Installatie windows 8 problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste forum leden,

Mijn Acer aspire laptop heeft de laatste tijd opstart problemen waardoor ik de beslissing heb genomen alles maar eraf te gooien en windows 8 erop
te installeren. Hiervoor had ik zelf windows 7 erop staan.
rengt
Tijdens de installatie heb ik gekozen voor herstel om daarna alles te verwijderen. Hierna begon die alles te verwijderen waarna ik later op een blauw scherm kwam die aangaf dat ik mijn laptop moet herstellen met een foutcode 0xc0000001. Op dit scherm geeft die mij de keuze F8 in te drukken waarna ik op een keuze menu kom. Helaas kan ik hier niks.. Elke keuze die ik maak brengt mij terug op het keuze menu.

Nu heb ik via dit forum een recovery gedownload aangezien ik niet in het bezit ben van. Mijn vraag is dan ook. Moet ik voor de recovery windows 7 herstel programma's downloaden of windows 8 ( aangezien deze nog niet volledig geinstalleerd is ? )

Kan iemand mij verder vertellen waarom ik telkens terug kom op de herstel pagina kom wanneer ik een keuze maak?

Alvorens bedankt!
 
Hij heeft herstellen gebruikt van een Windows 8 DVD terwijl Windows 7 geinstalleerd is. Dan krijgt hij foutcode 0xc0000001.
Die foutcode is enkel van toepassing op Windows 8
Bij Alt+F10 indrukken krijgt hij dus dit te zien zonder dat Windows 8 geinstalleerd is.
Wel dan is er iets grondig fout. Zie Screenshot
Herstel.jpg
 
en daarom vrees ik dat ook de win7 recovery disk niet gaat helpen !

hij dient een opstartherstel uit te voeren van de windows8 ...en dit vanaf de win8 installatie dvd
 

Bijlagen

  • Herstel de MBR ( bootloader) IN Windows 8 met behulp van een Opdrachtprompt ( CMD).pdf
    690.9 KB · Weergaven: 101
Hij heeft herstellen gebruikt van een Windows 8 DVD terwijl Windows 7 geinstalleerd is. Dan krijgt hij foutcode 0xc0000001.
Die foutcode is enkel van toepassing op Windows 8
Bij Alt+F10 indrukken krijgt hij dus dit te zien zonder dat Windows 8 geinstalleerd is.
Wel dan is er iets grondig fout. Zie Screenshot
Bekijk bijlage 10936

Dat was me in antwoord #3 ook al opgevallen.

In antwoord #10 zegt hij over een recovery partitie te beschikken. Dit is in dit geval de beste oplossing. Gewoon de laptop naar de fabriekssettings terug zetten. En hopen dat er backups bestaan van de belangrijke data die ook terug gezet kunnen worden.
 
Bedankt voor jullie reacties,

Alt+F10 ben ik ooit mee begonnen. Hiermee liep mee laptop uiteindelijk vast wanneer een bepaald programma werd geinstalleerd. Clearfi als ik het me goed kan herinneren. Na dit een aantal keer geprobeerd te hebben heb ik dus besloten om maar een nieuwe windows erop te zetten.

Leg dit eens uit. Als de Recovery Partitie aanwezig is, kom je daar met Alt+F10
Je komt dan in een scherm en heb de keuze uit meerdere opties.

Hoe krijg jij het voor elkaar om via Alt+F10 een programma te installereren -)5
 
Leg dit eens uit. Als de Recovery Partitie aanwezig is, kom je daar met Alt+F10
Je komt dan in een scherm en heb de keuze uit meerdere opties.

Hoe krijg jij het voor elkaar om via Alt+F10 een programma te installereren -)5

Ik denk te weten wat de TS bedoeld. Ik heb zoiets bij een bepaalde recovery nog gezien, maar ik weet nietmeer bij welk merk dit voorkwam. Die recovery bestond uit verschillende fasen. Eerst plaatste die de image terug, en daarna starte die Windows op en begon die nog allerhande installatiescripts te runnen. Zoals het installeren van drivers, software, etc... Onderbreken was niet echt een optie.
Ik vind dat persoonlijk ook wel absurd...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan