Varia opslag

bertje

Geregistreerd lid
Hallo,
Voor het ogenblik heb ik ongeveer 10000 foto's en veel shows van mijn reizen en familie op verschillende usb sticks staan en zie het bos niet meer door de bomen.
Ik wil alles orderlijk en in mappen bewaren op een externe schijf en wat zou de beste oplossing zijn voor later om alles veilig op te slaan.

Mvg

Er zijn uiteraard meerdere mogelijkheden. Maar om het bos terug te zien is het uiteraard belangrijk een structuur te maken en dat kan jij alleen. Die indeling moet je voor jezelf natuurlijk duidelijk bepalen (linken met personen, met data, met plaatsen van vakantie, etc... mogelijkheden zijn er genoeg).

De opslag is als je dit in je hoofd hebt eigenlijk minder bepalend :
  1. Cloud-opslag - OneDrive / Google Drive / etc... ook daar zijn er vele mogelijkheden maar het zal waarschijnlijk te groot uitvallen voor een gratis opslag ;

2. NAS met vb. 4TB of meer in RAID (spiegeling) en/of goede backup : ook niet goedkoop, maar wel voor heel wat andere zaken en funktionaliteiten nog te gebruiken - wel technische drempel voor het beheer daarvan (vb. Synology) ;

3. gewone grote HDD of SSD aanschaffen : heb je tegenwoordig zowel intern als extern ook al in enorm grootte ex. vb. 4TB is geen probleem. Voorzie dan wel een backup-mogelijkheid (dus dubbele aankoop).
USB-sticks zijn los van de wanorde overigens niet veilig en betrouwbaar genoeg op lange termijn.

Terug
Bovenaan