Windows 11 Mailstore en Thunderbird

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Ik maakte daarstraks een back up via Mailstore van mijn webmail accounts en alles was gelukt.

Nu ging ik even naar Thunderbird kijken en ik kreeg een pop-up betreffende een betere manier van beveiliging.

Ik heb die pagina opgeslagen, maar zag ook dat mijn account van Telenet er niet meer tussen stond.

Heeft dit te maken met die nieuwe beveiliging want die kan toch zomaar niet verdwijnen.

Mailstore heeft Thunderbird niet nodig om een back-up te maken maar in Thunderbird je kan je wel je mails lezen en beantwoorden wat handig is.

Iemand al zo ook iets mee gemaakt.

Groetjes

Ed

Als ze in Mailstore staan, dan hebben ze ooit wél in Thunderbird gestaan, nl. toen je de backup/archivering naar Mailstore hebt gedraaid. Er is geen andere manier waarop ze in Mailstore zouden zijn gekomen.

Philip zei maak die mappen aan in Thunderbird en zet ze over van Mailstore naar Thunderbird, maar dit is een onmogelijke opdracht.
Waarom zou dat een onmogelijke opdracht zijn ?

Als je het terugzetten in Thunderbird niet ziet zitten, tja, dan is het maar zo - als je ze nog ooit wil opzoeken ze staan in Mailstore.
Heb je er ooit nog een mail van nodig zoek hem dan daar op, open hem, dan zie je dit, zoals ik al vroeger liet zien :

1774789342912.png

Als je dan die ene mail die je verder wil gebruiken voor reply of forward terugzet kan je die in je mailclient (in jouw geval Thunderbird) gewoon gebruiken als elke andere mail.

Ik heb pagina 2 niet gelezen, want Aardbei maakt het onduidelijk, maar de foutmelding in het document is heel duidelijk. Vreemd dat niemand die fout gezien lijkt te hebben.
Er zijn voor je profiel geen lokale mappen aangemaakt en daar loopt Mailstore op vast geeft hij aan.

Ik denk dus dat je het euvel eenvoudig kunt oplossen door Mailstore te starten en voor dat account gewoon een lokale map aan te maken in Thunderbird, ook al is die map leeg.

Let ook even op dat ook in je mailstore imap is aangegeven.

@PhilipV kun je die bijlage even verwijderen in haar post? Daar staat het email adres publiekelijk in en dat lijkt me niet handig i.v.m. spam.

thunderbird.jpg

1774807343350.png

als je default-release kiest gaat het goed omdat daar het prefs.js bestand aanwezig is en profiel.ini goed is in te lezen
=> 6i1u8myo.default-release

zodra men kiest voor default ontbreekt het prefs.js bestand en kan mailstore het niet verwerken
=> 0qn762jz.default
en krijg je foumtmelding: Het geselecteerd profiel heeft geen configuratie voor lokale mappen..

Bovendien is bovenstaande voor exporteren binnen mailstore evenzo.

als je default-release kiest gaat het goed omdat daar het prefs.js bestand aanwezig is : => 6i1u8myo.default-release
zodra men kiest voor default ontbreekt het prefs.js bestand en kan mailstore het niet verwerken => 0qn762jz.default

Mss al geweten maar toch...
Voor je een backup maakt met mailstore Thunderbird ook eerst afsluiten.
Als er ondertussen wijzigingen zijn gebeurd en Thunderbird is nog geopend kan mailstore deze wijzigingen (in prefs.js) niet uitlezen.

Laatst bewerkt:
Als ze in Mailstore staan, dan hebben ze ooit wél in Thunderbird gestaan, nl. toen je de backup/archivering naar Mailstore hebt gedraaid. Er is geen andere manier waarop ze in Mailstore zouden zijn gekomen.

Waarom zou dat een onmogelijke opdracht zijn ?

Als je het terugzetten in Thunderbird niet ziet zitten, tja, dan is het maar zo - als je ze nog ooit wil opzoeken ze staan in Mailstore.
Heb je er ooit nog een mail van nodig zoek hem dan daar op, open hem, dan zie je dit, zoals ik al vroeger liet zien :

Bekijk bijlage 257465

Als je dan die ene mail die je verder wil gebruiken voor reply of forward terugzet kan je die in je mailclient (in jouw geval Thunderbird) gewoon gebruiken als elke andere mail.
even over uw opmerking, alle nieuwe mappen heeft hij niet meegenomen, de andere oudere staan er maar een tweetal mapjes per letter van het alfabet, ze zullen er ooit gestaan hebben maar nu staan ze niet meer in Thunderbird, alles staat wel in Mailstore, om al die mappen manueel te gaan aanmaken met daarin al die links in die mappen dit is echt onbegonnen werk

Enige wat je kan doen om handmatig alle mappen te moeten aanmaken te voorkomen is :
of een backup terugzetten van thunderbird of alleen het profiles.ini bestand hernoemen tot profiles.old
zie => C:\Users\username\AppData\Roaming\Thunderbird\

Dan blijft de aanwezige data staan en heb je kans dat er weer een prefs.js bestand wordt aangemaakt
Nadeel : je moet je emailaccount opnieuw instellen (marcel...@telenet.be)

Enige wat je kan doen om handmatig alle mappen te moeten aanmaken te voorkomen is :
of een backup terugzetten van thunderbird of alleen het profiles.ini bestand hernoemen tot profiles.old
zie => C:\Users\username\AppData\Roaming\Thunderbird\

Dan blijft de aanwezige data staan en heb je kans dat er weer een prefs.js bestand wordt aangemaakt
Nadeel : je moet je emailaccount opnieuw instellen (marcel...@telenet.be)
1774815133980.png

dat staat er en ik denk dat je het nog niet begrijpt, in Maistore staat alles perfect alle mappen van mijn accounts, het is in Thunderbird dat dat de mappen van Telenet niet meer volledig aanwezig zijn

Terug
Bovenaan