Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb Windows 10 pro geïnstalleerd op mijn xnotebook 32gb ddr4-2400 hyper x impact extreme geheugen
telkens als ik er Ubuntu erbij wil installeren gooit Ubuntu heel mijn bootloader door elkaar zodat ik elke keer Windows 10 opnieuw moet installeren want de installatie van ubuntu loopt steeds vast kom niet verder als ubuntu installeren het aller eerste scherm en dan loopt hij iedere keer vast en dan is de bootloader defect mis bestanden etc
wie weet er raad
 
ik heb eerder al met succes in VMWare Zorin OS11 geinstalleerd naast de Windows 10 zonder dat ik eerst de schijf diende in te delen ... het aanmaken van de partitie waarop de Linux Zorin OS11 komt te staan gebeurde dan ook tijdens de installatie zelf ... ook de swap ruimte werd automatisch aangemaakt ..
alles gebeurde automatisch men dient enkel de land en taal voor keur in te geven ...

ik heb er destijds gelijkertijd er een filmpje van aangemaakt !

*één probleemje ondervond ik en dit was toen de installatie gedaan was en er de opdracht gegoven werd om te herstarten ... wel dit duurde te lang en heb toen een gedwongen afsluiten geforceerd om daarna de virtuele Windows /Zorin op te starten
er werd dus een boot manager geinstalleerd welke je de keuze geeft om op te starten of met de Windows of met de Zorin ...

let op : in de boot manager dien je de pijltjes te gebruiken als ook de enter toets om je keuze te bevestigen ..

hier het filmpje ..


**het betreft hier om een gewone oude bios te gaan !**dus het is hier geen uefi bios !

Bekijk bijlage 16975
 
opmerking je heb dus wel een Xnotebook met een 32gb ddr4-2400 Kingston HyperX Impact Extreme aan Ram geheugen .... je vermeld dus niet het model van de Xnotebook .
 
opmerking je heb dus wel een Xnotebook met een 32gb ddr4-2400 Kingston HyperX Impact Extreme aan Ram geheugen .... je vermeld dus niet het model van de Xnotebook .

het is een xnotebook mediator Sky 15
n vida gtx980m/8gb gddr5
2x ssd 500gb M.2 Msata samsung850evo
1x 750gb 7200rpm wd scorpio black

ik kom met de Ubuntu installatie niet verder als het scherm installeren of proberen dan zeg ik installeren en dan loopt hij al vast
zou het misschien aan de nieuwere bios liggen ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan