Malwarebytes melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

starmaker

Steunend lid
Vip Lid
Hallo, regelmatig krijg ik de melding dat mijn actieve bescherming is uitgeschakeld.
Als ik ze dan terug wil inschakelen lukt dat niet en krijg ik dit bericht:

Knipsel.PNG

Dan moet ik steeds weer opnieuw opstarten.
 
haal je de laatste nieuwe op van Malwarebytes3.4.4 ...installeer deze over de andere heen m.a.w je dient niets te verwijderen van je vorige versie ...
is deze geinstalleerd ...ga je eerst updates ophalen ....daarna de controle of de rootkit scanner aanstaat en daarna een voledige systeem scan
 
ik denk dat je beter de edge gebruikt effe ....dit omdat ik vermoed dat het toevoegen van een uitzondering niet kan aangezien je blijkbaar een rootkit besmetting opgehaald heb ...das dan ook de reden dat deze uitgeschakeld is nu ...
 
Ook bij edge krijg ik dezelfde melding; niet beveiligde site.
ik heb wel de cookies en buffer verwijderd van firefox en nu zijn de meldingen verdwenen.
maar toch kan ik de laatste versie niet installeren
ik heb nu versie 3.3.1.
 
vanuit de instellingen ....
Klik op de Startknop linksonder in het scherm en vervolgens kies je Instellingen .
Selecteer Bijwerken en beveiliging > Herstel .

Selecteer onder Geavanceerd opstarten de optie Nu opnieuw opstarten.
Nadat uw pc opnieuw is opgestart en het scherm Kies een optie wordt weergegeven, selecteert u Probleemoplossing > Geavanceerde opties > Opstartinstellingen > Opnieuw opstarten.
Nadat uw pc opnieuw is opgestart, ziet u een lijst met opties. Selecteer 4 of F4 om uw pc in de veilige modus op te starten.
Of selecteer 5 of
F5 voor Veilige modus met netwerkmogelijkheden als u toegang tot internet wilt. ...
**jij kiest dus voor F5


vanuit het aanmeldscherm Start uw pc opnieuw op.
Wanneer het aanmeldingsscherm wordt weergegeven, houdt u de Shift-toets ingedrukt en selecteert u Aan/uit> Opnieuw opstarten

Nadat uw pc opnieuw is opgestart en het scherm Kies een optie wordt weergegeven, selecteert u Probleemoplossing > Geavanceerde opties > Opstartinstellingen > Opnieuw opstarten.
Nadat uw pc opnieuw is opgestart, ziet u een lijst met opties. Selecteer 4 of F4 om uw pc in de veilige modus op te starten. Of selecteer 5 of F5 voor Veilige modus met netwerkmogelijkheden als u toegang tot internet wilt.
 
je zou dan wellicht de ofline scan van de Windows Defender moeten gebruiken of indien de Malwarebytes kan gestart worden neem je deze laatste nieuwe .
 
rechtzetting : in de veiligemodus is de defender niet te gebruiken dus ook de of-line scan is niet te gebruiken ...indien je de premium versie gebruikt van Malwarebytes dan kun je wel een scan starten ...echter de extra beveiliging opties van de premium versie worden uitgeschakeld ...indien je een scan start van Malwarebytes dient men eerst wel na te gaan of de optie scannen van rootkits actief is desnoods even aanzetten .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan