Harddisk van laptop kopiëren via PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb hier een laptop van vrienden om na te kijken. Het is een Dell Latitude e6500, ik veronderstel dat hier het moederbord defect is. Dit omdat het scherm zwart blijft, er geen beep komt bij het opstarten, ook omdat ze me gezegd hebben dat er al langere tijd problemen waren met het toetsenbord. Ik heb trouwens mijn beeldscherm erop aangesloten, ook zonder beeld!
Mijn vraag! Weet er soms iemand een methode om de "harddisk" van de laptop te kopiëren via mijn PC naar een "externe" HD?
In feite zou het een back-up moeten zijn, een soort image waar dus alle gegevens opstaan, zodat dit achteraf naar een andere HD kan overgezet worden.
Is dit realiseerbaar?
 
bezie dit eens ...zo iets heb je nodig !

Ashampoo_Snap_2013.08.31_10h35m07s_008_.png
 
Als je een externe schijf stuk hebben kan je deze open en de schijf er uit halen zo kan je een ander schjf in pluggen. Moest je hier dicht bij wonen mocht je zo iets komen halen.
 
zie hier ...
eigenlijk is het iets van niets ...
je dient de interne hd van de laptop uit te bouwen en deze sluit je dan aan op de usb 2.0 sata converter welke je met de usb stekker aan je pc heb aangesloten ..
via de optie " windows7bestandherstel maak je dan een systeemkopie aan van deze extern aangesloten interne hd ..tevens maak je ook de bijhorende opstart cd aan
of je gebruik een ander image tool die dit kan verwezenlijken ...
 
tja, als ge s'avonds laat nog een fritje eet dan ligt deze op je maag hé ....ma twas zo lekker !

is het je onder tussen al gelukt om de image aan te maken !
 
een Clone-programma is een applicatie die je hard-disk werkelijk alles één op één overzet naar de nieuwe hard-disk (net zoals een tweeling). thxs qtex!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan