Installeren ubuntu-12.04.3-desktop-i386.iso lukt maar niet..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag

Ik ben eigenlijk een volledig leek met Linux. En beetje voor beetje begon
dit besturingssysteem mij aan te spreken.
Dus de ubuntu LTS gedownload van uw site, mooi traag de iso gebrand op dvd ( 3 x gebrand op een dvd op verschillende lage snelheden ) en laten booten.
Tot mijn verwondering krijg ik steeds een startscherm in het engels waar ik verschillende keuzes kan maken maar met steeds dezelfde fout: /casper/vmlinuz: file not found.
En hier stopt het dan, buiten rebooten kan ik niets anders dan de memtest.
Wie kan mij verder helpen aub?

Dank

MISLUKTE UBUNTU INSTALLATIE.jpg
 
In de casper folder staat een bestand met de naam vmlinuz.efi.
Dit moet je hernoemen naar vmlinuz, dus zonder de efi extentie.

Op een CD is dit natuurlijk wel moeillijker en ga je dat op een andere manier moeten aanpakken. Op een bootable USB stick is zoiets gemakkelijker. Dus ik zou die image gebruiken op een USB stick ipv een CD.
 
Sorry ik bedoel wel de ubuntu site
Download | Ubuntu Loco Nederland
Eigenaardig op "Google computertips linux"-https://sites.google.com/site/computertip/mint-xfce - raad men de Mint aan. Deze heb ik op mijn pc kunnen installeren zonder moeite maar de softwarebibliotheek werkte niet en het surfen stond bijna stil! Dus dacht ik even de ubuntu uit te testen, om zo stilaan over te kunnen stappen van XP naar Linux.
Tevergeefs..Ik zal het nu eens proberen met de usb stick en daarna een overstap wagen naar Xubuntu??? maar is overige software zo omvangrijk?
Dank,
 
er is niets mis met de downloads beschikbaar gesteld bij Download | Ubuntu Loco Nederland
daar straks effe de 64bit versie opgehaald en deze op een cd gebrand met imgburn ( brandsnelheid x4) de cd startte dan ook op en de installatie kon gestart worden ....
*deze heb ik dus niet volbracht !

@jjvk
met welk programma heb jij dan deze gebrand op een CD je hoeft géén DVD te gebruiken !
 
Ik heb deze Ubuntu 12.04.3 LTS 1x gebrand met imgburn en 1x met infra. Beiden wilden deze niet uitpakken op cd! ...dus maar op DVD gezet.
(723.968 MB - Iso bestand)
Dank
 
Laatst bewerkt:
lees dit eens na iso branden met imgburn
of het nu de windows xp betreft of om de win 7 herstel cd of de Ubuntu 12 je mag nooit de iso uitpakken bij het branden naar een cd of dvd
 

Bijlagen

  • iso branden met imgburn..pdf
    550.2 KB · Weergaven: 184
img.jpg


Als je de ISO gebrand hebt met imgburner, zie bijlage, en je bekijk je schijf daarna in vb. "verkenner" van windows dan zie je toch de mappen die uitgepakt werden van die iso.? Deze moest ik branden op een DVD, op cd kreeg ik steeds de melding dat er geen plaats genoeg was op de schijf. Het scheelde zeker ongeveer 10MB...
Ik probeer het deze avond nog even op cd. Idem met Infra.

iso.jpg



Dank
 
Laatst bewerkt:
ik herhaal je brand de iso nadat je deze gedownload heb met imgburn op een CD
(neem de laagst mogelijke brandsnelheid die je brander heeft **ik moest tegen een brandsnelheid 10x branden omdat dit voor mijn brander de laagste snelheid was )
ken je de brandsnelheden niet is dit niet erg imgburn kiest de juiste wel !
imgburn geeft te kennen dat de iso niet op de cd kan gebrand worden maar je kiest voor overburn en het branden gaat verder ..
nadat deze gebrand is plaats je de gebrande CD in de betreffende pc welke je wilt voorzien van Ubuntu
je dient in de bios in te stellen dat je vanaf de cd wenst op te starten ...
je ziet een zwart scherm gedurende de eerste 10 seconden daarna zie je het ubuntu taal keuze scherm en hier kies je voor Nederlands ...
vanaf hier volg je de installatie wizard op ....ik heb deze onderbroken daar ik ubuntu niet wenste te installeren .


Ashampoo_Snap_2013.12.02_21h02m47s_001_.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan