Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste helper,

Ik kan de favorieten van windows internet explorer 11 niet meer benaderen. Zowel lezen als toevoegen is niet meer mogelijk. De favorieten staan onder C:\Users\Name\Favorites. Heb al van alles geprobeert, maar kom er niet uit.

Groeten van
Paul.
 
Ik heb op internet nagekeken wat je precies bedoelt en geleerd dat je hier REGEDIT voor moet gebruiken.

Op beide locaties staat achter het door jou opgegeven pad de locatie waar ik de verplaatste favorieten gevonden had. Dit was een externe schijf en als ik deze weer aansluit, vind ik de favorieten terug in explorer. Kennelijk is het niet voldoende om de bestanden terug te zetten en moet ook het register aangepast worden.

Nu nog leren hoe ik het register kan wijzigen.

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\Explorer\User Shell Folders

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\Explorer\Shell Folders
 
Oh, ik dacht dat je al gezocht had in het register zoals je had vermeld in het bericht #13

Uiteraard dien je registeraanpassingen te doen met regedit.

In bericht#1 en #16 lees ik dat je via regedit in het register bent geweest.

Ga bij HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders met rechtermuisklik op Favorites staan en kies voor aanpassen.
Let op dus Shell Folders en niet User Shell Folders

User Shell Folders.jpg

Bij Waardegegevens kopieer je het volgende: %USERPROFILE%\Favorites

Als het goed is heb je nu de Favorieten in Internetexplorer waar deze horen te staan.


Als je dit niet durft, zal ik een registerkey schrijven die je kunt installeren. Hiermee wordt de sleutel automatisch aangepast naar de waarde die ik aangegeven heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geeft niets, ik ben blij dat het weer werkt.

Pas wel op met de nieuwe dingen die je geleerd hebt.
Verkeerde registerwijzigingen kunnen fataal zijn voor een PC. Ga dus niet zomaar zelf in het register zitten klooien. Zorg in iedergeval dat je een backup hebt gemaakt van het register.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan