Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,
Graag je mening bij mijn probleem met mijn laptop Dell D630. 2Gb ram, 80 Gb western Digital.
Windows 7 ultimate 64 bit draaaide erop en goed.

Toen kwam Win 10 upgrade: wou die installeren maar toen de upgrade gedownload was zei de pc: de wireless card is niet geschikt voor windows 10 (intel wireless 3945ABG).
Windows 10 nam 6 Gb op mijn schijf en bleef me telkens vragen om “NU” op te graden . Om de sporen van de meest opdringerige windowsversie te verwijderen deed ik een
clean install van Windows 7 en toen kwamen de problemen: de pc ging extreem traag, win 10 kwam terug 6 Gb innemen op de harde schijf en wou weer installeren.
Weer Clean install met info over specifieke updates die niet mochten geïnstalleerd worden en andere aanpassingen.ifv windows 10 miserie :
 windows 7 was onwerkbaar traag: internet kon niet video en sound weergeven speelde 10” dan weer 30” wachten op volgende 10” seconden.
 Schijf volledig gewist en opnieuw Windows 7 volledig geInstalleerd zonder enige aanpassingen: weer even traag.
 Ubuntu geÏnstalleerd op ander partitie ook enorm traag.
Dus probleem met harddisk mogelijk wegens leeftijd en arbeid. dacht ik maar...
 Harddisk gecheckt met tools van windows (diskmanagemenet tools) beide keuzes aangevinkt: Harddisk is OK
 Prog Western Digital data Lifeguard om WesternDigital harddisk te testen: smarttest passed, extended test passed.

Dan Ubuntu gerund van bootUSB stick len dat liep prima, ook internet vlot video en audio zonder onderbrekingen.

Dus toch de harddisk of kan er nog iets anders mislopen?

Kan ik win 10 toch installeren als ik de wireless kaart deïnstalleer en enkel kabel of usb wireless gebruik?


Ik kijk uit naar uw mening.
Met dank
 
Wat die WiFi card betreft, daar kan je eventueel een andere insteken die wel volledig compatibel is met Windows 10. Zit vrijwel altijd in een mini-PCI slot. Is dus kwestie van vervangen. Je kan zulke adapters desnoods gemakkelijk 2de hands vinden op ebay ed voor een prikje.

Wat de stabiliteit betreft. De harde schijf kan een probleem zijn. Ga eens in Windows 7 kijken naar de Performantie meter. Kijk daar eens of de harde schijf (active time) constant tegen de 100% aanloopt, of dat er andere mogelijke oorzaken zijn. Probeer ook eens een andere harde schijf als je er eentje beschikbaar hebt.
 
De wireless card is een goed tip, danke.

Performance monitor gevonden maar kan geen disk gemonitord vinden en ook geen procentuele werkingdstijd voor de harddisk.

Heb de folder met de drivers onder documents gezet, via device manager driver updates naar de folder verwezen maar ik krijg steeds de melding dat de recentste driver al aanwezig was. Verder ook geen meldingen van device problemen ( geel uitroepteken)?
In ieder geval al dank voor jullie hulp
 
Het wordt te complex en vraagt te veel tijd en geld om deze D630 om up te graden (1.geheugen bijkopen, 2.geen biosupdate mogelijk door platte, stukke batterij 3. Dell systemsoftware wil niet installeren melding niet geschikte windowsversie.)

Ik zal al tevreden zijn als ik win 7 en/of ubuntu kan draaien, maar geïnstalleerd lopen die ook traag, enkel ubuntu via boot usb werkt goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan