Opgelost Geen USB meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Windows 10 (1909) start wel op, maar muis en toetsenbord werken niet. Geen ps/2 poorten aanwezig of ook geen touchscreen alternatief.
Hoe los ik dit op?
Kan wel met herstelschijf in command line modus (met werkende muis en toetsenbord).
 
Drivers vind ik ook in C:\Windows\System32\drivers
Is de ene een backup van de andere? Ik vermoed het; windows moet zijn "herstel" ergens op de pc halen toch?
Welke zou de backupmap zijn?
Morgen ga ik wat experimenteren. Het systeem kan moeilijk nog meer worden verkloot.
Allen bedankt voor het meedenken alvast!
De bestanden in de map C:\Windows\System32\drivers lijken bij mij nieuwer te zijn. ( zie bovenste afbeelding.)
Onderste afbeelding zijn denk ik de standaard drivers van Microsoft toen ik de besturing er op gezet heb. Deze staan dus in System32\DriverStore\FileRepository
Hiermee zou het bij u dus gewerkt moeten hebben.

Na driverupdates staan ze dan volgens mij in System32\drivers

Dit zou betekenen dat C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository de backup locatie moet zijn van de eerste geïnstalleerde drivers.
En er is een 2 toegevoegd aan de bestandsnaam dan de driverupdate zo te zien.

Driver map.jpg


DriverStore.jpg
 
een (herstelling met behoud van data EN app's) is uitgesloten .. een herstelling met behoud van persoonlijke instellingen en persoonlijke bestanden ( foto's , muziek , films, documenten ) kan wel maar de app's worden niet bewaard ...maar ik merk nu dat je dus van het geheel toetsenbord géén enkele toetsen kunt gebruiken dus ook niet de pijltjes toetsen en of de plus & min of de enter toets .. m.a.w. je kan niets aangeven tot het behoud van persoonlijke instellingen en of bestanden ..

vanuit Windows zelf kun je het systeem ook niet de opdracht geven om een in-place upgrade te starten aangezien je ook daar het toetsenbord en de muis niet kunt gebruiken omdat deze ook daar niet reageren ..

zelfs wanneer jij in het bios zit weigert je muis en je toetsenbord ..dus ook daar kan jij enkel met behulp van de pijltjes toetsen en of de plus & min of de enter toets verder ..

*je heb geen optie's meer over dan voor een verse installatie te gaan en hopen dat het géén hardware falen is .
 
Bon, de piste om een automatisch herstel 'af te dwingen' door systeembestanden te hernoemen, lijkt dus toch niet zo'n bijzonder goed idee te zijn! Hij geeft een foutscherm nu bij opstart, doet daarna een 'automatisch herstel', wat dan uiteindelijk leidt tot een (windows kan dit niet automatisch herstellen'-boodschap. Plan A naar de prullenbak verwezen dus!:(

Details (voor de geïnteresseerden):
- gekeken naar drivers voor muis (op ander toestel): hidclass.sys; hidparse.sys en hidusb.sys in de map system32\drivers
- bestanden hernoemd (niet makkelijk wegens geldende gebruiksrechten); kon maar na afdwingen eigendomsrechten

Illusie armer, maar ervaring rijker!
Plan B (#27) reeds in volle uitvoering ...
 
Fijn dat dit is opgelost.

Wat ik me wel af vraag is hoe zoiets spontaan kan gebeuren.

Kijk in naar een ander lopend en inmiddels opgelost topic Opgelost - Update tegenhouden | Computerforum PcTuts.be dan zie ik een bepaalde relatie of overeenkomst met Microsoft die denkt er goed aan te doen om na een verse installatie een instelling automatisch te maken dat drivers geüpdatet moeten worden. Dit is in 95% van de gevallen totaal overbodig, gaat helemaal nergens over.
Als een bepaald apparaat niet of niet goed werkt kun je altijd zelf beslissen om betere drivers te zoeken. Hier heb je Microsoft of derden helemaal niet voor nodig en god mag weten waar men deze drivers vandaan haalt en of het de juiste zijn. Het wordt achter de schermen geïnstalleerd en jij zit met de gebakken peren als het niet goed gaat.

Er is niets deprimerender dan dat andere mensen voor je gaan denken wat er moet gebeuren.
Microsoft heeft in het verleden al vele ontelbare systemen in de soep laten lopen met hun updates.
 
Fijn dat dit is opgelost.

Wat ik me wel af vraag is hoe zoiets spontaan kan gebeuren.

Kijk in naar een ander lopend en inmiddels opgelost topic Opgelost - Update tegenhouden | Computerforum PcTuts.be dan zie ik een bepaalde relatie of overeenkomst met Microsoft die denkt er goed aan te doen om na een verse installatie een instelling automatisch te maken dat drivers geüpdatet moeten worden. Dit is in 95% van de gevallen totaal overbodig, gaat helemaal nergens over.
Als een bepaald apparaat niet of niet goed werkt kun je altijd zelf beslissen om betere drivers te zoeken. Hier heb je Microsoft of derden helemaal niet voor nodig en god mag weten waar men deze drivers vandaan haalt en of het de juiste zijn. Het wordt achter de schermen geïnstalleerd en jij zit met de gebakken peren als het niet goed gaat.

Er is niets deprimerender dan dat andere mensen voor je gaan denken wat er moet gebeuren.
Microsoft heeft in het verleden al vele ontelbare systemen in de soep laten lopen met hun updates.
Heeft Microsoft niet als beleidslijn nu om drivers als optionele update aan te bieden met bijkomende waarschuwing om die slechts bij problemen te installeren? Zo niet, zou dit toch het toekomstige beleid moeten zijn, vind ik.
Mijn hogervermeld probleem staat, vermoed ik, los van een update probleem (volgens de toesteleigenaar al meer dan een maand gaande en omdat ik een nieuwe update had ervaren ... ). Ook op HP-website vond ik er niets over.

Persoonlijk ben ik voorstander van verplichte beveiligingsupdates; de meeste pc-gebruikers gaan iets te nonchalant met hun toestel om.
Alle updates kunnen trouwens voor een geruime tijd worden uitgesteld.

En de ideale bedrijfspolicy bestaat die?
 
@loomax Hoe dat precies zit met die driver-updates en wat je mogelijkheden zijn om die te beheersen kan je lezen in #5 van het andere topic dat Skippy vermeld heeft in post #37 van het huidige topic ...
 
OK. Toestel terug naar eigenaar gebracht. Deze gaf nog aan dat voor het muis en toetsenbordprobleem het toestel al problemen gaf met een camera (op USB). Ook dit apparaat werkt nu weer.
Oorzaken zullen wel een raadsel blijven.
Nogmaals dank aan alle participanten in de discussie.
Voor mij mag dit topic afgesloten worden. Groeten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan