen een eenvoudige oplossing hebben. Welke zijn de onzichtbare problemen hier? Natuurlijk weet/zie je die (nog) niet.

Ik raad een Windows herstel aan in deze situatie. Herinstallatie met behoud van data.
 
Ik dacht eigenlijk aan corrupte drivers; en wou deze zich automatisch laten herstellen door ze te verwijderen. Hoopte dat dit de snelste herstelmethode zou zijn zonder data- of programmaverlies. Niet dus?
 
Om er zeker van te zijn dat het aan de besturing of drivers ligt zou ik eens proberen te booten met één een of andere Linux Live cd
Als keyboard en muis dan wel via usb werkt is het duidelijk waar het aan moet liggen.
 
Om er zeker van te zijn dat het aan de besturing of drivers ligt zou ik eens proberen te booten met één een of andere Linux Live cd
Als keyboard en muis dan wel via usb werkt is het duidelijk waar het aan moet liggen.
Keyboard en muis werken bij gebruik van bijv. win10 hersteldisk zoals reeds vermeld in #1 en #7
Ik denk dus ook te weten waaraan probleem ligt. Blijft: hoe los ik dit best op?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan