Onedrive sync engine troubles

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Iemand wat ervaring met OneDrive?

Mijn betrouwbaarheidsblad staat vol met » OneDrive sync engine werkt niet meer « daarna » Onedrive reageert niet meer en is gesloten «

Google staat vol met zeer complexe oplossingen die aan mij niet zijn besteedt. OneDrive wissen en her-installeren heeft geen soelaas gebracht.

Er moet toch een simpele manier zijn om dat ding opnieuw te doen werken?

Groetjes allemaal,

Walter
 
om OneDrive te kunnen gebruiken dien je dus ingelogd te zijn met je Microsoft account want onder het lokaal account werkt deze dus niet meer wat eerder wel zo was!

Ashampoo_Snap_2014.09.16_21h12m30s_006_.png
 
Q - L en DD,
De onedrive troubleshooter gedraaid en er stond: de map "" ontbreekt. Twee aanhalingstekens dus (?).
En het programma staat er compleet op.
Grtn | Walter
 
Is nu maar een gedacht, maar probeer volgende eens.

Start Windows met een ander admin accout. Maak desnoods tijdelijk een nieuw admin account of gebruik het hidden administrator account.
Start van daaruit de troubleshouter (geforceerd met admin rechten).

Mogelijk is er op je huidig admin account een folder locatie aangepast die niet onder de standaard configuratie valt... heb onlangs zoiets meegemaakt met een installatie van een Adobe product.
Is maar een gok uiteraard...
 
DD,
Ik heb geen tweede account, maar kan er een aanmaken natuurlijk. Kan het proberen.

Ondertussen check ik eens met mijn Samsung Galaxy of de laatste bestanden er toch niet opstaan. Wie weet met al mijn probeersels werkt het misschien opnieuw...

Jullie horen er nog van (maar misschien pas vannacht of morgen)

Walter
 
ga eens naar de C: gebruikers> jouw naam aanklikken ....zie jij hier nu de map "OneDrive " vermeld staan ...indien zo dan dien je waarschijnlijk de locatie op te vragen !
 
Onedrive werkt niet meer

Onedrive werkt niet meer

Q en All,

Bij gebruikers > naam > nu wel OneDrive te zien, Q.

Toch vandaag nog geen melding gehad (kan miss nog komen...).

Zie gisteren en vandaag (nog geen rood kruiske en geen meldingen):
Onedrive_werkt_niet_meer.jpg

Bekijk bijlage 13068 < zie ook vandaag a.j.b.

Op Samsung gisteren slechts een gedeelte van mijn files te zien.

Laat verder nog wat weten.

WW
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Q.,
Ik weet dat het niet scherp weergeeft, hoewel mijn origineel wel scherp is. Je kunt wel zien dat er staat: werkt niet meer. In de tweede staat: er zijn geen rapporten te melden (grijze tekst onder de grafiek).

Hoewel er niets fout meer staat in de tweede zie ik op mijn Samsung maar 50 van de 1200 afbeeldingen die bij mij in de folder Onedrive staan. Nu staat er wel bij mij "uploaden", maar ik zie niets op de Samsung. Misschien nog wat wachten?

Walter
 
dus op de Samsung zie jij de vermelding " uploaden " dan is deze inderdaad bezig ze op te halen ...
de vraag echter die ik me stel is dan ook : is er genoeg ruimte voorzien op de Samsung ?
 
Het "uploaden" zie ik op mijn Desktop, maar het staat er al twee uren. Er zijn wel 1300 foto's.
Het uploaden gaat naar Ondrive in de cloud. Op mijn Samsung is dus geen plaats nodig.
 
ok , begrepen ...
doe nu eens het volgende ...
Controleer of de OneDrive Sync Engine Host actief is

1. start taakbeheer op

2.Controleer op het tabblad "Processen "onder Achtergrondprocessen of OneDrive Sync Engine Host wordt weergegeven.

3. staat deze daar vermeld is deze dus werkende ...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan