Windows 10 Na update windows 10 kan ik niet meer draadloos en bedraad printen en hyperlinks in MS Outlook werken niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Motortje

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,
Ik heb een laptop met Windows 10 (upgrade) en een desktop met Windows 10 (upgrade). Op de laptop kon ik altijd printen, maar nu een jaar na de upgrade van Windows 10 kan ik niet meer draadloos printen.
Heb al vanalles geprobeerd maar het wil niet lukken. Op de desktop nu een paar maanden na de upgrade van Windows 10 kan ik ineens de hyperlinks in MS Outlook 2007 niet meer openen en bedraad printen lukt ook niet meer terwijl dat ook altijd ging. Ik heb begrepen dat het aan Windows 10 kan liggen, standaard programma's in gesteld en hier ook van alles geprobeerd, maar lukt niet.
Wie kan mij helpen? Sorry dat ik 2 dingen tegelijk aangevoerd heb, maar volgens mij heeft het met elkaar te maken, maar dat weet ik niet zeker.
 
- Misschien kan je eens de probleem oplosser proberen zie meer op dit filmpje:

Hou de shift lock ingedrukt terwijl je jou systeem opnieuw opstart voor in het optie menu te komen

- Of dit is ook een optie:

En hopelijk is na de systeem herstel jouw probleem opgelost indien dit niet zo is horen we het snel op dit forum

Misschien eerst dit proberen indien je aan deze optie nog niet hebt gedacht

- Voor de printer:

Kan je ook altijd eens proberen de driver van jouw printer opnieuw te installeren


- Voor het probleem met je outlook:

Kan je ook altijd eens jouw outlook opnieuw installeren door Microsoft Office te verwijderen bij mijn programma's en dan opnieuw te installeren. ( waarschijnlijk zul je terug jouw activatie code nodig hebben ik hoop dat je deze nog hebt liggen en anders moet je eens kijken op spotnet )

- Misschien kan je hier ook eens naar kijken: https://support.microsoft.com/nl-be/help/4015401/windows-10-fix-printer-problems
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je spreekt over de MS Outlook 2007 terwijl deze dus niet meer ondersteund word .. mogelijk dat dit er iets mee te maken heeft ..
vervang de MS Outlook 2007 door een andere bv door de Office 2019 Professional Plus voor 24€
koop je deze aan dan bekom je een mail en via deze mail kun je dan de download ophalen en tevens bekom je de licentie ..
deze Office dien je niet jaarlijks te vernieuwen ( lees te verlengen ) ..
 
je spreekt over de MS Outlook 2007 terwijl deze dus niet meer ondersteund word .. mogelijk dat dit er iets mee te maken heeft ..
vervang de MS Outlook 2007 door een andere bv door de Office 2019 Professional Plus voor 24€
koop je deze aan dan bekom je een mail en via deze mail kun je dan de download ophalen en tevens bekom je de licentie ..
deze Office dien je niet jaarlijks te vernieuwen ( lees te verlengen ) ..
Je hebt gelïjk daar had ik zelfs niet bij stilgestaan dat zou wel de reden kunnen zijn indien je geen geld wilt uit geven aan Microsoft office kan je ook altijd open Office downloaden dit is iets anders maar je kan er ook voldoende mee en het is gratis ik gebruikte dit vroeger ook zie meer: https://www.openoffice.org/nl/
 
Bedankt voor de reacties. Ik ga nog even wachten met het systeemherstel, want dan kan ik mijn bestanden wel houden, maar moet ik al mijn programma's opnieuw installeren.
Als niks meer lukt kan ik dat altijd nog doen. En Windows 10 werkt eigenlijk verder ook gewoon goed. Eerst ga ik zoals Qtex oppert, eens kijken naar die site voor een nieuwere versie van MS Office met Outlook. Op mijn laptop met MS Office 2010 werken de hyperlinks wel, dus maar eens proberen. Dat laat ik na de feestdagen wel weten.

Voor de HP printer, ik heb die windows-10-fix-printer-problems uitgebreid geprobeerd, printer diverse keren verwijderd op de pc en weer geïnstalleerd, ook driver opnieuw geïnstalleerd, heeft allemaal niet geholpen. Als ik de printer opnieuw installeer op de laptop, ziet hij de printer niet (voordien wel) en moet ik zelf de printernaam invoeren.
Kan het komen omdat je in Windows 10 geen thuisnetwerk kan instellen, waar de printer onderdeel van is? Ik gok maar iets, ik ben er al zo vaak mee bezig geweest en dan is het zo jammer dat hij nog steeds niet wil printen terwijl het eerst zo goed ging.
 
Het printer probleem heb ik ook al eens ervaren. De kortste pijn is om de software (drivers) opnieuw te installeren. Bij mij lukte dit van de eerste keer
Gelijk ik ook vernoemde in mijn vorig bericht ik zou denken dat het daardoor ook zou moeten opgelost zijn.
 
je spreekt over de MS Outlook 2007 terwijl deze dus niet meer ondersteund word .. mogelijk dat dit er iets mee te maken heeft ..
vervang de MS Outlook 2007 door een andere bv door de Office 2019 Professional Plus voor 24€
koop je deze aan dan bekom je een mail en via deze mail kun je dan de download ophalen en tevens bekom je de licentie ..
deze Office dien je niet jaarlijks te vernieuwen ( lees te verlengen ) ..
Heb Office 2019 Pro ook eens geinstalleerd. Mooi, werkt prima - alleen kreeg ik mijn Skynet mail-account niet geinstalleerd in die nieuwe Outlook omdat volledig manueel de settings opgeven niet meer kan in die versie. En automatisch detecteren van de settings levert bij Skynet een niet toegankelijke account op ... Niet erg dacht ik : terug naar Office 2016 die ik tot nu toe gebruikte... Dat was een misrekening ! Vanaf dan werd elk Office-bestand dat als attachment in een mail hangt bij het downloaden en vervolgens openen corrupt of zo leek het toch ... bestand als download op mijn server gezet en vanaf een andere PC geopend, waar nooit Office 2019 heeft opgestaan en dat werkt prima. Terug naar de eerste PC, proberen te openen ... niet mogelijk...

Enige soelaas was het volledig verwijderen van het Office pakket dacht ik ... geen oplossing ! Dan maar ganse Windows 10 herinstallatie en Office 2016 installatie en dan pas was het probleem weg.

Conclusie : eens dat de Office 2019 aanwezig is dien je deze ook blijvend te gebruiken !
 
@PhilipV jij koos direct maar voor een herinstallatie beschikte je dan niet overeen herstelpunt !
Jazeker ! Maar het heeft iets te lang geduurd voor ik door had dat het foutging en wat dan de mogelijke oorzaak kon zijn - herstel/restore was tegen die tijd géén optie meer ! Maar daar maak ik geen probleem van hoor ... heb een 'library' van software die op elk van mijn PC's geinstalleerd staat en dat gaat routinematig prima ... Wat ik wou overbrengen is de eventuele problematiek bij overgang van Office 2013 of 2016 naar 2019 (overigens een vrij samengesprokkelde versie met modules van uiteenlopende jaargangen) en dan terug schakelen naar 2016 ... Niet iedereen is er op voorzien zo makkelijk te herinstalleren, realiseer ik me ...
 
Na de nieuwste update van windows10, vervalt de thuisgroep. Na deze update kan ik geen bestanden meer delen.
Heb alle tuturials al gevolgd, nauwlettend, maar niks helpt, ook al iemand laten komen, kreeg het ook niet voor elkaar.
Mappen delen in verkenner, overal de zelfde naam gezet, maar helaas. Wie o wie weet de oplossing ? ?
Wat ik wil : Beneden is de muziek opslag pc, op zolder de Mix pc. VAnaf de zolder toegang hebben tot de pc beneden.
Zodat ik alle muziek van beneden met de pc van boven kan benaderen, zonder heen en weer te lopen, en zonder usb sticks.
Hoe ? ? ?
 
Inderdaad thuisgroep of workgroup bestaat niet meer bij windows 10, maar is ook niet nodig...

Heb je deze opties bekeken ?

1577691421096.png


1577691510721.png
 
Na update kon ik mijn vu+en chromecast niet meer terug vinden in mijn thuisnetwerk,eens gaan zoeken op internet en dit gedaan en probleem was opgelost (zie hieronder).
Configuratiescherm,Programma’s,Programma’s en onderdelen,Windows onderdelen in en-of uitschakelen “ links onderaan” Ondersteuning voor SMB 1.0/CIFS voor het delen van bestanden “inschakelen” aanvinken.Daarna computer terug opstarten
Hopelijk is dit de oplossing
M.v.g.
Luc
1577696391696.png
 
Laatst bewerkt:
Heb dit ergens gevonden:
De volgende versies van Office zijn volledig getest en worden ondersteund in Windows 10. Ze blijven op uw computer geïnstalleerd nadat de upgrade naar Windows 10 is voltooid.


  • Office 365 (versie 16)
  • Office 2019 (versie 16)
  • Office 2016 (versie 16)
  • Office 2013 (versie 15)
  • Office 2010 (versie 14)

Office 2007 (versie 12) maakt niet langer deel uit van de basisondersteuning en is nog niet getest in Windows 10. Office 2007 kan echter worden geïnstalleerd en uitgevoerd in Windows 10.


Versies van Office die ouder zijn dan Office 2007 worden niet meer ondersteund en werken mogelijk niet in Windows 10.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan