Status
Niet open voor verdere reacties.
Opstart probleem gevolg met een systeem crash.

Nadat ik een image opnieuw had geïnstalleerd kreeg ik de melding dat het bootsysteem niet was gevonden.
Ook nadat ik weer Ctrl+Alt+Del indrukte lukte het niet.
Ook de FixWin10 hielp nu niet en wat meer was: ik kreeg nu altijd
verschillende (soms bewegende) diverse kleuren op mijn scherm en soms groene lijnen.
Enkele malen is het mij nog gelukt terug op te starten (enkel met Hirens BootCD).
Soms probeert de PC zich automatisch te herstellen via het automatisch herstel van Win10 maar ook dat lukt niet.
Ik krijg dat het blauwe scherm met de Stopcode DPC Watchdog Violation.
Hierover heb ik al gegoogeld maar niet wijzer geworden.
Een foutmelding zegt De foutmelding zegt dat het
crc32c intel (kernel...) niet kan laden.
Na een tijd kreeg ik enkel nog maar grijs-zwarte vlekken die evolueren naar een heel grijs scherm.
Ik kan geen images meer terugzetten omdat ik niet meer in de setup geraak en zelfs niet meer in het bios.
In mijn laptop zitten 2HD.
Normaal zet ik een image terug op de HD waarop het OS staat.
Omdat ik nu problemen had dacht ik, ik zet de image terug op de andere HD.
Dat lukte dus ook niet en ik kreeg helemaal geen beeld meer en kon dus
ook niets meer doen, niet in de Bios enz...
Dan maar geprobeerd een tweede monitor aan de laptop te hangen.
Dan kon ik terug in de BIOS en kan terug CD booten maar nog altijd met de storend strepen op het tweede beeldscherm.
Het scherm van de laptop blijft echter grijs.
Een image terugzetten lukt ook niet met de 2de monitor.
Vanuit de laptop, zonder de extra 2de monitor aangesloten, heb ik dan de beide HD getest.
Ik heb ze verwisseld van plaats: de linkse rechts en omgekeerd.
Alles zonder resultaat.
Het scherm blijft grijs met plekken en dat evolueert naar volledig licht grijs.
Wat is de betekenis van dat grijze scherm?
Bestaat er een mogelijkheid deze crash op te lossen?
 
Ik heb de Gandalf's_Win10PE 32 bit op dvd gebrand en in de laptop laten draaien, bootvolgorde op cd, maar weer geen resultaat. De dvd blijft echter draaien. Normaal valt hij na een korte tijd stil. Maar of dat iets betekent? Blijft meer en meer hopeloos.
 
dat de dvd blijft draaien geeft aan dat de Win10PE aan het werk is maar aangezien je geen beeld te zien krijgt heb je nu de bevestiging dat er wel degelijk een hardware probleem is namelijk je onboard videokaart!
*is dit einde verhaal !
wel dat beslis jij ...wil je deze kosten gaan dragen !
 
Ik denk niet dat ik die kosten ga dragen. Zo'n kaart kost m.i. rond de 350 euro en dan nog het plaatsen. Daarbij heb ik deze laptop (al van 2008) enkel nog in gebruik als insider Win10. Dus: ik ga hem afschrijven. Nogmaals bedankt voor uw hulp.
 
graag gedaan ..denk inderdaad dat het beste is om deze af te schrijven ...
mocht je deze naar het container park doen haal dan de drive , de hdd en het ramgeheugen er uit deze kun je wellicht nog eens gebruiken ..
mocht je toch alles wegdoen zonder er de schijf uit te halen weet dan dat er mensen zijn die dus het containerpark afschuimen naar bruikbare onderdelen ..je schijf bevat dus informatie van u !
 
Nu doet er iets zeer onverwachts voor. Ik heb zojuist die laptop terug aan de 2de monitor aangesloten en Gandalf' vanaf de dvd laten draaien. Ik zag direct dat er op het scherm "files loading" stond. Het scherm op de laptop zelf is niet meer grijs maar zwart. Op het scherm van de 2de monitor staat nu een Window versie met verschillende programs (this pc, google chrome, recycle bin, winrar, command prompt en Gandalf's Window10PEx86 e.a.)
Onderaan de taakbalk links staat het klassieke Win10 venstertje en verder andere items van een normale taakbalk. Alles echter in zwart-wit, geen kleur dus. Ik durf nu niet goed verder aan iets klikken. Wijst dit op hoop en wat doe ik verder?
 
de Gandalf's Win10PE is dus wel een beknopte en afgeslankte versie en dus niet te vergelijken met de Windows10
dat jij dus alles in zwart/wit zie is volgens mij dan ook normaal ....feit is dus dat je deze dus wel kunt draaien ...
daardoor zou het nu ook mogelijk moeten zijn om de Windows 10 te draaien
 
Toch al eens even voorzichtig getest. Ik zie nu dat er 2 OS opstaan. Dat is correct. Normaal plaats je een image terug op C(OS). Omdat het fout liep heb ik daarna één op D gezet. Vandaar de 2 OS. Dat zal zeker geen goed gedaan hebben. Ik zie ook de HP_Recovery. Dat is een Vista. Mocht het lukken die terug te zetten dat kan ik misschien daarna een image met Win10 terugzetten? Hoe kan ik nu verder? Zou ik dat 2de OS op de D verwijderen door de D te formatteren?
 
een insider !
daar zou ik me niet aan wagen als hoofdbesturingssysteem !
waarom zou je niet rechtstreeks De Windows 10 installeren ... ben je in het bezit van een legale Windows 7-8-8.1 licentie dan kun je ook een verse installatie doen van de Windows 10
 
aangezien je geen legale Win7 -8-8.1 licentie heb kun je het Media creation tool niet gebruiken ..want de insider's versie is niet te activeren (deze werd ook niet geactiveerd toen jij deze ingebruik nam )
*men kan niet upgraden van een Vista naar de Windows 10
*men kan ook de insider's versie niet meer upgraden naar de Windows 10
****men kan wel een legale Win7-8-8.1 of zelfs een Win10 licentie aankopen voor nog géén 30€
Buy Windows 10 Professional OEM Key
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan