Windows 10 Mappen kopieëren/verplaatsen via Total Commander

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

dick38

Gast
Als ik b.v. vandaag via dit programma een map kopieer (of verplaats) van b.v. de interne schijf naar een externe schijf , dan wijzigt de oorspronkelijke datum van die map in de datum van vandaag. Bij kopieëren/verplaatsen binnen dezelfde gegevensdrager dan verandert die datum niet. Ook bij het kopieëren/verplaatsen van losse bestanden verandert de datum niet.
Dat vind ik soms heel vervelend zijn, want ik zou graag de datum waarop ik destijds een map heb aangemaakt willen behouden.
Ik heb alle instellingen uitvoerig bekeken, maar kan niet vinden hoe dit te realiseren.
Iemand die de oplossing hiervoor heeft ?
 
Gebruik MultiCommander ipv. Total Commander...
Heeft sowieso nog véél meer mogelijkheden en instellingen - ik gebruik het al jaren en het is gewoon prima stukje software ...

En dit vind je gewoon in de Opties/instellingen van een copy/move .... 'Keep date and time'.

1577908619507.png
 
Beste PhilipV,

Ik gebruik Total Commander al zo,n 30 jaar en heb in de loop der jaren heel veel vergelijkbare uitgetest maar geen enkele kwam ook maar in buurt, ook Multi Commander niet..
Maar zo heeft elke computergebruiker zijn voorkeuren.
Als u met MC gelukkig bent, vooral zo houden.
Maar fijn, dat u op een forum de oplossing voor mij vond.
 
@dick38 Er bestaan ook kleine tools om een datum van map of bestand - eens ten onrechte toch veranderd door één of andere aktie - terug te editen, m.a.w. te zetten zoals je dat wil zien verschijnen.

Indien interesse daarin (om je verzameling op te schonen !) een seintje ... ik zoek het dan wel even voor je op ...
 
Beste PhilipV,
De oplossing die u op een forum vond werkte toch niet.
Was mogelijk voor een oudere versie van TC bedoeld.
Maar onderstaande, zeer eenvoudige handeling wel.
Stom dat ik daar in al die afgelopen jaren steeds overheen heb gekeken.
Heel aardig van u om voor mij uit te zoeken hoe een oorspronkelijke datum weer terug te krijgen. Maar zo belangrijk is dat nu ook weer niet
Ik vond het jammer en vervelend, dat ik de datum kwijt was, doch heb er geen trauma aan over gehouden.
Maar vanaf nu gaat het dus niet meer verkeerd.
Met vriendelijke groet,
Dick

instellingen TC.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Beste PhilipV,
Gisteren nog even MC gedownload , geïnstalleerd en veel van de instellingen bekeken.
Ondanks het feit dat MC nu wel heel veel lijkt op TC toch geen redenen ontdekt om over te stappen.
TC heeft de laatste 10 jaar geen spectaculaire wijzigingen ondergaan, dus voor jou ook geen redenen te veranderen.
Nee hoor, we houden ons allebei lekker aan onze eigen vertrouwde Commander
 
Heel blij met de hierboven genoemde website.
Een nieuwe wereld is voor mij opengegaan.
Hoewel ik in TC voornamelijk gebruik maak van de functies F3 t/m F8 (en daar al heel gelukkig van word) en slechts incidenteel de andere mogelijkheden gebruik, zou dit door het lezen van de uitgebreide handleiding en de tips & trucs nog wel eens kunnen veranderen op mijn oude dag.
Hartelijk dank daarvoor.
 
Beste iedereen,
Sinds vandaag is de eerste public bèta van V9.50 op de website van Total Commander beschikbaar.
Naar aanleiding hiervan hebben wij het genoegen jullie te melden dat ook de aangepaste versie van de handleiding beschikbaar is op onze Nederlandstalige documentatie-website.
http://www.totcmddocuweb.be
Veel plezier ermee.
Frank
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan