Bios ziet ssd en harddisk niet meer met opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zet na een paar dagen mijn labtop aan en dan kan hij niet meer opstarten dus ik ga in de bios kijken en daar zie ik niets meer staan van ssd en een 2e harddisk ? kan alleen nog cd/dvd instelling veranderen voor op te starten hoe kan nu zoiets gebeuren heb helemaal niets gedaan de labtop werkte perfect
icon_cry.gif
Ik heb een HP pavilion
 
het is een NIET alledaagse werkwijze die men daar gehanteerd heeft ....
in het kort vertaalt beweerd men het volgende ...
sluit je SSD aan met enkel de power kabel en start de pc op ...
laat deze dan zo ruim een 30 minuten aanstaan ...
sluit vervolgens de Sata kabel aan zonder dat je de pc uitzet ...!!!
vervolgens herstart je de pc en de SSD zal herkend worden in de bios !
 
Het blijft dan wel vreemd dat de tweede harddisk ook niet herkend werd. Deze zou in het geval van het uitvallen van de ssd disk geen hinder mogen ondervinden.

Uiteraard kan de ssd schijf serieus defect zijn geraakt zoals bijvoorbeeld een sluiting in de 12 volt spanningslijn. Een laptop beschikt maar over één 12 volt voedingslijn voor de harddisk(s) Dus bij sluiting in 1 van de schijven zal de andere ook geen voedingsspanning krijgen.
 
Natuurlijk zou er spontaan een kortsluiting kunnen ontstaan. In zo'n ssd schijf zitten behoorlijk veel zéér kleine componentjes dicht bij elkaar en printspoortjes die bijna met het blote oog niet te zien zijn. Zoiets kan een fabrikagefout zijn, maar kan ook door warmte veroorzaakt worden.

Ik zeg niet dat dit de oorzaak was, maar het is wel een mogelijke oorzaak omdat ik het vreemd vind dat die andere schijf ook niet meer te vinden was en na het verwijderen van de ssd schijf was de andere schijf weer terug.
 
in bericht #13 word er beweerd dat de TS een nieuwe HD heeft geplaatst !
de SSD werd dus uitgebouwd en de 2de HD die al aanwezig was met de SSD word ook niet gezien !
 
Ik heb net de ssd van crucial in de sharkoon gezet en via computerbeheer heb ik de ssd kunnen zien maar kon hem alleen maar via formateren terug halen daarbij zijn wel alle data gewist maar dat ging niet anders. Dus de ssd is niet kapot maar ik vertrouw de ssd nu niet meer ik moet dan maar eerst een even kijken of ik een programma kan vinden die extern de ssd kan uitlezen of er dan nog fouten in zitten.
 
Hey HFX,

ik heb de ssd vorige week nog getest met een speciaal programma over de status ervan en die gaf geen defecte fouten aan ssd is ongeveer 1 jaar oud

Met welk programma heb je de SSD getest en naar aanleiding van wat / welke gebeurtenissen ben je deze beginnen testen ? Hou er rekening mee dat je SSD nog in volle garantieperiode zit !

Ik zou W7 opnieuw installeren, de SSD voorzien van de nieuwste firmware en de evolutie afwachten met de garantie in het achterhoofd.
 
Ik heb nu windows 8.1 geinstalleerd op een andere harddisk en die draait nu op mijn hp labtop, maar tot mijn verbazing zie ik in de bios nu nog staan windows 7 en niet windows 8 maar goed alles draait nu weer perfect ik heb nu dan net met acronis de harddisk gecopieerd naar de ssd via mijn sharkoon en dat ging goed en daarna heb ik weer de ssd van crucial weer in mijn labtop gezet en alles werkte weer daarna ook heb ik de firmwire van crucial geupdate van 0009 naar 070H ook dat ging goed... ja en nu die bios ik zie daar ook geen harddisk dus een ssd en een hd 2,5 inch staan

vermoedelijk is die bios software niet in orde ? ik heb ook de bios even gereset maar alles blijft hetzelfe staan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan