Windows 10 Ongewenste Google Dashboard Contacten ..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
aangaande dit bericht heb ik mijn lijst van contacten kunnen bekijken en heb ik nu de volgende vraag ..

Wil je weten wat er in je Google account zit doe je het volgende
Ja gaat naar https://myaccount.google.com/data-and-personalization
Dan zoek je naar google dashboard. Klik daarop en dan zie je wat er allemaal daarin staat

hoe kan het dat er ongewenste contacten vermeld staan in mijn lijst van contacten opgevraagd via google dashboard contacten ..?
ik zag nu al mijn dashboard contacten vermeld staan ( 128) en verschoot dat er daar contacten vermeld stonden die ik er nooit aan heb toegevoegd of zou toevoegen (104).. tuurlijk heb ik deze 104 ongewenste contacten aanstonds verwijderd .. echter vraag ik me af hoe het kan dat deze daar vermeld stonden ..
 
Wat bedoel je met ongewenste contacten?
Zijn dat mensen die jij totaal nooit wenst te spreken of te horen door eventueel iets wat in het verleden is gebeurt?
Of zijn dit eerder contacten waar je eens kort contact mee gehad hebt en daarna nooit meer, bv. iets verkopen of zelf kopen?
In dat laatste geval is het inderdaad mogelijk dat Google die automatisch ook opslaat, maar contacten die jij niet meer wenst te gebruiken door iets wat in het verleden is gebeurt kan ook, want Google is je beste vriend, maar ook Big Brother, dus als dat bv. familie is van vroeger is de kans inderdaad ook groot dat dit erin staat. Dit zijn mogelijkheden. Ik weet natuurlijk ook niet wat jij bedoeld met ongewenste contacten.
 
met ongewenste contacten bedoel ik dus mensen die ik helemaal niet ken ..het kan dat ik ze al eens aan de lijn heb gehad maar dan is dit eerder om me iets te verkopen of zo..
het zijn zeker al géén contacten uit het verleden ...
 
Dat is dus wat ik bedoel. Google is aan de ene kant je beste vriend, maar aan de andere kant ook weer niet he. Hij verzamelt val alles van iedereen, ook zaken die je eigenlijk liever niet zou hebben. Ik heb slechts 57 contacten, dus die van mij slaat de sporadische contacten niet op, maar hoe je dan best je instellingen zet, is dan ook weer een moeilijke. Ik laat veel toe, maar dan ook weer niet alles van Google. Maar wat nu de beste instelling is hangt denk ik van mens tot mens af. Ik ben blij met hoe die van mij ingesteld is, maar dat is dan ook niet voor iedereen DE instelling. Je moet er eens doorheen gaan en kijken wat je waar kan aanpassen. Ik ken jou genoeg om te weten dat jij kan begrijpend lezen. Aanzetten wat jij ok vindt en uitzetten wat jij niet OK vindt. Dat is wat ik je kan aanbevelen. Je weet nu hoe je erin komt.
 
ik ga gewoon 1 keer in de maand naar deze lijst van contacten en zie ik er weer ongewenste contacten vermeld staan dan verwijder ik deze wederom ..
*de reden dat ik in feite dit topic heb gestart is eerder bedoeld om anderen er op te wijzen dat dit sporadisch gebeurd ..
 
Ik doe even een gok: Misschien zijn die 'ongewenste' contacten personen of bedrijven aan wie jij ooit een e-mail hebt gestuurd?
De standaardinstelling van Gmail is dat dat een nieuw persoon (of bedrijf) aan wie jij een e-mail stuurt, wordt opgenomen in de groep 'Andere contacten'.
Als jij niet wilt dat iedere persoon aan wie jij een e-mail stuurt standaard wordt opgenomen in 'Andere contacten', dan kun je dat wijzigen.
Open Gmail > klik op Instellingen (= het tandwiel rechtsboven) en klik op tabblad Algemeen.
Scrol dan omlaag naar 'Contacten aanmaken voor automatisch aanvullen':

5d1894f2e1473-Ik_voeg_zelf_contacten_toe.png


En klik dan in het rondje voor 'Ik voeg zelf contacten toe'.

Waar staan die 'Andere contacten'?
Open Contactpersonen van Gmail en kijk dan in de linker kolom:

5d18956ca2148-contactpersonen_Gmail.png


Zoals je in de afbeelding hierboven ziet, heb ik zelf slechts 39 contactpersonen aangemaakt (of geïmporteerd).
Maar meer naar beneden in die linker kolom zie je 'Andere contacten' staan. Die heb ik geselecteerd (blauwe achtergrond). En daarom zitten meer dan 50 contacten. Allemaal van mensen of bedrijven die ik wel eens een e-mail heb gestuurd.
 
deze instelling staat bij mij zo dat ik zelf dus contact personen toevoeg .. dit is het dus niet ..
het zijn echt ongewenste contacten een voorbeeld van zo een verwijderde "ongewenste " contactpersoon was dat het gebruikte email adres bestond uit een reeks cijfers en letters gevolgd door .com.. niet na te trekkern dus !
 
het was me eerder ook nooit opgevallen ..pas nadat cve een verwijzing gaf naar deze contacten werd het me duidelijk dat er daar iets niet juist was ..
op dit moment zijn we haast 5 uur verder en zie ik géén ongewenste contacten méér vermeld staan .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan