Opstartscherm blijft (te) lang staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
@Allemaal,

Nu was ik een beetje in paniek:

[1] Het opstartscherm bleef onberoerd staan.

Pre-Boot.JPG

Her-opstarten hielp geen jota. Zelfs op de F12 klikken om naar de Bios te gaan (voor herstellen) gaf geen kik. Na duizend keren opnieuw opgestart te hebben kwam de Bios dan toch eens te voorschijn, maar alléén de C:-drive en de DVD-drive als optie. Géén flash-drives dus - waarvan ik gewoonlijk heropstart. Gelukkig had ik nog een DVD-opstartschijf en heb zo de situatie kunnen redden en een Systeemkopie kunnen gebruiken.

[2] Nu duurt het nog steeds tergend lang (minuten, i.p.v. seconden) vooraleer Windows opstart.

Ik heb uitgebreid virusscans gedaan met MBAM, SuperantiSpyware en Emsisoft; telkens met diepe scan. Géén malware.

Wat is dat nu?

Walter
 
start eens crystaldisk op het zou best kunnen dat de schijf opgebruikt is !
geef deze alles blauw aan moet de oorzaak ergens anders gezocht worden ....
 
Het is mijn dagje niet: zelfs Adware Cleaner besmet...

Het is mijn dagje niet: zelfs Adware Cleaner besmet...

Om alles uit te sluiten dacht ik Adware Claener eens te draaien.

Bij het downloaden dit:

ADW-Trojan.JPG

Dus niet gedownload.

Grtn ||| WW
 
Met deze link idem 't zelfde.
Het kan een false positive zijn natuurlijk, door een ander virusfilter.

AdwCl2.JPG

Maar DAT is het echte probleem niet. In de eerste plaats mijn opstartscherm die blijft hangen.

Grtn ||| WW
 
herstart eens zonder dus op F12 te drukken normaal dient deze gewoon door te starten ...
denk dus eerder dat het met het her-installeren te maken had ..
 
Virus kan je al uitsluiten. Als die in zen POST blijft hangen, staat dit volledig los van een virus. Een virus wordt ten vroegste actief wanneer men het OS of soms MBR benaderd. Bij je voorbeeld en beschrijving heeft die dus problemen bij het detecteren van zen hardware. Je geeft het antwoord deels zelf al;

Na duizend keren opnieuw opgestart te hebben kwam de Bios dan toch eens te voorschijn, maar alléén de C:-drive en de DVD-drive als optie. Géén flash-drives dus - waarvan ik gewoonlijk heropstart.

Je vermeld dat de BIOS je flash drive niet ziet... bij deze dus een timeout op die drives.
 
Bedoel je met time-out: verwijderd?

Maar het lange talmen moet toch een andere oorzaak hebben? Ik klik alleende F12 als ik wil her-installeren.

Ik hoop dat het niet helemaal blijft hangen, want dan kan ik nergens meer naar een Image of Systeemkopie her-installeren.

WW
 
open eens msconfig en kies hier dan om Diagnostisch op te starten...
doordat je Diagnostisch ga op starten zal de Windows enkel de basis services en stuurprogramma's laden ...en zodoende kun je met het toepassen van deze modus uitsluiten dat het probleem veroorzaakt word door de basisbestanden van Windows zelf ...

ook dien je eens na te gaan op hoeveel seconden de timeout staat ingesteld bij u ..
standaard is dit 30 seconden ( bij mezelf heb ik deze op 0 seconden ingesteld )
 
Je scherm blijft toch hangen tijdens je BIOS (met je Acer logo)? In dit stadium is er nog geen sprake van een Windows boot. Deze fase checked al je hardware, wanneer het logo verdwijnt gaat die van zen opstartmedium booten. Dan pas komt Windows in het spel. Je zegt dat die zen flash disk nietmeer ziet in de BIOS waarvan je normaal boot, correct? Kan een verklaring geven waarom het zo lang duurt. Die BIOS blijft hangen op "iets" -> hardware, geen software! In dat stadium is de BIOS nog niet dan.
 
Q.,
Ik mail je nu vanaf mijn Samsung want mijn Pc heeft na het Diagnostisch opstarten in te stellen na het zwart scherm doorgestart tot het Windows wieltje draaide en dan terug op zwart... en dat duurt nu al 15 min..
Wat kan ik nu doen? Terug opstarten en via de Bios te proberen de situatie te redden? Dat ziet er niet goed uit.
Ww
 
start op met gebruik van de F8 toets je zou dan herstel opties moeten te zien krijgen ...is dit niet het geval dien je de F8 toets en de Esc toets te gebruiken .
Uitleg :
De eerste keer na het indrukken van de F8 toets verschijnt er bij mij een bootkeuze scherm ..

711f677306-Ashampoo_Snap_2014.06.09_22h22m25s_001_.png


Dit scherm klik ik weg met de toets “ Esc “ Waarna het volgende keuzescherm verschijnt ..en hier kies je dan om windows gewoon op te starten of voor de Fout opsporingsmodus.

710da6a011-Ashampoo_Snap_2014.06.09_23h01m34s_001_.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan