Hardware Mijn Nas wdmycloud 2TB werkt niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,
Sinds kort werkt mijn nas niet meer en ik denk dat er iets mis is met de verbinding van mijn Router naar mijn Nas. Windows gaf aan dat er een probleem met de Internet verbinding is en gaf advies om een controle door mijn netwerkbeheerder uit te laten voeren. Dat laatste is gebeurt en mijn netwerkbeheerder gaf aan, dan mijn Wif netwerk prima inorde is. Toch krijg ik via mijn Laptop geen verbinding met mijn Nas. Het ledje blijf geel branden en ik weet dat dit blauw hoort te zijn. Wie weet hoe ik mijn nas, of de verbindin van mijn router naar mijn Nas weer inj orde kan krijgen? Ik hoor dat nog graag en ben zeer benieuwd naar het antwoord op mijn vraag.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus Laptop Vivobook met Windows 11 daarop geinstalleerd en Mijn Nas wdmycloud 2TB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-De internet verbinding en mijn Router laten controleren. Deze zijn in orde bevonden.
-De ethernetkabel (cat 5) vervangenen.

Met vriendelijke groet,

Cor Jansen
 
Synology heeft ' synology assistant ', WD zal ook wel iets dergelijks hebben ...
Ik heb beide, maar WD is een pak minder omkaderd dan Synology.
WD's zijn overigens géén echte NAS, maar eerder een veredelde vorm van harde schijf. Er is geen OS schil voorhanden voor de modale gebruiker. WD draait evengoed op een Linux distro maar toont die niet met een gebruikersinterface.
En van zo'n assistent heb ik ook nog nooit iets gehoord of gezien ... Voor mijn 3 Synology NAS servers heb ik die wel gebruikt bij de installatie in het netwerk, maar nadien nooit meer nodig gehad.
 
komt uit de handleiding:

Als het installatieprogramma of WD SmartWare geen WD My Cloud kan detecteren, dan
......
U kunt bijvoorbeeld het bedieningspaneel van de WD My Cloud
openen met http://<IP-adres van apparaat>/ of
http://wdmycloud/

1704662629352.png
 
Het is niet omdat een product door de maker niet meer ondersteund wordt dat het niet meer kan werken hé ...

Beweren dat WD een slecht merk is, is zoiets als beweren dat BMW een slecht automerk is als de garagist wat problemen zou krijgen met het onderhoud van een oud model ...
 
Dank voor de handleiding Wivi, maar ik kom hier helaas ook niet mee verder en Ik kan wel inloggen op de wdmycloud Site, maar ook via die Site kan ik mijn Nas niet (meer) benaderen. Ik weet ook niet of mijn nas nog deel uitmaakt van mijn thuiswerk. Hoe kan ik dat controleren?
Ik weet nu niet, hoe nu verder,
Cor
 
Dat kan je controleren door te kijken op de interface van je router of de WD een IP-adres heeft gekregen.
Dat hebben we al gesuggereerd maar heb je afgewimpeld ...
 
Je gebruikt het woord afgewimpeld Philip, maar dat klinkt niet zo sympathiek, het is eerder zo, dat ik het waarschijnlijk niet heb begrepen en daarom met het item niet verder ga, of niet reageer. Ik hoop toch op een beetje begrip hiervoor.
Cor
 
hier vind je dan toch, hopelijk, je modem terug ... :

1704735255166.jpeg


iedere modem zal wel ze ' eigen adres ' (IP: bv 192.168.2.254 of ' http://mijnmodem.kpn ' of ....) hebben, kan je verder zoeken naar gekoppelde apparaten .... .
met belgische IP's ben je helaas niks ... daar houdt het dan ook op, we zijn een BE-site!
 
met belgische IP's ben je helaas niks ... daar houdt het dan ook op, we zijn een BE-site!
Daar zijn wij het als beheerders van de site niet helemaal mee eens ! Als het enigzins kan helpen we ook graag 'klanten uit NL' !
Maar het kan wel zijn dat onze kennis en ervaring iets beperkter uitvalt.
Als beide partijen zich daar bewust van zijn, is iedere NL'se vraag even zo welkom hier !:D
 
@PhilipV : ter correctie ik ken de webinterfaces van proximus,telenet, scarlet .... EDPnet.
die van NL: geen flauw idéé van de lay-out, laat staan instellingen. in be is het a-symmetrisch up- en download, in nl merendeels, niet allemaal, symmetrish up- = download. voor de rest is het een ' groot vraagteken '.
heb enkel jaren bezig geweest als telefoon tech in nl, het is niet zoals in be ... het verschilt grondig!
 
Daar heb ik zelfs geen mening of ervaring mee, maar ik reageer enkel op je laatste zin : "daar houdt het dan ook op, we zijn een BE-site!" Dat vinden wij bij PCTuts té hard geformuleerd. Mijn nuance in #27 was dan ook volgens mij nodig, voor de goede naam van ons forum ...
 

WD ontzegt toegang tot My Cloud voor apparaten met verouderde firmware.

Ik heb daar ook problemen mee gehad, en heb van de firma WD, meerdere keren daarover een mail gekregen, dat de ondersteuning zou stoppen. Ik heb daarna de HD eruitgehaald, en geformateerd, en als nieuwe schijf aan een oude laptop gehangen die ik nu gebruik als netwerkschijf. De laptop staat op een hobby-kamer, waar niemand last ervan heeft. Mijn echtgenote gebruikt ook de netwerkschijf.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan