Status
Niet open voor verdere reacties.
De HD op mijn computer van 2TB is naar mijn zin verkeerd ingedeeld bij de leverancier.
De partitie 'C' is slechts 120 GB groot, de rest gaat naar de 'D' partitie.
Ik probeer alle programma's naar de 'C' te installeren, maar toch geraken er nog ongevraagd op de 'C' zoals o.a open office, pfotofiltre, enz...
Via schijfbeheer kan ik de 'D' verkleinen, maar niet de 'C' vergroten.
Kan iemand mij helpen, zonder gegevensverlies natuurlijk.
 
bijgevoegd schermafdruk windows schijfbeheer en deze van aomei
Knipsel.jpgKnipsel1.jpg
 
Ik heb de afbeelding eens vergroot en zie dat C: en D: geen partities zijn maar twee verschillende harde schijven . Dus wat jij wil bekomen zal niet lukken .
C: is de systeemschijf en is een HD van 120 GB
D: is een Dataschijf met een HD van 2 TB als ik goed zie . Je kan hiervan dus geen schijfruimte toewijzen aan C: omdat het twee aparte HD's zijn .
Schijf 3 met schijfletter I: en schijf 4 met schijfletter J: zouden dat externe HD's kunnen zijn ?
 
Lijkt me allemaal normaal te zijn. Gaat het hier over een HP of Dell PC? Of ander merk...
Die voorzien wel meer verschillende partities. Factory image, drivers, ... Dus voor de SSD disk is dit best mogelijk.
 
Het is 1 fysieke schijf opgedeeld in een c en een d, geen aparte schijven.

Met alle respect, maar je screenshots bewijzen het tegendeel. Indien hier enige twijfel zou zijn daarover, zouden we je het voordeel van de twijfel kunnen gunnen. Maar hier is het zeer duidelijk dat het om verschillende media gaat. Ik zou dus maar even van dichtbij bekijken wat er in je systeem aanwezig is.
 
Tot mijn grote verwondering en verbazing blijkt dus inderdaad dat er 2 HD's in het toestel ingebouwd moeten zitten.
Via apparaat beheer, schijfstations heb ik jullie stelling nagezien en blijkt dat jullie het bij het rechte eind hebben.
De samsung is een ingebouwde schijf als syteemschijf, de ST2000 blijkt een afzonderlijke dataschijf te zijn.
De ASTM is bij mij gekend als een rechtstreeks aangesloten extra HD van TB en de Seagate als een USB schijf van 3 TB, dit heb ik zelf aangesloten en als dusdanig gekend.
Vraag mij af of ik in de toekomst problemen mag verwachten met die toch wel kleine 'C' schijf, of heb ik het verkeerd voor.
Bedankt voor jullie hulp, spijtig dat de leverancier van de computer, nml medion ons in feite verkeerd voorlicht. Moet wel zeggen dat ik na jaren gebruik van medion computers, gekocht voor persoonlijk gebruik en werk, niet te klagen had, vond en vind het nog altijd top computers, maar dit zal wel persoonlijk zijn.
bijgevoegd de screenshots van app beheer, schijfstations.
knipsel2.PNG
Knipsel.PNG
Knipsel1.PNG
 
Laatst bewerkt:
de C schijf is al voor 60% volgeschreven ....denk er aan dat deze voor minstens 10% leeg dient te blijven ..
m.a.w je heb nog maximaal 30% om te gebruiken ...
best dat je op de D schijf een partitie reserveert voor programma's , afbeeldingen , documenten enz ...
 
Op schijf D staan nu al program files en program files (x86).
Maar sommige programma's zoals open office worden op C geïnstalleerd ondanks je de D selecteert.
Ga ook eens op zoek gaan hoe ik edge kan doen downloaden op de D schijf.
 
Ga ook eens op zoek gaan hoe ik edge kan doen downloaden op de D schijf.

open de verkenner
klik met rechts op de snelkoppeling " Downloads " en kies "eigenschappen "
open de tap "locatie" en verplaats de gehele map Downloads naar een andere schijf of partitie
bevestig dit met toepassen en ok

Ashampoo_Snap_2015.11.21_08h29m45s_006_.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan