Opgelost Overal Wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Via de krant krijg ik regelmatig reklame VanNuama
router.JPG

Daar zou een simkaart in zitten en daarmee zou je overal draadloos op het net kunnen
kent iemand dit ?
 
ja, dat klopt ... dat ding werkt maar :
  • die sim-kaart zit er niet in, die moet je erin stoppen en dus een data-abonnement daarvoor afsluiten... (Proximus = 10 Euro per maand)
  • en als je een smartphone hebt kan je dit ook gewoon met je smartphone voor jezelf.
Er is slechts toegevoegde waarde als je meerdere mensen tegelijk op wifi wil laten surfen in de kamer waar je zit, met één data-abonnement. Dat kan je niet bereiken met je smartphone.

PS : dit wordt nogal gepromoot de jongste weken en ik denk wel dat het een goed ding is, maar eigenlijk te duur ... zoek maar eens op BOL of Coolblue naar 'mobile wifi router' of 'mifi router' en je vindt er nog een pak andere.
 
Ik heb ondertussen de specs ook nog eens goed doorgenomen en er staat dit :
  • Hij wordt geleverd met een gratis Flexiroam SIM-kaart die 500MB aan data heeft toegewezen en klaar is voor gebruik. U kunt ook een willekeurige SIM-kaart voor dit doel plaatsen.
Duidelijk hé ... kan je dus een dag of 2 gratis mee surfen en dan moet je naar abonnement.

Pas op : ik ben VOORSTANDER van dit soort toestelletjes : https://www.emailmeform.com/builder/emf/pro/muama-ryoko-beoordelingen
maar laat je niet verrassen door wat het niet is/niet kan vs. wat het wel kan en kost !
 
Misschien niet belangrijk in je beslissing maar ... dit product doet qua naam héél Japans aan nietwaar ?
Maar het is eigenlijk een Oostblok product uit ... Litouwen !
 
Ik heb ondertussen de specs ook nog eens goed doorgenomen en er staat dit :
  • Hij wordt geleverd met een gratis Flexiroam SIM-kaart die 500MB aan data heeft toegewezen en klaar is voor gebruik. U kunt ook een willekeurige SIM-kaart voor dit doel plaatsen.
Duidelijk hé ... kan je dus een dag of 2 gratis mee surfen en dan moet je naar abonnement.

Pas op : ik ben VOORSTANDER van dit soort toestelletjes : https://www.emailmeform.com/builder/emf/pro/muama-ryoko-beoordelingen
maar laat je niet verrassen door wat het niet is/niet kan vs. wat het wel kan en kost !
Belangrijk: Met 500 mb kan je inderdaad misschien 2 dagen surfen (dingen opzoeken) misschien handig om erbij te zeggen dat als je video's bekijkt of dingen streamt dat het dan wel direct op zal zijn.
 
@Qtex Heb je de vorige post in deze topic gelezen ??? Geen contract = géén verbinding als je 500 Mb op zijn.
De voorafgeinstalleerde SIM kaart blijkt in vele gevallen in onze contreien niet aan de klap te krijgen.
De support stelt niets voor, negatieve commentaar op hun website wordt verwijderd.
etc ... etc...
Niet doen dus, ook niet aan 50 % korting - wil je absoluut wel een mifi-router omdat je met veel toestellen tegelijk internet wil verbinden met één data-abonnement kijk dan naar de oplossingen die in #9 werden aangegeven, of ga zelf op zoek ...
 
ik was het zeker niet van plan om dit aan te kopen voor mij is 80€ veel geld ook al is dit dan maar de helft van de totale kostprijs ..
als je maar 1200€/maandelijks heb dien je uit te kijken wat en hoe je er mee omga.
*wilde deze effe onder de aandacht brengen aangezien er duidelijk vermeld werd géén contract .
 
Het is niet omdat er geen contract meteen aan vasthangt, dat je er geen nodig hebt ... dat is juist het quasi bedriegelijke.
Ze leveren een kaartje bij met 500 Mb data bij een vage provider (uit Litouwen ?) en zeggen - in de kleine lettertjes op hun website - dat je daarna 2 zaken kunt doen : een abonnement voor verlenging bij hen nemen (en volgens reviews op het internet te vinden is dat onwaarschijnlijk duur !) of er eentje van een andere provider instoppen, waarvoor je dus abonnement moet nemen. Ik heb zo'n Data-SIM in mijn Vodafone stick en het abonnement bij Proximus = 10 euro per maand + BTW.

Dus best TS ook daar op wijzen, want anders zet je hem misschien op het verkeerde been. Overigens kan je - als het enkel voor jezelf nodig is - met tethering of hotspot op je smartphone gewoon hetzelfde doen als je wat overschot op je data quotum van je phone hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan