Status
Niet open voor verdere reacties.

Kjerdahl

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Ik heb hier een pc staan die niet meer bolt, hij geeft alleen nog één beep (oud toestel). Echter de data op de harde schijf zou nog gerecupeerd moeten worden.
Ok, harddisk extern aansluiten op een ander toestel en je kan via verkenner alles zien en kopieëren.
Dat lukt zeer goed behalve... de mappen Mijn documenten, Mijn afbeeldingen, Mijn video's en Mijn muziek.

Iemand een oplossing om dit toch te kunnen lezen zodat ik daar ook alles kan uithalen?

Harddisk is eSata en de defecte pc is een Medion-computer (MSI moederbord).

Hartelijk dank voor reacties en voorstellen.

Kris.
 
Het klinkt misschien gek, maar 1 beep hoeft geen onoverkomelijk probleem te zijn.
In veel gevallen is er een stukje hardware dat niet goed werkt, omdat het geen goed kontakt maakt.

Haal het geheugen er eens uit en plaats dit opnieuw. Hetzelfde geldt voor de insteekkaarten zoals Videokaart en eventuele geluidskaart. Haal deze er uit en plaats deze opnieuw.
Ook alle stekkertjes nalopen of alles goed vast zit. Haal deze los en plaats deze terug.

Grote kans dat de PC opstart. Zo niet, is er een stukje hardware defect.


Wil je een schijf uitlezen, zou ik dit met een Linux Live CD doen.
 
Ik krijg de melding 'Geen toegang'

Probleem is ondertussen opgelost: ik heb de harddisk intern in mijn desktop aangesloten, en zo kan die schijf wel gelezen worden daar er dan andere rechten gelden (naar 't schijnt, hé).
Nu kan ik al de foto's naar een externe schijf kopiëren.

Qua de beep: ik heb alles gedemonteerd, gereinigd en terug gemonteerd. Maar de pc is oud en ik ben al blij dat de voeding het nog doet, want er is wss ook waterschade!

Discussie mag voor mij afgesloten worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan