Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Het noodlot blijft me achtervolgen...
Nu wou ik zowel een herstelpunt als een Systeemkopie maken en noch het noch het ander werkt. Ik heb de foutcodes geGoogled, maar zie niets die me zou kunnen helpen.

zie foto's: Herstelpuntprobl.jpg en Systeemkopie.JPG

Hopelijk is dat op te lossen. Vreemd toch dat geen van de twee werkt.
 
ik zeg niet dat jij een nieuwe dient aan te kopen ...ik zei dat jij het besturingssysteem diende te vernieuwen ..
je zegt dat je het niet echt nodig heb daar jij geholpen bent met de Paragon Backup & Recovery16.... wel dan maakt het in feite ook niets uit !

*enerzijds gebruik ik ook andere Backup programma's zoals de Ashampoo backup en recovery of de Macrium reflect of de Aomei backupper of Redo en hier werkt het dus wel ...
 
Oké. Zolang er geen andere onverwachte fouten optreden, blijf ik er mee verder werken.
Ik vond het verdacht dat herstel en systeemkopie niet meer werken. 'Normaal' is anders.
Het was tof geweest om dit te kunnen verhelpen.
 
Wat doe je dan als je een nieuwe PC koopt? Kan je dan de programma's niet ergens parkeren? Ze staan - jammer genoeg - allemaal op C.

@ JW: Ik heb dat even bekeken op Revo Uninstaller, maar zie niet hoe dat kan gedaan worden via Revo zelf. Heb alle opties gecheckt.

Hulpprogramma's - Windows hulpprogramma's - Systeemherstel
 
Ik heb een Programma gevonden die zou toelaten op alle programma's van de C:-drive naar een andere externe drive te verplaatsen: 'Easeus Todo PC Trans'. Er werd een Trial voorgesteld en zo kon ik beginnen:

PCTrans2.jpg


Maar: de Trial werkte niet - of je kon maar één programma overdragen, dan vroegen ze te kopen:

PCtrans.JPG

Loont dat de moeite? ...want in dit geval kan ik Windows herinstalleren op mijn C:-drive.
 
worden de register vermeldingen dan ook overgezet met het programma Easeus Todo PC Trans indien je dus programma's ga verplaatsen ...ik vind hier geen vermelding van .... men spreekt wel van verschillende mogelijkheden waaronder dus ook een image (hier bedoeld men dan denkelijk een gehele image van het systeem en dit is dus niet dat wat jij wild behalen ) jij wilt enkel je zelf geinstalleerde programma's veilig stellen zodat je deze dan weer kunt terug plaatsen op een nieuw systeem .. alhoewel ik hier de EaseUS Todo PCTrans Pro 8.6 in mijn bezit heb ...heb ik deze nog nooit nodig gehad .
 
Op het eerste beeldje van het vorige bericht zie je duidelijk dat alléén de Applicaties zijn geselecteerd voor overdracht. Ook in de begeleidende tekst spreekt men van het verplaatsen van de programma's. Een Image zal ook wel mogelijk zijn. Bekijk je dat nog eens? Ook de Windows Club heeft een programma hiervoor, maar dat heb ik nog niet bekeken.
Het zou mooi zijn als dat kon, want ik heb bovendien een snelle D:-drive.
 
Helpt niet, want dit zijn de zelfde plaatsen waar Revo je naartoe brengt met het zelfde resultaat. Zowel voor Herstel als Systeemkopie.
Een paar weken geleden heb ik een systeemherstel moeten doen.
Met W10 kreeg ik een hele lijst met programma's die zouden verdwijnen.
Ik heb toen een systeemherstel gedaan met Revo Uninstaller, er kwam geen lijst met programma's die zouden verdwijnen en er was geen enkel programma weg, alles werkte zoals voorheen.
 
ik dacht dat ik ergens op de datebase bestanden een volwaardige PCTrans 8.5 pro bevond heb me hier dus in vergist ...
toen ik de gratis te gebruiken versie weer verwijderde boden ze me een tijdelijke korting aan ..let op deze loopt af en is nog een 6 uur geldig .. Link naar de tijdelijke korting waar je de PCTrans 9.5 pro kunt aankopen voor 30€
 
@ J.W. : Wat je toont is wel met Systeemherstel en moet je eerst een herstelpunt hebben. Dat heb ik sinds mijn disk-crash niet meer.

@ Qtex : Dat zal ik rap aanschaffen, want het zal me zeker van pas komen..! € 30 is te doen..!
 
Dat is mogelijk om er over te berichten nadat alles terug in de plooi is gevallen. Maar: 't Is geen Freeware...

Als het is zoals ik me voorstel is dat een unieke manier om Windows-10 te herinstalleren nadat alle applicaties zijn verzet naar de externe drive (van C naar D in dit geval).
Daarna moet nog afgewacht worden als het starten van een applicatie even goed en even snel gaat als voordien.
 
Zopas heb ik de Programma's (bijna) allemaal gekopieerd naar mijn D:-drive.
Alléén mijn Antivirus Emsisoft en het programma EaseUS zelf zijn niet overgedragen met de melding dat ze in een ander programma zijn geopend. Nochtans heb ik Emisisoft niet mee gestart en is het uitgeschakeld. Voor wat het programma EaseUS zelf betreft is het logisch omdat ik er mee werk.
Ik neem aan dat ik deze twee opnieuw zal kunnen her-installeren met de key die ik heb.
't Is tof dat dit kan. Als mijn Windows Pro opnieuw zal geïnstalleerd zijn kan ik alles terug naar C overdragen, tenzij ze werken vanuit D.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan