Windows 10 NEtwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

gmel

Steunend lid
Vip Lid
Heb een draadloos netwerk via access points maar wil overschakelen naar een mesh netwerk van tp link. Wat vinden jullie hiervan? Regelmatig valt mijn draadloos netwerk uit en dan moet ik de point uit het stopcontact halen en terug aankoppelen en dan werkt het weer een tijdje perfect of het signaal word zwakker en dan zelfde procedure. Nu buiten de kostprijs van een mesh netwerk wat vinden jullie hiervan of toch gewoon nieuwe hotpoints aanschaffen of zien jullie een andere oplossing. Vermoedelijk is er 1hotpoint dat een defect vertoont zegt men mij. Maar hier ken ik iets te weinig van. hertelijk dank
 
Een hotpoint iedere keer weer moeten uit het stopcontakt moeten halen om dan er terug in steken is inderdaad een teken dat hij naar de haaien aan het gaan is. Als je weet welke stuk is, kan je die gewoon vervangen door een andere. Het iedere keer weer uit het stopcontakt trekken is helemaal niet goed voor die dingen. Die mogen namelijk niet zo veel uit het stopcontakt gehaald worden. Ik wist dat ook niet. Wij werken hier nu met powerlan van telenet met wifi erin gebouwd en dat werkt een pak stabieler, sneller. Maar wel een pak duurder. Maar dat duurder is dan ook wel in gebruiksgemak achteraf wel ruim af te wegen. TP link levert wel goed materiaal. Alles hangt af van hoeveel jij eraan wil uitgeven. Zo een systeem met hotpoints werkt goed, maar niet perfect. Als je weet welke er stuk is kan je deze vervangen, want dit is inderdaad wat er gaande is bij u thuis. Mag het wat meer kosten kan je overgaan naar een compleet nieuw systeem. De kostprijs zal wel een pak duurder zijn. Instellen zal ook nog moeten gebeuren. Maar eens dit achter de rug is, heb je een snel en stabiel netwerk.
 
Bedankt voor de reaktie, ben echt aan het denken om Mesh te installeren of te laten installeren de kostprijs is ongeveer 200 Euro voor 2 stuks en voor 3 stuks ik dacht rond de 260.
Is wel wat geld maar het voordeel is dat deze altijd het sterkste signaal opzoekt en niet het signaal vasthoud zoals nu het geval is. Dus ja het is wat je er wil voor uitgeven he.
 
Mijn ervaring is dat je niet mag bezuinigen. Als je het laat doen zal een goed installateur dat ook wel zeggen, niet om dat ietsie pietsie meer winst te maken, maar omdat die mens uit ervaring weet dat het extra punt u veel meer dekking geeft. Misschien raad hij u er wel 4 aan? Wij hadden zo een vermoeden, maar nu hebben wij overal in huis een heel sterk signaal, is gemeten door de installateur, wat is dat een fijn gevoel achteraf. Het kost je iets, maar achteraf, heb je het gebruiksgemak er ook van. Er is slechts 1 plaats in huis waar het "minder" is, dat is in de keuken op het aanrecht, maar bij ons zit daar nooit iemand op internet. Dat is het uiterste hoekje van alle accespoints vandaan. Daar is het bij ons iets zwakker, maar daar hebben we ook nog ontvangst, zelfs op het terras.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan