Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Zelf heb ik geen probleem bij het opstarten met de Num lock toets. Niet bij mijn desktop en ook niet bij mijn laptop. Maar bij mijn broer en dochter lukt het niet.
Ik weet dat in HKEY_USERS/DEFAULT/ControlPanel/Keyboard, de waarde 2147483648 moet staan bij InitialKeyboardindicators.
Als ik dat bij hen ingeef, wordt de num lock niet geactiveerd in W10.
Wat loopt er dan fout?
 
Soms kun je Numlock ook uitzetten in het BIOS

turn-off-numlock.jpg
 
lees hier het 2de deel ...

Num-lock toets aan/uitzetten via een register aanpassing !


het probleem met de cijfers kan dus ook te maken hebben omdat de toets Num lock nog niet actief is tijdens het opstarten ...
ook dit kan verholpen worden .... via een register aanpassing kan men deze aan of uitzetten :
Ga naar start, typ in het vak uitvoeren " regedit " en druk op enter of klik er met de muisknop.
Klik dan op het pijltje voor HKEY_USERS / DEFAULT / ControlPanel / Keyboard
en klik dan met de rechtermuisknop op de vermelding " InitialKeyboardIndicators " en kies voor Aanpassen.
Geef daar de waarde 2 in en druk op ok..
letop : in de windows8.1 staat hier geen cijfer 2 maar het getal 214783650 ((er dient hier dus rekening meegehouden te worden !!)

*Bij de volgende opstart zal de numlock toets nu wel automatisch aangezet worden.

Numlock werkt niet ook al staat de waarde 2 vermeld in het register.
Dat kan voorkomen.
Wanneer bovenstaande tweak niet het resultaat oplevert dat je verwacht, moeten we nog wat zaken aanpassen in de energiebeheer sectie van het configuratiescherm.
De register instelling die je zojuist hebt aangepast wordt dan namelijk door Windows genegeerd omdat “snel opstarten is ingeschakeld. „
Met deze optie ingeschakeld zal Windows de zojuist aangepaste instelling in het register negeren.

Ga om snel opstarten uit te schakelen als volgt te werk:
open het configuratiescherm
kies voor de optie “energiebeheer”
kies vervolgens voor “gedrag aan/uit knop bepalen”
Klik nu op de link “instellingen wijzigen die momenteel niet zichtbaar zijn”
Schakel het vinkje voor “snel opstarten inschakelen” uit
kies bij “actie als ik op de aan/uit knop drup” zowel bij op accu als netstroom voor Afsluiten

Wanneer je alles goed hebt gedaan zijn de opties aangevinkt / ingesteld zoals in onderstaande screenshot. Start Windows opnieuw op om de instelling te controleren.

41eeea489d-Ashampoo_Snap_2015.05.26_09h19m33s_001_.png


NB:
Deze tweak heeft wel het gevolg dat het opstarten van Windows zelf iets meer tijd vraagt !
Je dient dus in overweging te nemen wat je wilt behalen ..
 
lees hier het 2de deel ...

Num-lock toets aan/uitzetten via een register aanpassing !


het probleem met de cijfers kan dus ook te maken hebben omdat de toets Num lock nog niet actief is tijdens het opstarten ...
ook dit kan verholpen worden .... via een register aanpassing kan men deze aan of uitzetten :
Ga naar start, typ in het vak uitvoeren " regedit " en druk op enter of klik er met de muisknop.
Klik dan op het pijltje voor HKEY_USERS / DEFAULT / ControlPanel / Keyboard
en klik dan met de rechtermuisknop op de vermelding " InitialKeyboardIndicators " en kies voor Aanpassen.
Geef daar de waarde 2 in en druk op ok..
letop : in de windows8.1 staat hier geen cijfer 2 maar het getal 214783650 ((er dient hier dus rekening meegehouden te worden !!)

*Bij de volgende opstart zal de numlock toets nu wel automatisch aangezet worden.

Numlock werkt niet ook al staat de waarde 2 vermeld in het register.
Dat kan voorkomen.
Wanneer bovenstaande tweak niet het resultaat oplevert dat je verwacht, moeten we nog wat zaken aanpassen in de energiebeheer sectie van het configuratiescherm.
De register instelling die je zojuist hebt aangepast wordt dan namelijk door Windows genegeerd omdat “snel opstarten is ingeschakeld. „
Met deze optie ingeschakeld zal Windows de zojuist aangepaste instelling in het register negeren.

Ga om snel opstarten uit te schakelen als volgt te werk:
open het configuratiescherm
kies voor de optie “energiebeheer”
kies vervolgens voor “gedrag aan/uit knop bepalen”
Klik nu op de link “instellingen wijzigen die momenteel niet zichtbaar zijn”
Schakel het vinkje voor “snel opstarten inschakelen” uit
kies bij “actie als ik op de aan/uit knop drup” zowel bij op accu als netstroom voor Afsluiten

Wanneer je alles goed hebt gedaan zijn de opties aangevinkt / ingesteld zoals in onderstaande screenshot. Start Windows opnieuw op om de instelling te controleren.

41eeea489d-Ashampoo_Snap_2015.05.26_09h19m33s_001_.png


NB:
Deze tweak heeft wel het gevolg dat het opstarten van Windows zelf iets meer tijd vraagt !
Je dient dus in overweging te nemen wat je wilt behalen ..

Oorspronkelijk stond nog de waarde 2 in het register. Die heb ik veranderd en werkte ook niet. Tenslotte de derde waarde ingegeven en ook die werkt niet.

Ik zie eens overmorgen (morgen niet thuis) wat ik kan doen.
 
je dient dan ook het snel opstarten uit te zetten ik vermelde toch " lees het 2de deel ..!.
het 2de deel gaat over " Numlock werkt niet ook al staat de waarde 2 vermeld in het register."
 
je dient dan ook het snel opstarten uit te zetten ik vermelde toch " lees het 2de deel ..!.
het 2de deel gaat over " Numlock werkt niet ook al staat de waarde 2 vermeld in het register."

Dat besef ik, maar vandaag lukt het niet meer om er te komen en morgen ook niet. Misschien morgenavond. Vandaar de reactie.
 
ok maar daar had jij het niet over ...want je had het over de waarde 2 en over de derde waarde !
daarom dat ik veronderstelde dat je niet aan het uitschakelen van het snel opstarten gedacht had ....
blijkt nu dus dat je er niet aan kon omdat je er niet geraakt !
*de oplossing doorsturen naar hen is wellicht geen optie !
 
Vandaag nogmaals naar de dochter geweest. Nog altijd met niets resultaat. Betreft dat snel opstarten, daar raak ik niet aan hetzelfde scherm. Vermoedelijk heb je een afdruk van een W8 scherm. Hier dat van mij.
energiebeheer.jpg
Zoals je ziet, snel inschakelen staat er niet bij.
Heb via register de waarden ook aangepast. Heb voor het loginscherm de toets ingesteld.... ook niets.
Rare is, soms als je opstart doet hij het. De volgende malen doet hij het terug niet meer.
Wat ook opvalt, aanpassing in register en het scherm voor het loginscherm toont haar Facebook afbeelding (anders een standaard afbeelding) en met enter ga je naar de inlog. Numlock is OK. Bij volgende opstart terug niet ok.
 
rechts klik op start en kies configuratiescherm ...
klik op energie beheer ....
klik verder op het gedrag van de aan/uit knoppen bepalen ....
klik verder op instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn ...
en voila je bent aangekomen in het scherm waar je snel opstarten kunt uitzetten ..
vergeet de aangebrachte wijzigingen niet op te slaan !

Ashampoo_Snap_2015.12.20_16h38m24s_001_.jpg
 
de afbeelding van en bij bericht #12 komt van een pro de afbeelding bij bericht #13 komt van de virtuele geladen home
waarom dat zij deze optie niet heeft terwijl deze hier wel aanwezig zijn op de pro begrijp ik dan ook niet !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan