Windows 10 menu win10 opent niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geachte,

Deze ochtend gezien dat we het menu van de instellingen niet open krijgen...ik klik erop,en krijg dan blauw scherm met tandradje....verder niks,kan dus niks meer van instellingen zien en aanpassen....Weet iemand raad om dit op te lossen....

grtjs Hans

instellingen win10.jpg
 
Soorten updates zijn nog steeds hetzelfde.....
Ik had/heb alleen maar schrik dat de poster (met toch niet zo'n grote technische kennis veronderstel ik dan maar even) zich niet terugvindt in wat hij ziet en leest en dan maar afhaakt. Daarom toch even de aandacht erop trekken dat lager op de webpagina een meer op Windows 10 gerichte uitleg te vinden is, met enkele kliks...
 
@notpboy Ik kan ondertussen bevestigen dat er iets specifiek met jouw PC/Windows moet foutgelopen zijn tijdens de installatie van de update.
Heb die hier nét op een PC met Windows 10 - versie 1909 geinstalleerd en na afloop : géén problemen te zien, ook niet met instellingen-menu.

Je had dus pech... ik hoop dat je Windows het houdt bij de komende patches en de problemen niet terugkomen. Als dat wel zo mocht zijn, horen we je wel hé ...
 
maar in je uitleg verwar je 2 zaken vrees ik
Volgens mij verwar ik helemaal niets. En dat geef je zelf al aan in je reactie, waarin je verwijst naar het artikel op ghacks, waarin staat:
The update introduces non-security changes only. Note that it is optional at this point in time and that its changes will be included in the March 2020 cumulative updates.
Dat is doorgaans het geval met optionele updates. Let op dat het woord optioneel erbij moet staan. Alles wat in die optionele update zit, zal ook zitten in de cumulatieve update van Patch Tuesday van maart 2020.
Ik wacht dus gewoon tot woensdag 11 maart. Als ik dan klik op Bijwerken en beveiliging, dan zal de bewuste update (KB4535996 ) niet meer aangeboden worden. De inhoud van die update zal dan zitten in de cumulatieve update van maart 2020. Ik heb dat al vaak genoeg gemerkt.

Hoe gaat Microsoft om met die updates?
In het verleden op deze manier: https://www.howtogeek.com/398226/now-windows-10-has-c-b-and-d-updates.-what-is-microsoft-smoking/
Dat is een artikel van december 2018. Toen was het helemaal link. Als je toen klikte op Bijwerken en beveiliging, dan werden de instabiele beta updates direct gedownload en geïnstalleerd.
Daar is Microsoft gelukkig van terug gekomen. De huidige situatie wordt in dit artikel beschreven: https://www.howtogeek.com/413180/windows-10s-check-for-updates-button-just-got-safer/
In de Engelse versie schijnt er dan te staan: Additional updates available.
In de Nederlandse versie staat er: Optionele updates beschikbaar.

How-To Geek noemt deze optionele updates die buiten Patch Tuesday om komen niet beta updates, maar C en D updates. Ze bevatten geen security updates.
Ik zeg het nog maar een keer: optionele updates hoef je niet te installeren. De inhoud van die updates komt vanzelf terug in de cumulatieve update van Patch Tuesday van de eerstvolgende maand.
Toch heb ik iemand eens geadviseerd om zo'n optionele update te installeren. Welke update? Jawel, KB4535996. Dezelfde optionele update waar we nu over spreken. Hij had namelijk een probleem met de zoekfunctie van Windows. Dat probleem werd voor hem opgelost door deze update. Ik heb geen probleem met die zoekfunctie, dus is er voor mij geen reden om die optionele update nu al te installeren.

En voor de volledigheid: de meeste mensen zullen helemaal geen problemen ondervinden wanneer ze optionele updates installeren. Het is alleen lullig wanneer jij tot die ene procent of promille (of misschien nog minder) behoort die wel problemen krijgen na het installeren van een optionele update.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan