Status
Niet open voor verdere reacties.

lotus

Niet meer actief
Microsoft heeft de deuren wagenwijd opengezet voor Matroska, de multimediacontainer die vooral bekend is door de extensies .mkv (video) en .mka (audio). Die bestandsformaten worden vaak gebruikt om films en series illegaal aan te bieden via torrentsites.
Gebruikers hebben nu geen externe speler als VLC meer nodig om de bestanden te kunnen afspelen, maar kunnen gewoon de programma's van Microsoft gebruiken. Daardoor kruipt Matroska een eindje uit de schaduw waarin het zich noodgedwongen verstopte.
Eerder dit jaar gaf Microsoft al een voorproefje, toen .mkv-bestanden al werden ondersteund door de Xbox One, de gameconsole van het bedrijf. Nu is er dus ook (beperkte) ondersteuning in Windows 8.1, met uitzicht op volledige toegang in Windows 10.





bron:computertotaal.nl
 
Ohh ja hoor, ik speel regelmatig een matroska bestand af met VLC player.
 
Ooit al eens geprobeerd om datzelfde bestand (wel full HD 1080) af te spelen met een Blu-ray Player.

Jawel hoor, heb ik thuis, maar ik heb niet altijd een Blue-ray Player bij de hand op mijn werk. Meestal bedien ik daar alle apparatuur en speel alles via de laptop af.
 
Toch een groot verschil in beeldkwaliteit.

Natuurlijk, maar kwaliteit is niet altijd noodzakelijk.
Uiteraard als kwaliteit een belangrijke factor is pak ik de tevens aanwezige Blueray speler er bij. Gebeurd eigenlijk zelden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan