Hardware Mijn Nas wdmycloud 2TB werkt niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,
Sinds kort werkt mijn nas niet meer en ik denk dat er iets mis is met de verbinding van mijn Router naar mijn Nas. Windows gaf aan dat er een probleem met de Internet verbinding is en gaf advies om een controle door mijn netwerkbeheerder uit te laten voeren. Dat laatste is gebeurt en mijn netwerkbeheerder gaf aan, dan mijn Wif netwerk prima inorde is. Toch krijg ik via mijn Laptop geen verbinding met mijn Nas. Het ledje blijf geel branden en ik weet dat dit blauw hoort te zijn. Wie weet hoe ik mijn nas, of de verbindin van mijn router naar mijn Nas weer inj orde kan krijgen? Ik hoor dat nog graag en ben zeer benieuwd naar het antwoord op mijn vraag.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus Laptop Vivobook met Windows 11 daarop geinstalleerd en Mijn Nas wdmycloud 2TB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-De internet verbinding en mijn Router laten controleren. Deze zijn in orde bevonden.
-De ethernetkabel (cat 5) vervangenen.

Met vriendelijke groet,

Cor Jansen
 
Ja haydenh, het is juist dat WD een tijd geleden het data verkeer met bepaalde oudere nas modellen moeilijker- zoniet onmogelijk heeft gemaakt. Niet erg sympathiek en tamelijk klantonvriendelijk van WD, lijkt mij. Ik zal er voortaan niet gauw meer iets kopen. Goed idee, trouwens om de WD schijf in een oude Laptop te stoppen en zodoende ook als een soort netwerkschjf te gebruiken. Was het nog goed te doen om de HDD uit de behuizing te krijgen ?
Ik heb ook nog een oude Laptopstaan, wellicht ga ik dat ook nog doen. Dank voor de tip.
Groetjes,
Cor
 
Als die WD met een bekabelde NIC interface werkt, geloof ik nooit dat WD het onmogelijk gemaakt heeft om die te verbinden. Dat is gewoon zever... sorry voor men woorden. Het gaat hier over de kennis (of eerder het ontbreken van) ivm SMB, netwerking, enz.
 
Na een help chat-sessie vanmorgen met WDMYCLOUD is gebleken dat mijn Nas helaas defect is. Daarom wil ik iedereen die heeft geprobeerd om mij te helpen, van harte bedanken en daarmee ook mijn hulpvraag beeindigen.
Groet,
Cor Jansen
 
Goed idee, trouwens om de WD schijf in een oude Laptop te stoppen en zodoende ook als een soort netwerkschjf te gebruiken. Was het nog goed te doen om de HDD uit de behuizing te krijgen ?
Ik heb ook nog een oude Laptopstaan, wellicht ga ik dat ook nog doen...
Ik lees :

De WD MyCloud 2TB heeft een 3,5-inch HDD met een SATA-interface. De exacte fabrikant en modelnummer van de HDD zijn afhankelijk van de productiedatum van de MyCloud. In het algemeen zijn de HDD's die in de WD MyCloud 2TB worden gebruikt, 5400 RPM-schijven met een cachegrootte van 64 MB.

Een 3.5 inch HDD in een laptop stoppen zal niet lukken ! :oops:
 
Kastje voor 3,5" naar USB en als externe schijf bruikbaar.
Btw, als blijkt de HDD nog werkt en je 'm liever terug als WD Cloud opslag gebruikt, is mogelijk te herstellen.
Vaak is er slechts een standaard componentje op de print stuk.

Ben eigenlijk benieuwd welke HDD er precies in zit.
Zou je eventueel een foto van het type (sticker) v.d. HDD willen posten?
Eventueel een PM berichtje?
 
Bedankt voor de reactie Deus. Ik weet dat ik de HDD kan uitbouwen en ik heb al een YouTube filmpje, hoe ik dat moet doen. Ik denk ook dat dat wel gaat lukken. Wanneer ik de HDD heb uitgebouwd, zal ik jou nog laten weten, welke dat is. Om hem daarna weer te herstellen als Nas, zou ik echt niet weten hoe dat moet. Ik heb trouwens al een bevredigende oplossing voor mijn externe opslag gevonden.
Groetjes,
Cor
 
  • Leuk
Waarderingen: Deus
Ja, dat had ik toch ook al aangegeven. De HDD van de nas is waarschijnlijk niet defect. en die ga ik nog proberen uit te bouwen, zodat ik dan in ieder geval nog een extra externe HDD te beschikking krijg.
Groet,
Cor
 
truus22, Ik heb gewoon het kastje beetje gesloopt...., daarna de HD eruit kunnen halen.
In een externe docking station geplaatst, De HD had wel 28 partitiies, die ik allen heb moeten formateren, en heb deze samen gevoegd tot een Grote HD van 2 TB.
Ik heb deze op een aparte kamer geplaatst en aangesloten op een laptop aan, (Ik heb bijna in het hele huis netwerk-kabel liggen.) En gebruik deze als netwerkschijf.
Ik kan deze naar believe aan of uitzetten. Zodat ik onder in de kamer mijn bestanden kan benaderen. Is voor mij wel handig aangezien ik fotograaf ben en veel foto's wil archiveren.
P.s. ik heb natuurlijk toen ik deze melding van WD kreeg, al mijn bestanden gedownload.
Het bleek achteraf heel lastig te zijn, omdat de HD een ander formaat had als NTFS.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan