Status
Niet open voor verdere reacties.
;! Geachte forumleden,
Opstart windows 10 van welkom-scherm (login) naar buroblad bijzonder traag.
Dit verschijnsel gebeurt bij een pc Acer AX3910 Desktop -3 GB.werkgeheugen.
Iedere keer als ik opstart : dan verschijnt er het welkom-scherm en dan krijg je wel 5 minuten lang een zwart scherm en dan opeens het buroblad.
Ccleaner gedraaid.
Ik heb de pc op virus,spam,malware gescand. Toch weer opgestart steeds hetzelfde.
(Emi-software, Spy Hunter)
Ik heb alles uitgeschakeld bij de opstart : msconfig/opstarten (Taakbeheer).
weer opgestart , steeds hetzelfde zwarte scherm.
Nu zit ik te denken kan het zijn dat de pc een services opstart, waarvan dus het gevolg is dat hij zo lang wacht met activeren buroblad?
 
Ik ga er van uit dat het een Acer Aspire X3910 betreft.

Dat is al een oudje met waarschijnlijk geen goede drivers voor Windows 10.
De laatste drivers zijn voor Windows 7.

Mogelijk zit hier het probleem.

Probeer eerst eens de Chipset voor een Windows 7 besturing te installeren via mijn onderstaande downloadlinkje.


Chipset Aspire X3910
 
;! Beste Lana,
Kan het ook zijn dat gebruikersaccount beschadigd is? Omdat de doorstart gaat 'normaal' totdat hij het welkomscherm bereikt en dan pas wil doorstarten met eerst een langdurig zwart scherm en daarna na 5 minuten ineens het buroblad met ikonen gaat laden?

En als ik die chipset op de Aspire X3910 zet , hoe installeer je die dan?
 
Het zou kunnen dat er iets beschadigd is, maar ik vermoed van niet.

Omdat het hier een oude laptop betreft waar nu Windows 10 op draait denk ik dat hiervoor niet de juiste drivers zijn geinstalleerd. Of misschien zelfs niet bestaan. Een pc of laptop kan hierdoor erg traag worden.

Daarom eens proberen met Windows 7 drivers vanaf de originele Acer site.

Download de link die ik in bericht #4 gegeven heb en pak het bestand uit met bijvoorbeeld 7ZIP of WinRar. 7-Zip
Je krijgt dan een mapje met daarin bestanden en mappen.
Waaronder een Setup.exe bestand. Dubbelklik hierop en de chipset drivers zullen geinstalleerd worden.
 
(lachen)Beste Lana,
Het is geen laptop, het is de Desktop ACER Aspire AX3910. is dan deze chipset nog goed? Met daaroverheen de upgrade van Windows 10.
acer-AX3910-ports-sm.jpg
 
Sorry, dat was even een schrijffoutje van mij, uiteraard is het een desktop.
De drivers die ik gegeven heb zijn voor deze Aspire AX3910 desktop. Maar dan wel Windows 7 drivers voor een 32 en 64 bits besturing.
Jouw Desktop dus.

Meestal werken deze ook goed voor Windows 10, maar soms ook niet.

Gewoon installeren, fout kan er niets gaan, want betere drivers bestaan op dit moment niet voor deze Desktop.
 
:bravo:Beste Lana,
In ieder geval bedankt alweer, de Desktop staat niet bij mij thuis, maar als ik bij mijn klant ben zal ik de Logboeken eens nakijken en je chipset driver installeren. Je hoort op dit forum wel hoe het gegaan is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan