Installatie windows 8 problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste forum leden,

Mijn Acer aspire laptop heeft de laatste tijd opstart problemen waardoor ik de beslissing heb genomen alles maar eraf te gooien en windows 8 erop
te installeren. Hiervoor had ik zelf windows 7 erop staan.
rengt
Tijdens de installatie heb ik gekozen voor herstel om daarna alles te verwijderen. Hierna begon die alles te verwijderen waarna ik later op een blauw scherm kwam die aangaf dat ik mijn laptop moet herstellen met een foutcode 0xc0000001. Op dit scherm geeft die mij de keuze F8 in te drukken waarna ik op een keuze menu kom. Helaas kan ik hier niks.. Elke keuze die ik maak brengt mij terug op het keuze menu.

Nu heb ik via dit forum een recovery gedownload aangezien ik niet in het bezit ben van. Mijn vraag is dan ook. Moet ik voor de recovery windows 7 herstel programma's downloaden of windows 8 ( aangezien deze nog niet volledig geinstalleerd is ? )

Kan iemand mij verder vertellen waarom ik telkens terug kom op de herstel pagina kom wanneer ik een keuze maak?

Alvorens bedankt!
 
@Grasisgroen vermeld de fout code eens !!

zie jij dan het scherm zo als afgebeeld in bericht nr:13

indien niet dan zie jij dus enkel het blauwe scherm van de win7 en dien een opstartherstel te doen van de win7
vermeld dan welke bit versie windows 7 er op stond om de juiste recovery cd te verkrijgen .
 
Nu kan ik helemaal niet meer volgen wat je hiermee bedoelt , wat ik vetgedrukt weergeef.

Voordat ik win 8 probeerde te installeren heb ik alvorens geprobeerd de acer recovery te gebruiken. Alt+F10. Alleen tijdens de recovery liep de laptop vast waardoor de recovery niet werd voltooid. Tijdens de recovery reinstalleerd de laptop opnieuw de programma's die er standaard op staan.
 
@Grasisgroen vermeld de fout code eens !!

zie jij dan het scherm zo als afgebeeld in bericht nr:13

indien niet dan zie jij dus enkel het blauwe scherm van de win7 en dien een opstartherstel te doen van de win7
vermeld dan welke bit versie windows 7 er op stond om de juiste recovery cd te verkrijgen .

Het gaat om foutcode 0xc0000001
Ik zie helaas dat scherm niet. Enige wat opkomt is een blauwe pagina met een grote kop : Herstel.
Uw computer moet hersteld worden. Verder geeft die aan dat ik herstelhulp programma's moet gebruiken of contact op moet nemen. Onderaan geeft aan :
Druk op Enter om het opnieuw te proberen.
Druk op F8 voor opstartinstellingen. ( Deze brengt mij alleen bij elke keuze terug naar deze pagina )

Ik had een 64bit versie van win7
 
Voordat ik win 8 probeerde te installeren heb ik alvorens geprobeerd de acer recovery te gebruiken. Alt+F10. Alleen tijdens de recovery liep de laptop vast waardoor de recovery niet werd voltooid. Tijdens de recovery reinstalleerd de laptop opnieuw de programma's die er standaard op staan.

Ik begin eerder de indruk te krijgen dat de harde schijf aan het begeven is .
 
Je open je topic met dit.
Mijn Acer aspire laptop heeft de laatste tijd opstart problemen waardoor ik de beslissing heb genomen alles maar eraf te gooien en windows 8 erop
te installeren.

Kun je hier wat meer over vertellen. Welke problemen ondervond je?
Ik ben niet zeker dat de HD aan het begeven is, maar denk het meest in die richting.
 
Het begon met het plotseling langzaam opstarten van de laptop. De grote van het scherm was ook ineens vergroot. Hij laden dan tot aan de inlog pagina en liep hierna vast. Heb hem wel eens een dag aanlaten staan om te kijken of die uberhaupt zou voltooien maar dit werkte niet.
 
download hier de win7 x64 recovery cd
brand deze met imgburn op een cd en start daar van op ...doe een opstart herstel indien mogelijk ...... indien blijkt dat er een vermelding komt dat deze niet de juiste versie betreft dien je de win8 recovery cd te gebruiken ...is dit ook de 64 bit versie ?
 
@ qtex
Dat is wel een oplossing die ik voorstel als hetgeen jij als oplossing hebt niet lukt.
En ook wel met de bedoeling om daarna de upgrade naar Windows 8 te doen met zijn aangekochte Windows 8 DVD.
 
ik snap het , echter de Acer recovery disk verkrijgt men niet gratis ....en daarbij betreft het géén upgrade naar de win8 maar een verse installatie ...
hij heeft echter bij het opstarten vanaf deze installatie dvd de verkeerde keuze gemaakt en heeft op herstel geklikt links onder inplaats van op " installeren "

Ashampoo_Snap_2013.07.25_19h25m27s_008_.png

dit omdat hij wellicht veronderstelde zo het probleem met de win7 te verhelpen ....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan