Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Goede morgen,

ik heb op dit moment een W7 SP1 32b computer die akelig traag is geworden.
Geen ruimte meer voor extra geheugen en dergelijke beperkingen dus ik heb een nieuwe gekocht met een 64b processor meer geheugen en een moederbordkaart met meer mogelijkheden.
Vooruitlopend op een evntuele (gratis) overgang naar W10 ga ik er weer W7 SP1 op laten zetten, maar dan komt het hele verhaal van bijv. installatie van betaalde versies van toepassingssoftware e.d.
Daar heb ik vragen over gesteld aan de diverse leveranciers.
Rest mij nog met de bestanden over te zetten en daar gaat met name mijn vraag aan jullie over.

Jullie hebben ongetwijfeld goede tips om die bestanden feilloos over te plaatsen?!
Uitgangspunt voor mij is dat de bestanden op een andere wel dan niet physiek gescheiden schijf.
Ik weet van het bestaan van Windows Easy Transfer met bijbehorende kabel af, maar weet niet of en hoe "Easy" het is en wat de berkingen zijn.
Heb nl wel eens gehoord dat het niet risicoloos werkt met OEM versies van de SSW.
Afijn ik heb dus geen praktijk ervaring en voordat ik me daarin stort dacht ik bij jullie te raden te gaan.
Is me voorheen ook goed bevallen, dus ....(lachen);)(y)

Kan ik trouwens niet gewoon een backup maken en die overzetten?

Vragen te over en misschien zelfs wel teveel?

Ik hoor heel graag van jullie!!

Cees
 
indien deze stick door een andere gebruiker dus met bitlocker stationsversleuteling beveiligt werd ..
dan kan deze ook enkel door deze andere gebruiker worden vrijgegeven ....waarom dit !
wel in het geval de " gebruiker" die deze bitlocker heeft geactiveerd op deze stick en hij of zij is het in te geven W8woord kwijt ..
dan kan hij /zij vermits een herstelsleutel en de bijpassende ID deze wederom vrij geven ...
het ID bestaat 36 tekens vb : 8D.....G6-C..Y-1...5-...........58C
de herstelsleutel bestaat dan weer uit 6 reeksen van 6 cijfers vb : 123456-......-......-......-......-654321
*als het ID niet overeenkomt met de ID van de gebruikte pc dan word de herstelsleutel niet aanvaard en dien je bijgevolg naar http://go.microsoft.com/fwlink/? te gaan voor hulp.

*zo heb ik nu de usb stick (O) vergrendeld en als ik deze aansluit dan dien ik dus ook het betreffende W8woord in te geven ...
in het venster dat te voorschijn springt ..
Ashampoo_Snap_2015.04.18_13h41m53s_003_.png

**je zie hier onder de betreffende usb stick .... pas na het ontgrendelen is deze te gebruiken ...
Ashampoo_Snap_2015.04.18_13h52m53s_005_.png Ashampoo_Snap_2015.04.18_13h52m26s_004_.png
m.a.w. doe ik deze kwijt op straat dan kan een ander er niets mee beginnen .
 
**ik noemde nu bitlocker omdat deze dus hier aanwezig is maar de stick kan vervolgens ook via een ander programma vergrendeld geworden zijn ...
probeer dan maar eens te achter halen welke dit programma zou kunnen zijn ...of welk W8woord er hier gebruikt werd !
 
Goede beveiling dus. Kan me niet voorstellen dat ik zo iets ongemerkt gedaan heb. Ik heb de stick aan het werk gezien en hem niet uit handen gegeven. Dus als ik het al gedaan zou hebben, heb ik dat per ongeluk gedaan. Volgend mij doe je dit niet per ongeluk, maar zijn dit heel bewuste beveiligingshandelingen. Neem dus nu maar aan dat de stick kapot is, of misschien heb ik hem bij het schoonmaken ook per ongeluk ontdaan van belangrijke andere info? Dat laatste zou typisch een actie van mij kunnen zijn geweest -m-
Het is maar een stickje van 1 GB maar zat vast aan een pen. Dat was eigenlijk het meest grappige ervan.... Ga er maar vanuit dat ik die pen dan maar als pen ga gebruiken en de usb voor lief neem... Sorry dat ik je van je kostbare tijd heb beroofd, maar toch weer bedankt voor je pogingen. De computer lijkt goed te gaan, dus...... het belangrijkste werkt!
 
fijn te horen dat de computer goed werkt ...houden zo zou ik zeggen .
is het overzetten van persoonlijke mappen nu gelukt ...of onder vind je hier ook problemen mee !

*als alles naar wens is ingesteld en pc is up2date en je beschikt over een externe schijf, dan beveel ik je aan om een image te bewaren .
 
fijn te horen dat de computer goed werkt ...houden zo zou ik zeggen .
is het overzetten van persoonlijke mappen nu gelukt ...of onder vind je hier ook problemen mee !

*als alles naar wens is ingesteld en pc is up2date en je beschikt over een externe schijf, dan beveel ik je aan om een image te bewaren .

Ga ik doen, maar wat is de veiligste/beste manier? Je leest daar verschillende dingen over. Tenminste ik interpreteer dat als verschillend, maar dat zegt lang niet alles...(lachen)

Ga je me waarschijnlijk toch nog verder helpen?!
 
persoonlijk vind ik de Acronis treu image 2013 (en hoger) het tool bij uitstek ...echter is deze niet gratis ....

in de Windows zelf is er ook dus de mogelijkheid aanwezig om een systeemkopie aan te maken ... maak je een image aan van de Windows 8.1

ook zijn er nog anderen gratis te gebruiken tools zoals Paragon en Easeus of Redo backup ..
welke je ook gebruikt je dient dus ook de opstart cd aan te maken welke je dan toelaat er van op te starten om vervolgens ook de image terug te zetten ...
daar jij nu een merk pc gebruikt dien je er wel rekening mee te houden dat je bij gebruik van opstarten via zo een opstart cd de Secure boot als ook de Uefi dient uit te zetten in je bios ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan