Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Goede morgen,

ik heb op dit moment een W7 SP1 32b computer die akelig traag is geworden.
Geen ruimte meer voor extra geheugen en dergelijke beperkingen dus ik heb een nieuwe gekocht met een 64b processor meer geheugen en een moederbordkaart met meer mogelijkheden.
Vooruitlopend op een evntuele (gratis) overgang naar W10 ga ik er weer W7 SP1 op laten zetten, maar dan komt het hele verhaal van bijv. installatie van betaalde versies van toepassingssoftware e.d.
Daar heb ik vragen over gesteld aan de diverse leveranciers.
Rest mij nog met de bestanden over te zetten en daar gaat met name mijn vraag aan jullie over.

Jullie hebben ongetwijfeld goede tips om die bestanden feilloos over te plaatsen?!
Uitgangspunt voor mij is dat de bestanden op een andere wel dan niet physiek gescheiden schijf.
Ik weet van het bestaan van Windows Easy Transfer met bijbehorende kabel af, maar weet niet of en hoe "Easy" het is en wat de berkingen zijn.
Heb nl wel eens gehoord dat het niet risicoloos werkt met OEM versies van de SSW.
Afijn ik heb dus geen praktijk ervaring en voordat ik me daarin stort dacht ik bij jullie te raden te gaan.
Is me voorheen ook goed bevallen, dus ....(lachen);)(y)

Kan ik trouwens niet gewoon een backup maken en die overzetten?

Vragen te over en misschien zelfs wel teveel?

Ik hoor heel graag van jullie!!

Cees
 
nog effe dit ...een Windows Transfer Kabel is in feite niets meer dan een usb 2.0 kabel met aan weerszijden dezelfde stekker ....namelijk een USB 2.0 - 4-PIN USB type A ...het tussen stuk op de kabel ( voorzien van een ledje ) is er enkel om je er opmerkzaam op te maken dat deze bezig is met het overzetten van data ( zolang deze brand !) ...m.a.w. als jij iemand kent die handig is in het inelkaar zetten van zulke kabels ..dan kun je de Transfer kabel ook zelf aanmaken ...deze mag maximum 2m lang zijn .

*je kan hier gewoon doorgaan.. heeft toch met elkaar te maken niet !
 
Maar als ik het via het netwerk doe, is dat dan waar wat ik veronderstel n.l. dat ik de computer dan als een soort device via W-Verkenner kunnen zien en behandelen, of is dat te simpel...
 
ook via een netwerk kun je met de Windows easy transfer verder gaan ..

U hebt het volgende nodig:
Een netwerk waarmee beide computers zijn verbonden en waarop beide computers toegang hebben tot dezelfde netwerkmappen of netwerklocaties.
Zorg dat beide computers op hetzelfde netwerk zijn aangesloten.
Start Windows Easy Transfer op de nieuwe computer (de computer waarnaar u de bestanden en instellingen wilt overbrengen) en voer vervolgens de instructies uit.
De Windows Easy Transfer-sleutel fungeert als een wachtwoord waarmee bestanden en instellingen worden beveiligd wanneer u deze via het netwerk overbrengt.

lees meer hier over Using Windows Easy Transfer over a Network
( halverwege de pagina staat de tekst vermeld betreffende Windows easy transfer /netwerk.)
 
Oplossingen zoals EasyTransfer vind ik persoonlijk letterlijk weggesmeten geld.

de oplossing Windows Easy Transfer is toch aanwezig onder de Windows 7 - 8 - 8.1 ( maar niet elke Win7 heeft deze meegekregen ...pas vanaf de premium versie geloof ik ! ) en voor diegene die dus de xp of vista gebruiken is deze dan ook vrij te downloaden (zie onderste link in bericht #11).. dus ik versta deze opmerking dus niet betreffende " weggesmeten geld "

de Windows Easy Transfer kabel is verkrijgbaar voor 28€ bij Centralpoint.be gelegen in Hasselt .

je kan dus ook Windows Easy Transfer gebruiken via een netwerk en dan heb je de "transfer kabel " niet nodig ..
 
Zo'n Easy Transfer kabel voor meer dan 20 euro vind ik persoonlijk een hele dure oplossing voor een simpele USB Cross kabel.
Terwijl het via de router met een standaard UTP kabeltje van enkele euro's kan. De meeste onder ons hebben zo'n netwerkkabeltje als ergens in huis liggen.
 
de UTP cross kabel ( lengte 2 m ) kost iets van 4€ deze heb ik vandaag opgehaald ...
moet eerlijk bekennen dat dit me door de computer shop werd aangeraden ... ik kende deze zelf nog niet .
 
de UTP cross kabel ( lengte 2 m ) kost iets van 4€ deze heb ik vandaag opgehaald ...
moet eerlijk bekennen dat dit me door de computer shop werd aangeraden ... ik kende deze zelf nog niet .

Een UTP Cross kabel heb je niet nodig als je via de router een netwerk maakt.
Zelfs met de huidige netwerkkaarten heb je geen cross cable meer nodig als je een netwerk wilt maken tussen twee computers zonder tussenkomst van een router.
 
Ik heb de draad van de nieuwe installatie even moeten laten rusten, maar ga hem nu weer oppakken. Ben nu dus bezig om te kijken hoe ik bestanden kan delen, zoal jullie me hebben aangeraden.

Tussendoor heeft zich alleen iets vervelends genesteld in mijn nieuwe computer (ondanks dat Kaspersky als proef is geinstalleerd en ik Malwarebytes antimalware ook heb geinstalleerd) wat zich Express Find Ads noemt. Het popt iedere keer op om met reclameboodschappen te komen. Ik gebruik trouwens Chrome en heb daar de o.m. extensies AdBlock en ABP geactiveerd). Ik vind het nergens terug en weet niet hoe ik eraf moet komen. Toen heb ik met Malwarebytes gescand, maar die vind niets. Later Spywarehunter gedownload en die vindt 362 vervelende dingen. Hij verwijderd ze alleen als ik zo´n kleine 30 euro betaal dus wordt ik wat achterdochtig want ze beloven een proerun, maar geven dat dus niet. Vervolgens Spyhunter geprobeerd maar die vindt ook niets! Jullie weten vast hoe ik hiermee om moet gaan! Help!
 
eerst dien je na te gaan in de lijst programma's en onderdelen of er iets geinstalleerd werd zonder u medeweten ...let vooral op de datum die er vermeld staat komt deze overeen met de datum dat het probleem zich voordeed dat dien je dus te weten " heb ik dit geinstalleerd"..! is dit niet het geval verwijder je dat programma .

daarna open je de chrome browser
kies instellingen en klik verder op geavanceerde instellingen .
klik verder op reset browser instellingen ...bevestig dit nogmaals .
verwijder ongewenste zoekmachines.

reset tevens ook de Internet explorer door ook deze opnieuw in te stellen ....
heb je meerdere browsers dien je dit tevens te herhalen voor elk van deze .

start de Adwcleaner op als administrator vanaf je bureablad ..
als deze gedaan is start je ook ccleaner op ....
vink onder ccleaner zeker de browsers aan welke je op de pc heb staan ook al gebruik je de chrome

als dit gedaan is herstart je je systeem en start je de malwarbytes op ...

*vraagje is de Kaspersky nog steeds actief ....deze kan ook vermeld staan in je taakbalk maar zonder dat deze de nodige updates ophaalt !
 
Alles gedaan, behalve het verwijderen van ongewenste zoekmachines heb ik niet kunnen vinden..

Net de malwarebytes weer opgestart en uitgevoerd, maar die heeft niets gevonden.

Kaspersky zegt nog steeds actief te zijn.

Ogenschijnlijk lijkt het kreng Express Find Ads weg te zijn< hadden jullie er trouwens eerder van gehoord....

Bedankt weer. Ga weer verder met het installeren van de computer. Opbouwen dus weer ipv afbreken:p

Dankjulliewel weer!!:bravo:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan