Bios ziet ssd en harddisk niet meer met opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zet na een paar dagen mijn labtop aan en dan kan hij niet meer opstarten dus ik ga in de bios kijken en daar zie ik niets meer staan van ssd en een 2e harddisk ? kan alleen nog cd/dvd instelling veranderen voor op te starten hoe kan nu zoiets gebeuren heb helemaal niets gedaan de labtop werkte perfect
icon_cry.gif
Ik heb een HP pavilion
 
Deze string zit in het BIOS ingebakken en kun je alleen met een Eprom brander wijzigen. Het BIOS kijkt dus niet naar welke besturing er is geinstalleerd op de PC.
Het maakt niet uit welke besturing je op de PC zet, in het BIOS zal altijd Windows 7 blijven staan.
Zo'n Eprom brander is niet een alledaags apparaat dat iedereen bezit. Zelfs een computer reparatie bedrijf heeft zo'n ding meestal niet.
Om je een idee te geven hoe zo'n apparaat er uit ziet geef ik deze link: https://www.google.nl/search?q=epro...x4G4DA&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1680&bih=933&dpr=1
 
Laatst bewerkt door een moderator:
toen ik de labtop kocht stond er windows vista op. dus de bios heeft toch 1x naar windows 7 gewijzigd, ik kan ook nog steeds geen instelling doen waarbij de pc moet opstarten of vanaf de ssd of van de dvd/cdrom
 
en als je nu op de vermelding " boot order" klikt die je in je laatste afbeelding van bericht #29 te zien krijgt !
kun je dan ook niet aangeven waarvan je wenst op te starten !..

Ashampoo_Snap_2014.02.24_23h30m46s_001_.png
 
Op deze kwam nog geen antwoord HFX:

Met welk programma heb je de SSD getest en naar aanleiding van wat / welke gebeurtenissen ben je deze beginnen testen ?

Kan je eveneens de volledige en correcte type-aanduiding van je HP posten ? Voorbeeldje = HP Pavilion dv7-3090ed. Je kan dit o.a. terugvinden op de onderzijde van de laptop (typeplaatje).

Heb je deze laptop nieuw aangekocht ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan