Varia NAS verbinden met de tv

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb een western digital NAS (my book live duo) welke ik op de vorige (samsung) tv kon benaderen, nu heb ik een LG tv (oled55c16LA) en kan ik de NAS niet meer benaderen via de tv (de nas wordt niet gezien)
De tv is met een vaste internetkabel verbonden met de router, mijn laptop is wel zichtbaar op de tv
ik zou graag de nas ook op de tv willen benaderen, iemand een idee hoe dit moet?
 
in de handleiding iets vermeld van ' LG ThinQ '- app? om slimme apparaten te verbinden.
heeft de tv toegang tot de Nas? configuratie van beide toestellen ...
 
Mezzmo supports streaming files from all popular NAS, USB and internal drives - from manufacturers such as WD, Seagate, QNAP, Synology, Netgear, Buffalo, Samsung and many more.

A great feature of Mezzmo is Merged Folders. If you have your media files organized across multiple drives (NAS, USB or internal), then you can use Mezzmo to merge them together in your Mezzmo library so that you see one folder structure in Mezzmo and on your devices.
 
@aardbei schreef :

Mezzmo ondersteunt het streamen van bestanden van alle populaire NAS-, USB- en interne schijven - van fabrikanten zoals WD, Seagate, QNAP, Synology, Netgear, Buffalo, Samsung en nog veel meer.

Een geweldige functie van Mezzmo is Merged Folders. Als je je mediabestanden hebt georganiseerd over meerdere schijven (NAS, USB of intern), dan kun je Mezzmo gebruiken om ze samen te voegen in je Mezzmo-bibliotheek, zodat je één mappenstructuur ziet in Mezzmo en op je apparaten.

We zijn per slot van rekening een NL-talig forum !
 
ik zou de Mezzmo app dus op de tv moeten installeren met de LG tv lukt dit niet
de nas is wel zichtbaar op mijn laptop, ook is de laptop zichtbaar op de LG tv
graag zou ik de nas ook willen zien op de LG tv (met de vorige tv van samsung kon dit wel)
is het op een één of andere manier mogelijk om de nas te kunnen zien op de LG tv
 
Ik kan enkel teruggrijpen naar mijn eigen ervaring hiermee, maar met welk protocol connecteer je de NAS vanop je TV.
In mijn geval is dat met SMB, maar dan moet je natuurlijk zien dat je NAS dat protocol ook geactiveerd heeft staan...
 
Even naar gekeken ... het is dan eigenlijk wel een streaming/casting van je laptop naar je TV, niet rechtstreeks van de NAS.
En een NAS kan dat ook rechtstreeks, zonder dat er een laptop tussen moet zitten en dan moet je die niet elke keer ook inschakelen. Je NAS staat immers gewoon in je lokale netwerkje.
En dat doen is enkel een kwestie van protocol kiezen dat zowel door NAS als door TV wordt ondersteund. En dat heeft de TS blijkbaar nog niet kunnen uitmaken -> gebruikershandleiding bekijken.
 
In de manual van het TV toestel is enkel info terug te vinden over storage over USB. Niets ivm storage over ethernet of de gebruikelijke protocollen; SMB, NFS, ....
Je NAS zelf ondersteund native SMB/CIFS (SMB1). Maar het probleem gaat bij je TV toestel liggen zo te zien. Enige optie is om je NAS ook via USB te verbinden met je TV.
 
Ik zat in de Synology mood omdat TS over NAS spreekt, maar bij het nalezen van de vraag bemerk ik nu dat het over een My Book Live gaat van WD. Dat is eigenlijk geen echte NAS, maar een grote externe schijf. Er zit nl. géén volledig bestuurbaar OS en interface op waardoor elke suggestie om iets te installeren op de NAS natuurlijk zijn doel mist. Ik heb er hier ook zo eentje staan en prima harde schijf, maar weinig of geen NAS-funkties.
Makkelijk te bereiken via het netwerk vanop een Windows apparaat (PC dus) maar nog nooit geprobeerd om die vanop mijn TV te zien te krijgen.
 
Iets installeren op die NAS is uitgesloten. Die mag je als een black box beschouwen. Het probleem is dat de TV niet met de gebruikelijke toegang (SMB etc via ethernet) overweg kan voor storage. Buiten een directe USB verbinding. Misschien dat je een "app" op die TV kan installeren die dat wel ondersteund, al acht ik die kans klein.

Wanneer je de WD NAS via een andere computer aansluit als 'man in the middle' oplossing, is vrijwel wel alles mogelijk. Maar dan moet die computer wel aanstaan en voorzien zijn van de nodige software.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan