Opgelost Geen USB meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Windows 10 (1909) start wel op, maar muis en toetsenbord werken niet. Geen ps/2 poorten aanwezig of ook geen touchscreen alternatief.
Hoe los ik dit op?
Kan wel met herstelschijf in command line modus (met werkende muis en toetsenbord).
 
Zo'n probleem is meestal zoeken naar een spelt in een hooiberg.
Ik zou persoonlijk een meest drastische oplossing kiezen en alles opnieuw installeren.
Maar dan moet je wel eerst alles wat belangrijk is backuppen.
Uiteraard moet je dan iets hebben om het te kunnen backuppen zoals een harddisk met voldoende ruimte.
En dan zal je de data er via één of andere manier af moeten halen.
Hier zijn meerdere oplossingen voor zoals een Linux Live CD en een externe of misschien als hij er in zit een interne schijf.
Of de schijf tijdelijk in een andere pc er bij hangen en dan de belangrijke data kopiëren naar een schijfruimte.
Of je koopt een nieuwe schijf en zet deze er in en later plaats je de oude schijf er bij om de data terug te zetten.

p.s. een windows.old vertrouw ik eigenlijk nooit.
 
Maar ik denk nog even verder.
Gebruik je een backup programma zoals bijvoorbeeld Acronis, zodat er het één en ander terug te zetten is met behoud van data naar een datum toen alles nog goed werkte ?

Misschien systeemherstel van Windows een optie naar een datum toen alles nog goed werkte ?
 
windows opnieuw installeren kan natuurlijk altijd (wel met app's verlies), maar wil het daarom vermijden.
Vind het ook tamelijk drastisch voor een goed werkend systeem dat schijnbaar enkel problemen heeft met usb-apparaten.
Herstelpunten zijn er niet, dus ook geen optie.
Kunnen er geen drivers in system32 (?) worden verwijderd, zodat het systeem zichzelf herstelt?
 
Voor het geval dat je de muis op een of andere manier zou kunnen gebruiken? Dit filmpje ter informatie
Je kan wellicht tevens een Macrium Reflect Rescue medium gebruiken en uw partities bereiken. Heeft die computer een interne dvd lezer, dan kan je de rescue cd schijfje gebruiken om windows te laten opstarten en daar heb je tevens een muis beschikbaar.
 
probeer het Systeem zichzelf eens te laten herstellen door 3x een gedwongen uitval van het systeem af te dwingen ..
dus bij het opstarten trek jij de stroomtoevoerstekker van achteren de desktop er uit op het moment je het bios post scherm ziet verdwijnen en de Windows vervolgens wilt opstarten .. door deze handeling 3x te herhalen zal het systeem zichzelf gaan herstellen wanneer jij bij de 4de opstart het systeem start en laat doorstarten naar Windows .. het kan zijn dat dit helpt ..baat het niet wel het schaad ook niet .

*enerzijds zou je ook een usb hub kunnen gebruiken die extern voorzien word van stroom want het zou kunnen zijn dat dit systeem bij het gewoon opstarten te weinig stroom geeft aan de usb poorten ..in de veilige modus werkt het dus wel en das ook normaal omdat er minder gevraagd word van je hardware.
**ook zou er 5V naar de usb poorten moeten gaan dit mag maar een 5% verlies hebben indien er méér verlies word vastgesteld dan weigeren deze te werken . .. dus meet deze eens na !
 
Voor het geval dat je de muis op een of andere manier zou kunnen gebruiken? Dit filmpje ter informatie
Je kan wellicht tevens een Macrium Reflect Rescue medium gebruiken en uw partities bereiken. Heeft die computer een interne dvd lezer, dan kan je de rescue cd schijfje gebruiken om windows te laten opstarten en daar heb je tevens een muis beschikbaar.
Wou ik gaan doen, had ik maar een werkende muis!
 
*enerzijds zou je ook een usb hub kunnen gebruiken die extern voorzien word van stroom want het zou kunnen zijn dat dit systeem bij het gewoon opstarten te weinig stroom geeft aan de usb poorten ..in de veilige modus werkt het dus wel en das ook normaal omdat er minder gevraagd word van je hardware.
**ook zou er 5V naar de usb poorten moeten gaan dit mag maar een 5% verlies hebben indien er méér verlies word vastgesteld dan weigeren deze te werken . .. dus meet deze eens na !
Voor zover ik weet is er geen andere hardware in een pc dat ook de 5 volt lijnen gebruikt, behalve een héél klein stukje hardware of elektronica dat zorgt voor de standby stand.
Deze 5volt lijn of lijnen staan tevens geheel los van de 12 en 3,3 volt lijnen. ( aparte wikkelingen )

Waar ik nog aan zit te denken is aan een kortsluiting of een bepaalde weerstand in een usb poort.
Bijna onmogelijk omdat alles bij de opstart wel werkt, maar je weet maar nooit.
Misschien kleine kinderen thuis die iets aan de voor of achterkant in een usb aansluiting hebben gestopt zoals een stukje zilverpapier van wat lekkers met sinterklaas.
Kijk alle poorten eens goed na of er iets in zit. Misschien wel stof dat voor een bepaalde weerstand zorgt ? Door deze aansluitingen kan een behoorlijk luchtstroom lopen door de luchtaanzuiging van de fan’s.
 
Jullie denken nog te veel in de richting van een hardware-probleem; ik acht dit weinig plausibel.
Toch nog een belangrijke correctie: in safe mode opstarten gaat NIET i.t.t wat ik initieel zei (excuses hiervoor).
Opstarten met Linux ubuntu 15 of mint 17 geeft geen usb-problemen (wil dan wel de schijfpartties niet mounten).
Hoe dan ook alle data is nu toch reeds geback-upt (andere methode).
Windows heeft ook een update gedaan, dus een probleem ontstaan met een vorige update lijkt me dan weinig waarschijnlijk.
Ik blijf denken aan een driver-probleem: het wordt dus of een herinstallatie of ...?
 
Nu ga ik iets zeggen wat ik zelf nog nooit gedaan of geprobeerd heb.

De drivers staan hier opgeslagen C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository
Ongetwijfeld zal je de map of mappen met USB drivers daar ook zien staan.

Misschien als je zo'n map via een Linux Live CD of op een andere manier met een werkend toetsenbord en muis kunt verwijderen of alleen het systeembestand wat daarin hoort te staan verwijderd en de PC daarna opnieuw boot kan het gebeuren dat Windows naar de drivers gaat zoeken en ze gaat installeren en het euvel verholpen is.

Ik brand mijn handen hier niet aan als dit verkeerd afloopt want ik ben niet zeker dat dit goed gaat. Dit doet u dus geheel op eigen risico. Maar zoals het nu is, heeft u er ook niets aan en een systeem geheel opnieuw installeren kan wat tijdrovend zijn.
 
Drivers vind ik ook in C:\Windows\System32\drivers
Is de ene een backup van de andere? Ik vermoed het; windows moet zijn "herstel" ergens op de pc halen toch?
Welke zou de backupmap zijn?
Morgen ga ik wat experimenteren. Het systeem kan moeilijk nog meer worden verkloot.
Allen bedankt voor het meedenken alvast!
 
Is allemaal te proberen... maakt niet uit. Repair, herinstallatie, ... of de drivers zelf op file niveau aanpakken, maar dat is puur experimenteel.
Kijk gewoon even na dat al je data veilig staat. Software kan je snel terug installeren indien nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan