Hardware Mijn Nas wdmycloud 2TB werkt niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,
Sinds kort werkt mijn nas niet meer en ik denk dat er iets mis is met de verbinding van mijn Router naar mijn Nas. Windows gaf aan dat er een probleem met de Internet verbinding is en gaf advies om een controle door mijn netwerkbeheerder uit te laten voeren. Dat laatste is gebeurt en mijn netwerkbeheerder gaf aan, dan mijn Wif netwerk prima inorde is. Toch krijg ik via mijn Laptop geen verbinding met mijn Nas. Het ledje blijf geel branden en ik weet dat dit blauw hoort te zijn. Wie weet hoe ik mijn nas, of de verbindin van mijn router naar mijn Nas weer inj orde kan krijgen? Ik hoor dat nog graag en ben zeer benieuwd naar het antwoord op mijn vraag.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus Laptop Vivobook met Windows 11 daarop geinstalleerd en Mijn Nas wdmycloud 2TB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-De internet verbinding en mijn Router laten controleren. Deze zijn in orde bevonden.
-De ethernetkabel (cat 5) vervangenen.

Met vriendelijke groet,

Cor Jansen
 
je spreekt van je Wifi netwerk, dat dit in orde is.
Maar op het einde spreek je over de ethernetkabel (-; Hoe zit die verbinding tussen routeren NAS nu eigenlijk in jouw geval ?
 
checks te doen :
  1. Kan je in de interface door in je browser het IP-adres in te tikken dat je NAS normaal gezien altijd kreeg ?
  2. Als je de interface van je router start op de pagina met DHCP toewijzingen : staat je NAS er tussen ?
  3. Als je de NAS met ethernet kabel gewoon inplugt op de netwerkpoort van je PC/laptop - verschijnt hij dan in Explorer ?
 
Hoi Philip, bedankt voor de reactie. Mijn Nas is verbonden met de Router (Modem) met een internetkabel (UTP kabel).
Ik heb even tijd nodig om te controleren wat jij vraagt (als dat lukt tenminste).
Groet,
Cor
 
OK, Aardbei bedankt voor de uitleg.

Philip, ik heb geprobeerd om jouw vragen te beantwoorden. Dat is helaas niet helemaal gelukt:
vraag 1: Ik weet dat adres niet en kan er ook niet meer achterkomen.
vraag 2: Kan ik niet uitvoeren; geen idee hoe dat zou moeten.
vraag 3: Ingeplugd en in de nas is in de verkenner niet te zien.
IK hoop dat je hiermee toch verder kan Philip,
Groet,
Cor
 
vraag 2 : elke router heeft een 'beheers'pagina, die je typisch bereikt door in te loggen op zijn IP-adres. Meegedeeld door je internet provider was dat is en/of vermeld op een sticker op de onderkant/achterkant van die router.
Als je daar niet kan op inloggen is het uiteraard nagenoeg onbegonnen werk om je verbinding met de NAS te controleren, laat staan te corrigeren. Verwonderlijk want ooit, bij de aanschaf, heb je die verbinding toch ook gelegd hé ...

Het filmpje dat je hierboven zag geeft alle uitleg, maar ik veronderstel dat het Engels een drempel is voor jou ...
Heb je de handleiding niet meer ? of geef even het exacte type van je MyCloud, dan zoeken we het eens op ...
 
Laatst bewerkt:
handleidingen: handig ...
misschien deze?
ook handig 'YouTube', niet vergeten van de ondertiteling aan te zetten (vertaling is soms geen goeie kwaliteit ...)
Synology heeft ' synology assistant ', WD zal ook wel iets dergelijks hebben ...
 
Laatst bewerkt:
Misschien heb je een firmware update nodig?

ik las dit maar weet niet of het hiermee te maken heeft:
My Cloud NAS-apparaten die niet over firmware 5.26.202 of nieuwer beschikken kunnen sinds 15 juni geen verbinding meer met de clouddiensten van WD maken. Het gaat zowel om het gebruik van de My Cloud OS 5-app als MyCloud.com

 
't is een nl-handleiding ... knap hoor! klik op je link en scrol naar beneden ... =>

Download de handleiding

Als het installatieprogramma of WD SmartWare geen WD My Cloud kan detecteren, dan
worden sommige netwerkprotocollen misschien geblokkeerd op het netwerk of de
computer. In die gevallen is WD My Cloud beschikbaar via een directe IP- of
netwerknaamverbinding.
U kunt bijvoorbeeld het bedieningspaneel van de WD My Cloud
openen met http://<IP-adres van apparaat>/ of .

:unsure:

 

Bijlagen

  • wd-my-cloud.pdf
    2.6 MB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan