Introducing New Microsoft Edge Chromium

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zou het hiermee te maken kunnen hebben ???

1579790999220.png
 
Reuze suggestie ... start ook goed op, slaat download over en begint aan de msi maar ...
Daar hangt hij dus opnieuw :

1579793726775.png


neemt beetje geheugen maar doet niets !
 
Is uiteindelijk gelukt ...
Bleek te maken te hebben met een 'update' die nog als 'in uitvoering' stond geflagged. Had een probleem gehad met een update van Microsoft Foto's... ik had dat gezien maar er verder geen aandacht aan geschonken omdat ik dit toch niet gebruik om mijn foto's te beheren en te bekijken. Maar uiteindelijk werd dat toch wel knap vervelend omdat de extensie 'img' nog naar die foto's verwees, terwijl alle andere grafische extensies bij mij naar PhotoShop verwijzen.

Dus die app Microsoft Foto's gezocht en de 'herstelopties' binnen de App-instellingen gebruikt. Sceptisch maar toch, eerst dat en dan ev. verwijderen en herinstalleren dacht ik. Maar na herstellen bleek de app opnieuw te werken ...

OK dan maar en na een extra herstart van de PC, meteen na de opstart van Windows die Chrome MSI opgestart en ... dat ging als een fluitje...

PS : eerste indruk - mooie browser, nagenoeg identiek aan de Google versie, maar lijkt me sneller ... waarschijnlijk omdat ik die nu draaien heb zonder extensies en in mijn Google Chrome zitten er ondertussen wel wat ... Wordt nog een ontdekking op zich.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Is uiteindelijk gelukt ...
Bleek te maken te hebben met een 'update' die nog als 'in uitvoering' stond geflagged. Had een probleem gehad met een update van Microsoft Foto's... ik had dat gezien maar er verder geen aandacht aan geschonken omdat ik dit toch niet gebruik om mijn foto's te beheren en te bekijken. Maar uiteindelijk werd dat toch wel knap vervelend omdat de extensie 'img' nog naar die foto's verwees, terwijl alle andere grafische extensies bij mij naar PhotoShop verwijzen.

Dus die app Microsoft Foto's gezocht en de 'herstelopties' binnen de App-instellingen gebruikt. Sceptisch maar toch, eerst dat en dan ev. verwijderen en herinstalleren dacht ik. Maar na herstellen bleek de app opnieuw te werken ...

OK dan maar en na een extra herstart van de PC, meteen na de opstart van Windows die Chrome MSI opgestart en ... dat ging als een fluitje...

PS : eerste indruk - mooie browser, nagenoeg identiek aan de Google versie, maar lijkt me sneller ... waarschijnlijk omdat ik die nu draaien heb zonder extensies en in mijn Google Chrome zitten er ondertussen wel wat ... Wordt nog een ontdekking op zich.
De extensies gelijk van chrome heb je hier ook. Top hoor. ik werk er nu 2 dagen mee als vaste browser.
 
hier verleden week geïnstalleerd werkt behoorlijk +/- het zelfde als Chrome maar de gesproken zoekopdrachten in Google werken niet
 
Ik werk er sinds vorige week mee. Hiervoor ook met Google Chrome. Weet eigenlijk niet welke ik het fijnst werken vind. Deze Edge Chromium toont de tekst wel groter wat fijner is op mijn 10 inch schermpje. Beide op 100%, dat is de hoofdreden waarom ik Edge Chromium nu voor Google Chrome kies.
 
Klop tekst is iet fijner ik werk met 32 inch 4 k scherm via dp aansluiting en toch merk ik een duidelijk verschil ben terug gegaan naar chrome voor de gesproken zoekopdrachten die niet werken in de nieuwe Edge .Ik typ met één hand en dat werkt uiteraard niet zo snel als een gesproken opdracht maar voor de rest werkte alles naar behoren .
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Klop tekst is iet fijner ik werk met 32 inch 4 k scherm via dp aansluiting en toch merk ik een duidelijk verschil ben terug gegaan naar chrome voor de gesproken zoekopdrachten die niet werken in de nieuwe Edge .Ik typ met één hand en dat werkt uiteraard niet zo snel als een gesproken opdracht maar voor de rest werkte alles naar behoren .
Wat een verschil, ik een 10" netbookje en jij een 32" 4K scherm. Voor u zal Chrome inderdaad fijner zijn. Voor mij is Edge Chromium nu beter omdat de tekst groter op het scherm komt.
 
heeft iemand die al kunnen binnenhalen in NL'se versie ?
M
ag voor mij ook in het Engels zijn, maar het systeem biedt mij de download zonder keuze meteen in Nederlands aan ...

Blijft nog steeds hangen op 'wachten' - geeft ook na een uurtje géén foutmelding...
Wordt in het Engels binnen gehaald, dan moet je hem even aanpassen, d.m.v. taal toevoegen en dan de Engels taal verwijderen.
Werkt perfect... Die van mij is helemaal in het Nederlands...

?‍♂️
 
Wordt in het Engels binnen gehaald, dan moet je hem even aanpassen, d.m.v. taal toevoegen en dan de Engels taal verwijderen.
Werkt perfect... Die van mij is helemaal in het Nederlands...

?‍♂️
Bedankt, maar zoals je in een hogere post ook al kan lezen is het me uiteindelijk toch gelukt langs de 'normale' weg ...
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Ik ben nu terug naar mijn ouwe trouwe Chrome gegaan. Het is een fijne browser, echter als ik iets van een telefoon te weten wil komen zie ik dus ook heel regelmatig een YouTube filmpje over die toestellen, sinds een dag of 3 moet ik een halve minuut of zo wachten tot ik die open kan krijgen in Edge Chromium. In Chrome zelf gaan ze meteen open. bij oplossingen heeft YouTube zelf ook aan om met Chrome te browsen. Ik ben dus nu terug bij mijn ouwe trouwe Chrome. Wat me ook erg geërgerd heeft aan Edge Chromium is dat je Bing er nooit helemaal uit krijgt, wat je ook doet. Je kan hem instellingen om Google als standaard zoekmachine, maar als je je browser opstart en je ziet een mooie foto op je startscherm en je klikt om wat meer te weten te komen, dan opent die dit dan standaard met Bing, wat ik dus NIET wil. Maar dit kan je niet aanpassen in Edge Chromium. Ook een grote misser vind ik. Als je standaard zoekmachine is ingesteld op Google zou dit ook met Google moeten opengaan, maar dit gebeurd dus niet, spijtig. Dus Edge Chromium heeft van mij een eerlijke kans gekregen, maar heeft zijn eigen ruiten ingegooid.
 
@cve En bottomline ... waarom zou je overstappen ? amper verschil en de paar verschillen die er zijn, zijn dus hinderlijke gebreken...
 
@cve En bottomline ... waarom zou je overstappen ? amper verschil en de paar verschillen die er zijn, zijn dus hinderlijke gebreken...
Wel die hinder heb ik niet in Chrome, waarom zou ik dan met hinder die edge chromium blijven gebruiken als ik zonder die hinder met Chrome kan werken? Ik heb een account al jaren bij Chrome, dus was gewoon in mijn instellingen mijn standaard browser aanpassen van edge chromium naar Chrome terug.
 
@cve Inderdaad, ik ben ook na eventjes proberen terug gegaan naar het ouwe, vertrouwde Chrome ... omdat ik ook geen reden voor overstap op langere termijn zag. Het is niet omdat MS eensklaps met de Edge voor de dag kwam dat we moeten volgen hé ... helemaal mee eens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan