Windows 11 Mailstore en Thunderbird

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Ik maakte daarstraks een back up via Mailstore van mijn webmail accounts en alles was gelukt.

Nu ging ik even naar Thunderbird kijken en ik kreeg een pop-up betreffende een betere manier van beveiliging.

Ik heb die pagina opgeslagen, maar zag ook dat mijn account van Telenet er niet meer tussen stond.

Heeft dit te maken met die nieuwe beveiliging want die kan toch zomaar niet verdwijnen.

Mailstore heeft Thunderbird niet nodig om een back-up te maken maar in Thunderbird je kan je wel je mails lezen en beantwoorden wat handig is.

Iemand al zo ook iets mee gemaakt.

Groetjes

Ed

Heb je nu een probleem in Mailstore of in Thunderbird...?

Als Mailstore de backup nog kan maken van je Telenet account, dus verbinding kan leggen - dan kan Thunderbird dat ook.
Indien die daar in Thunderbird is verdwenen dan is het voldoende hem opnieuw aan te maken : met IMAP zullen alle mails terug worden ingeladen die nog in je mailbox Telenet staan.

Ik heb Telenet weet toegevoegd aan Thunderbird maar het gekke is dat hij bv twee mappen van elke letter van het alfabet neemt en die binnenhaalt. Ik heb zeker 300 nieuwe mails bewaard sinds de laatste keer en die neemt hij niet mee en ook niet alle andere mappen van het alfabet, van Yahoo en de andere geen problemen. Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen.thanks
Even rust nu

Ed

Aangezien je blijkbaar toch alle mails naar Mailstore hebt kunnen backuppen voor het probleem ontstond is het dus niet erg.
Waar het aan ligt/lag zal nog moeilijk te achterhalen zijn.

Als hij geen nieuwe mails meer binnen gehaald heeft zal je waarschijnlijk op een van de toestellen die je gebruikt die account niet als IMAP maar als POP3 staan hebben gehad.
Kijk dus eerst je nieuw aangemaakt profiel na in Thunderbird en zorg dat het op IMAP protocol draait.
Kijk dan ook alle ev. andere toestellen na waar je mails mee leest of las ... ook allemaalt IMAP ?
Dan zal het probleem zich niet meer herhalen.

nee hij neemt de nieuwe mappen niet mee, ik had hem daarstraks verwijderd (telenet) en nu terug in de accounts gezet en direct stonden al de mappen van daarstraks erin, dus die moeten ergens in Thunderbird staan, want zoveel mappen heb je niet op 2" geïmporteerd

als de account ooit (even ? langer ?) op POP3 heeft gestaan is het inderdaad mogelijk dat die niet meer op server staan en dus ook niet meer opgehaald worden ... of er kan ook bij Telenet een tijdelijk foutje zijn gebeurd ...

Alleszins: je mag nog proberen maar als er in het verleden even iets mis is gelopen, mag je herconfigureren tot je blauw ziet - wat weg is komt dan niet meer terug.

Maar ... je haalt die mails toch gewoon terug in je thunderbird vanuit Mailstore. Eerst wel even de mappen identiek als voorheen aanmaken en dan de funktie 'herstellen in client' in Mailstore voor de betrokken mails en alles is terug.

wat ik nog wou zeggen gisteren heb ik de mail geimporteerd met mailstore en daar staan ze allemaal netjes zoals ze in mijn webbrowser mail staan, dus is er eigenlijk bij telenet niets verkeerd gegaan, alleen neemt Thunderbird die nieuween nog vele ander van Telenet niet mee terwijl Mailstore dit wel doet.

is raar ik heb juist een mail geschreven en die in de map van dokters bewaard en Thunderbird zijn werk laten doen en die staat er wel in?
wat bedoel je met eerst wel evn de mappen identiek als voorheen aamaken, die mappen die ik ontbreek moet ik die aanmaken in Thunderbird of selecteren in Mailstore, daar ben ik je even kwijt, wil je een screenshot

Laatst bewerkt:
1774644330037.png

ik heb geprobeerd een map te exporteren naar Mozilla Thunderbird maar dit lukte niet, hierbij het foutrapport, ik heb het nog eens geprobeerd om een map te exporteren en ik kreeg de melding dat het gelukt was om de 4 mails over te zetten en er zaten inderdaad 4 mails in, spijtig vind ik ze niet terug in thunderbird, ik had de instelling wel op default-release gezet, op default ging het niet

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan