Windows 10 menu win10 opent niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geachte,

Deze ochtend gezien dat we het menu van de instellingen niet open krijgen...ik klik erop,en krijg dan blauw scherm met tandradje....verder niks,kan dus niks meer van instellingen zien en aanpassen....Weet iemand raad om dit op te lossen....

grtjs Hans

instellingen win10.jpg
 
hoelang blijft deze zo hangen ...
mocht dit nu nog het geval zijn dien je je via een rechtsklik op start af te melden ..en nadien wederom aan te melden (dit is dus géén systeem herstart ).
 
doe het volgende..
Start een opdrachtprompt op als administrator ..
Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter

Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..

5929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png


Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..
Er dient immers niets hersteld te worden !

Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..

-Ashampoo_Snap_dinsdag_23_juli_2019_14h35m39s_002_.png


In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !

Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...

Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .
Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..

En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.

-Ashampoo_Snap_dinsdag_23_juli_2019_14h53m23s_004_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..
Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..



indien blijkt dat je na het ingeven van de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
een foutmelding krijgt omwille dat de “source file niet gevonden word”
dan zal je een foutcode 0x800f081f te zien krijgen ....doen dan het onderstaande..

*indien je een Windows 10 dvd heb is deze in je drive plaatsen ..heb je géén Windows 10 dvd maar wel de Windows10.iso dan mount je deze .. om dit "mounten"te kunnen doen is het voldoende om de iso via de verkenner weer te geven m.a.w. rechts klik op de iso en kies openen met "Windows verkenner"

nu dat de iso geladen is of via de verkenner gemount word dien je in de opdrachtprompt (administrator) de volgende opdracht in te geven ...

DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:X:\Sources\Instal.wim:1 /LimitAccess

**letop: de letter X dien je te vervangen ...door de letter van je drive of door de letter dat dus je gemounte drive vermeld !
klik na het ingeven van de opdracht op enter ..
 
raar ik heb eerder nu het vermoeden dat je gebruikers account beschadigd is ... is het mogelijk om via start naar de map systeem te gaan en vervolgens het oude configuratiescherm te openen om vervolgens onder gebruikersaccount een andere account aan te maken met administrator rechten ...indien dat lukt en je kan je met dat account aanmelden en je kan dan via dat account naar de instellingen gaan dan dien jij jouw account te herstellen of te verwijderen en verder te gaan met deze nieuwe .
 
okee......Daarnet dit ook eens geprobeerd,Windows toets+R,dan ms-settings ingegeven..waarna ik deze melding kreeg,kan het bestand m-s settings niet vinden,Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw....Lijkt alsof het bestand om menu te openen verdwenen is
 
rechtsklik op start en type eens instellingen in het zoekvenster ..krijg je hierbij een resultaat !
*als ik het hier zo doe gelijk jij dus dan krijg ik ook hier een foutmelding ..das niet de manier van zoeken !
Ashampoo_Snap_woensdag 4 maart 2020_18h06m02s_001_.jpg
 
Ik vermoed dat je dan KB4535996 verwijderd hebt. Dat is een optionele update. Het woord 'optioneel' zegt het al: die update hoef je niet te installeren.
In dit geval was het een eindemaands update (hij kwam uit op 27 februari 2020):
0d34738b3e-Ashampoo_Snap_2020.03.05_11h22m17s_002_.png


Dat zijn zogenaamde beta updates, die nog niet heel goed gecontroleerd zijn door Microsoft. Mensen die deze optionele updates installeren, functioneren als proefkonijn voor Microsoft. Als er problemen met deze update zijn, dan komt Microsoft daarachter via telemetrie. Problemen op jouw computer worden doorgebriefd naar Microsoft. Microsoft gebruikt die foutrapporten om die beta updates te verbeteren. De inhoud van die optionele updates ontvang je dan later alsnog op Patch Tuesday (de tweede dinsdag van iedere maand; in Nederland en België komen die updates pas na 19:00 uur beschikbaar), maar tegen die tijd is die inhoud dan aangepast en verbeterd.

Daarom zeg ik altijd: installeer die optionele updates alleen wanneer jij een probleem hebt dat opgelost kan worden door die update. Heb je geen probleem, installeer die optionele updates dan niet. Die inhoud van die optionele updates krijg je later toch wel, maar dan hopelijk in een verbeterde versie.
 
@porrelaar De update verwijderen heeft het probleem voor de poster wel opgelost, maar in je uitleg verwar je 2 zaken vrees ik. Deze cumulatieve updates zijn géén beta-updates, en zijn geen installaties om te testen. Je verwart met de 'Monthly Preview'-updates die MS uitbrengt.

Je uitleg is te algemeen maar deze keer heb je gelijk : https://www.ghacks.net/2020/02/28/microsoft-releases-kb4535996-for-windows-10-version-1903-and-1909/

Maar je aanbeveling om ze nooit te installeren gaat dan weer té ver !


Deze cumulatieve updates zijn vaak nét het omgekeerde : ze verzamelen een aantal updates en hebben als doel om die installaties waar door samenloop van updates of toevallige problemen éen of meerdere updates niet geslaagd zijn weer 'bij' te trekken. (de base herstellen noemt dat ...)

Er zouden dus géén problemen mogen door ontstaan qua inhoud, maar er zijn natuurlijk honderden redenen en situaties waarom die installatie toch problemen kunnen veroorzaken, anders dan de inhoud an sich.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan