Windows 10 Inloggen op Windows Desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hubert Collaer

Steunend lid
Vip Lid
Sedert dinsdag kan ik niet meer inloggen op mijn Medion Desktop met Windows 10, maandagavond heb ik hem laten scannen door mijn Bitdefender AV.

Mijn pc is beveiligd met een pincode maar daar is al dagen een probleem mee, krijg steeds de melding dat dit niet beschikbaar is. Resetten is ook niet mogelijk.

Ik kan ook inloggen met mijn Microsoft wachtwoord wat ik niet meer ken, dus heb ik gisteren via een laptop mijn wachtwoord verandert en inloggen lukt perfect, alleen de desktop weigert mijn nieuw wachtwoord te aanvaarden, hij meld steeds; fout wachtwoord, bent u wel zeker dat u het juiste wachtwoord van uw Microsoft account ingegeven heb . Natuurlijk, na 2 minuten ken ik mijn wachtwoord nog zeker omdat ik het zelf aangemaakt heb en geen voorgedrukt gebruikte.

Ik sluit de desktop steeds af en probeerde later opnieuw.

Wat doe ik verkeerd?

1729803108313.jpeg

krijg je dit beeldje te zien?

euh ... volledig opgestarte Windows - aanloggen op Windows en het profiel dat wordt getoond, dat doorgeeft dat er gebruikelijk met een PIN wordt aangelogd ... en dan de oorzaak zoeken in het BIOS ???

Hoogst onwaarschijnlijk ! Dan lijkt #3 van @The End toch een heel stuk geloofwaardiger.

euh ... volledig opgestarte Windows - aanloggen op Windows en het profiel dat wordt getoond, dat doorgeeft dat er gebruikelijk met een PIN wordt aangelogd ... en dan de oorzaak zoeken in het BIOS ???

Hoogst onwaarschijnlijk ! Dan lijkt #3 van @The End toch een heel stuk geloofwaardiger.
TPM... welke ook onder 'firmware' valt.
Windows slaagt die gegevens (credentials) op in zen TPM. Dus er is wel een link.

Bedankt voor je reactie maar dit lukt maar tot en met opdracht prompt want dan krijg ik mijn account aangegeven met het oude mailadres en kan ik niet verder vermits het net dat wachtwoord is dat ik vergeten ben.

Bedankt voor je reactie maar dit lukt maar tot en met opdracht prompt want dan krijg ik mijn account aangegeven met het oude mailadres en kan ik niet verder vermits het net dat wachtwoord is dat ik vergeten ben.
wat heb je nu eigenlijk gedaan ?
heb je het scherm van #2?
de handleiding van #3 gevolgd?

een beetje info zou handig zijn, niet?

in punt 8 zeg ik dat na opdracht prompt te hebben aangevinkt ik een scherm krijg met mijn account en het oude mailadres waarvan ik het wachtwoord niet meer weet, om andere accounts te gebruiken moet ik ingelogd zijn als administrator. hetzelfde account met mijn nieuw mailadres is dus niet genoteerd als primair account alhoewel dit bij de wijziging via de laptop wel aangegeven werd.

handleiding NIET bekeken dus ... zo ga je dit probleem niet oplossen hoor, spreek uit ervaring!
wou dat zo makkelijk was ...
jouw pc, jouw probleem ... ik verlaat dit topic, succes nog!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan